۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۶۱۲۹۲۳
حجت الاسلام ذوالنور:

مردم به اصول اسلامی پایبند هستند| کوتاهی مسؤولان درباره حجاب قابل بخشش نیست

مردم به اصول اسلامی پایبند هستند| کوتاهی مسؤولان درباره حجاب قابل بخشش نیست
رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه حجاب نخستین نماد روحیه و تقیدات دینی است، تأکید کرد که کوتاهی مسؤولان در زمینه عفاف و حجاب قابل بخشش نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عصر امروز در تجمع بزرگ و با شکوه بانوان با عنوان «حجاب میراث کهن» که در مصلای قدس قم برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه کرامت و گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) به جایگاه مهم امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: بر اساس آیات قرآن کریم نخستین شاخصه جامعه اسلامی را اقامه نماز معرفی کرده است.

وی ادامه داد: در آیات قرآن کریم پرداخت زکات، امر به معروف و نهی از منکر نیز از دیگر شاخصه های جامعه اسلامی برشمرده شده است؛ امر به معروف و نهی از منکر عامل تداوم انقلاب است، زیرا بر اساس روایات، اگر این فریضه الهی ترک شود، اشرار و ظالمان بر جامعه مسلط خواهند شد.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان اینکه یکی از مظاهر و مصادیق معروف حجاب محسوب می شود و ترک آن مصداق بارز منکر است، اظهار داشت: امر به عفاف و حجاب از معروفات جدی است و کسی نمی تواند منکر حجاب شود، زیرا این مسأله یک فریضه مهم دینی است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: موضوع حجاب و عفاف از موضوعات فطری بوده و با فطرت الهی و خداجوی انسان همخوانی و مطابقت دارد؛ انسان به طور فطری کمال جو است و حجاب نیز چون از مصادیق کمال محسوب می شود، انسان به سوی آن گرایش دارد.

تعداد بازدید : 6

ترک حجاب با عنصر انسانیت در بشریت در تضاد است

وی با بیان اینکه ترک حجاب با عنصر انسانیت در بشریت در تضاد است، گفت: حجاب به دین الهی محدود نمی شود؛ با مطالعه تاریخ در می یابیم که حتی در جوامعی که دین گرا نبوده اند نیز آثار حجاب دیده می شود؛ اینکه امروز با افسارگسیختگی و بی حیایی در جوامع رو به رو هستیم از آن جهت است که طرفداران فساد و فحشا سعی کردند تا با از بین بردن حجاب و عفاف، از زنان استفاده ابزاری کنند.

حجت الاسلام ذوالنور عنوان کرد: ده ها سال قبل در جوامع غربی برای زنان هویتی قائل نمی شدند و برای آنها حق ارث قائل نبودند، اما پس از دوره سرمایه داری برای تمتع حیوانی، شهوانی و جسمانی از زنان با پوشیدگی زن مقابله کردند؛ اگر شما در آثار قدیم اروپا تتبع کنید، می بینید حجاب و لباس های پوشیده در فرهنگ کشورهای مختلف و حتی کشور های اروپایی مشهود است، اما صاحبان زر و زور و تزویر با طرح آزادی خواستند بی بند و باری را در جوامع حاکم کنند تا تمتع مادی، حیوانی و شهوانی خود را با بی حیا کردن زنان ببرند و متأسفانه موفق هم شدند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طبیعی است که حجاب سختی های خاص خود را به همراه دارد و طبع راحت طلب انسان، آزادی از این قیود را می طلبد، از همین جهت دشمن در راستای اینگونه آزادی ها فعالیت می کند اما اگر بانوان به صورت اسلامی تربیت شده و فطرت خود را تقویت کنند، بدون شک کار دشمن اثرگذار نخواهد بود.

وی ادامه داد: اگر اراده ها و فطرت انسان تقویت شود، کارهای مخرب دشمن بی اثر خواهد شد؛ بی حجابی های موجود حاکی از ضعف دین و قوت جبهه مقابل نیست، بلکه این مظاهر فسادی که دیده می شود از ضعف اعتقادات نشأت می گیرد.

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به اینکه خداوند انسان را به عنوان اشرف مخلوقات خلق کرده است، مطرح کرد: کسانی که حجاب را رعایت می کنند کسانی هستند که خداوند به آنها در برابر ملائک مباحات می کند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دشمن همه تلاش خود را برای از بین بردن فرهنگ حجاب و مسخ کردن هویت انسانی و الهی زن مسلمان به کار گرفته است، گفت: امروز دشمن با همه توان وارد عرصه شده و از همه ابزارها و محیط سایبری استفاده می کند تا حجاب و عفاف را از بین ببرد.

اگر در زمینه حجاب کوتاهی کنیم، عرصه برای دین داران تنگ خواهد شد

وی با بیان اینکه امروز رسالت مسؤولان بسیار سنگین است، تصریح کرد: کسی که در جامعه اسلامی تکیه بر کرسی مسؤولیتی می زند اگر 4 ویژگی اقامه نماز، پرداخت زکات، امر به معروف و نهی از منکر نصب العینش نباشد، مشروعیت ندارد؛ اگر کسی لباس ریاست جمهوری می پوشد نباید پس از دستگیری چند تن از دختران و پسرانی که بدن های خود را در یک مهمانی مختلط و در سایه فضای مجازی به نمایش گذاشته بودند، بگوید بگذارید جوانان ما آزاد باشند و تنفس کنند، این چه حرفی است؟ مگر ما پای خود را جای پای اهل بیت(ع) نگذاشته ایم؟ مگر بیش از 300 هزار شهید برای احیای ارزش های دینی نداده ایم؟ امروز مسؤولیت و رسالت مسؤولان ما سنگین است و ما هر چه در راستای حجاب کم بگذاریم یقین بدانید که مسیر به سمتی می رود که دین داران فضای تنفس پیدا نخواهند کرد.

حجت الاسلام ذوالنور با تأکید بر اینکه امروز کوتاهی های مسؤولان قابل بخشش نیست، ابراز داشت: قانون حمایت از آمران و ناهیان در مجلس تصویب شد و امروز این قانون روی زمین مانده و اجرا نمی شود؛ دولت باید مبارزه با فساد را امروز از ادارت و سازمان های پول خوار نظام اسلامی که از جیب مردم ارتزاق می کنند و برخی از آنها به کپسول های فساد متحرک تبدیل شده اند، آغاز کند.

رییس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امروز چه مشکلی داریم که در ام القرای جامعه اسلامی دل خانواده های شهدا با مشاهده عریانی و برهنگی خون شود و با مظاهر بی تمدنی و جاهلیت مدرن و برهنگی رو به رو باشند؟ امروز دستگاه قضایی برای برخورد با فساد اخلاقی مسؤولیت جدی دارد و ما خدا را شاکریم که یکی از فرزندان رشید و جوان انقلاب با اقتدار و با جدیت سکان این قوه را به دست گرفته و امید جدی برای کاهش آسیب ها در جامعه ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه صدا و سیمای ما امروز نباید الگوسازی غلط کند، افزود: امروز مراکز آموزشی مسؤولیت سنگین دارند و نباید خروجی دانشگاه ما کسانی باشند که تقیدات دینی شان از بین برود؛ نباید در دانشگاه های ما اختلاط و فساد جنسی به وجود آمده و خروجی آن مدیرانی باشند که به هیچ یک از ارزش های مردمی که با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارد و محرومند، مقید نیستند.

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به اینکه حجاب نخستین نماد و نشانه روحیه دینی و تقیدات دینی است، ابراز داشت: کسانی که بی حجابی را ترویج می کنند به حضرت زهرای مرضیه(س) اهانت می کنند؛ آیا کسانی که با لباس های بدن نما و موی برهنه در خیابان می چرخند به حضرت زهرا(س) جسارت نمی کنند؟ آیا زنانی که به صورت بدن های مانکن متعفن و متحرک در خیابان و در معرض چشم هزرگان ظاهر می شوند از دامن آنها انسان های رشیدی همچون شهدا رشد خواهند کرد؟ آیا از شیر چنین مادرانی انسان های خداجو به وجود می آیند؟

وی با بیان اینکه امروز اکثریت قاطع مردم ما پایبند به اصول اسلامی هستند، یادآور شد: آفرین به زنان مسلمانی که در این گرما در بیش از 400 شهر کشور به میدان آمده و حضور دشمن شکن خود اعلام کرده و با این حضور چشم های آلوده دشمن را کور می کنند؛ بدون شک قاطبه زنان ما اهل حجاب و عفاف و پایبندی به فرهنگ اسلام هستند و پیروزی هم از آن آنها خواهد بود./841/پ202/ق

تعداد بازدید : 6
حسین ثالث موید
ارسال نظرات