۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۶۱۷۶۷۰
استاد حوزه با تأکید بر پرهیز از نگاه سطحی به بیانیه گام دوم:

نیازمند نگاه اجتهادی و استنباطی به بیانیه گام دوم انقلاب هستیم

نیازمند نگاه اجتهادی و استنباطی به بیانیه گام دوم انقلاب هستیم
حجت الاسلام والمسلمین بنیادی با تأکید بر پرهیز از نگاه سطحی به بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: ما امروز نیازمند نگاه اجتهادی و استنباطی به این بیانیه هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست هم اندیشی اساتید حوزه علمیه قم با رویکرد تبیین رسالت حوزه های علمیه و روحانیت در قبال بیانیه گام دوم انقلاب از دقایقی پیش در سالن نشست های خبرگزاری رسا آغاز شد.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی در این نشست ضمن تقدیر از میزبانی خبرگزاری رسا نسبت به برگزاری این نشست، اظهار داشت: در رابطه با بیانیه گام دوم انقلاب باید به تاریخ صدور آن توجه کنیم، همانطور که می‌ دانید یک بیانیه گام اول نیز توسط رهبر معظم انقلاب در اولین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) صادر شده است.

وی با اشاره به این که در چهلمین سالروز انقلاب اسلامی این بیانیه با نگاه تاریخی منصفانه صادر شده است، گفت: در مورد این بیانیه نقش حوزه پررنگ است چراکه مبادی فکری انقلاب در حوزه اتفاق افتاد.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی تأکید کرد: مقدمات انقلاب از سوی حوزه صورت گرفت و علمدار انقلاب حوزه بوده و بار را باید حوزه به منزل و مقصد برساند.

نائب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه یادآور شد: اولا نگاه سطحی به بیانیه گام دوم وزن آن را کاهش می‌ دهد، چراکه متأسفانه برخی از صحبت هایی که در مورد آن می‌ شود، سطحی است و اگر جهت و سمت و سوی آن سست باشد تا ثریا دیوار کج می‌ رود.

وی تأکید کرد: باید با نگاه عمیق، نکات مهم آن را آن چنان که هست طرح کرده و جهت دهی کنیم چون بسیاری از نکات آن باید به صورت اجتهادی و استنباطی مطالعه شود و نیازمند بررسی اصول و قواعد است، بنابراین اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب به وزن آن است./1330/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 9
ارسال نظرات