۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۵۹۲۷۵۷
آیت الله نوری همدانی:

از آسیب های اجتماعی غافل نشویم|بانک ها دستورات اسلامی را رعایت نمی کنند

از آسیب های اجتماعی غافل نشویم|بانک ها دستورات اسلامی را رعایت نمی کنند
حضرت آیت الله نوری با اشاره به برخی از مشکلات اجتماعی تأکید کرد که مسؤولان در کنار مقابله با زیاده خواهی دشمن نباید از آسیب های اجتماعی غافل شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز با حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید دیدار و گفت وگو کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در این دیدار با بیان این که مسأله حجاب یکی از ضروریات دین اسلام است، گفت: متولیان فرهنگی باید به این موضوع مهم توجه بسیاری داشته باشند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: درست است که ما همواره باید با بیگانگان در جنگ و مبارزه باشیم، اما نباید از مسائل اجتماعی داخلی غافل باشیم؛ امروز مسؤولان و متولیان فرهنگی باید به مسأله کم حجابی و بدحجابی دقت بسیاری داشته باشند.

وی با بیان این که الزام رعایت حجاب باید از سوی دولت آغاز شده و الزام رعایت آن به همه وزارتخانه ها اعلام شود، بیان کرد: مسأله کم حجابی و بدحجابی یکی از معضلات بزرگ جامعه امروزی است.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه ضمن انتقاد از مسأله بانکداری ربوی و با اشاره به حرام بودن مسأله اخذ دیرکرد از سوی بانک ها تأکید کرد: ما همواره این مسأله را به گوش مسؤولان رسانده ایم، اما متأسفانه این موضوع از سوی بانک ها رعایت نمی شود.

همچنین سردار نقدی در این دیدار با اشاره به این که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم بر ضرورت نهادینه سازی مسأله حجاب از سوی آموزش و پرورش تأکید و عنوان کرد: آموزش و پرورش باید دانش آموزان را از کودکی با فرهنگ حجاب و عفاف آشنا کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به مسأله رویش های انقلاب گفت: امسال با این حجم از مشکلات اقتصادی که در جامعه وجود دارد، 2 میلیون نفر از جوانان ایرانی به راهپیمایی اربعین رفتند و ما باید ضمن توجه به این زمینه ها از نقاط مثبت فرهنگ جامعه غافل نشویم.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 10

/841/پ202/ق

ارسال نظرات