۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۶۱۹۰۹۸
پ
کارشناس زبان انگلیسی:
موحد با بیان اینکه پیش از تسلط بر زبان مادری نباید به کودکان زبان انگلیسی آموخت، گفت: زبان انگلیسی باید فرصتی باشد جهت معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی به جهان.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سعید موحد کارشناس و استاد زبان انگلیسی دانشگاه اصفهان، شامگاه امروز در نشست بررسی تأثیر مخرب یا سازنده زبان انگلیسی در تمدن سازی در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، با بیان اینکه تعریف دقیق و درستی از زبان و فرهنگ نداریم، گفت: زبان تنها در فرهنگ اثرگذاری ندارد، گاهی فرهنگ به روی زبان اثر می‌گذارد و ما می‌توانیم فرهنگ اسلامی را در زبان انگلیسی پدید آوریم.

وی در ادامه افزود: نمی‌توان بگوییم زبان تنها به روی فرهنگ اثر می‌گذارد، مردم در جامعه در طول زمان رفته رفته برخی کلمات را می‌پذیرد و برخی زبان‌ها را مورد پذیرش قرار می‌دهند، اگر ما یک فرهنگ غنی و اثرگذار داریم چرا مانع نفوذ فرهنگ خود در غرب شویم، فرهنگ بلیت ورود به جامعه‌ای است که به آن زبان صحبت می‌کنند، به همین منظور ما می‌توانیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم و فرهنگ خود را به جهان معرفی کنیم.

استاد زبان انگلیسی دانشگاه با اشاره به برخورد مثبت پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) با دیگر زبان‌ها و فرهنگ‌ها، اظهار کرد: ما می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های دینی و فرهنگی که داریم و فراگیری زبان انگلیسی، این ظرفیت‌ها را در جهان ترویج دهیم از سویی از طریق فراگیری زبان انگلیسی می‌توانیم اصلاحات فرهنگی داشته باشیم و از جنبه‌های مثبت فرهنگی که با آن مواجه هستیم استفاده ببریم.

وی با بیان اینکه هر زبانی می‌تواند طرفیت سوزی و ظرفیت سازی داشته باشد، عنوان کرد: ما باید بتوانیم جنبه‌های ظرفیت سازی زبان انگلیسی را به کار بگیریم، آموزش زبان انگلیسی در سنین پایین تنها انگیزه مادی دارد، به عنوان مدرس زبان انگلیسی به صورت تخصصی در دانشگاه معتقد هستم که آموزش زبان انگلیسی در سنین پایین به ویژه قبل از تسلط کامل بر زبان مادری اشتباه است و به نظر من آموزش زبان انگلیسی باید بعد از سوم یا چهارم دبستان باشد./1304/پ310/ب1

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص،قومیت‌ها باشد و یا با قوانین کشور و آموزه های دینی مغایرت داشته باشدمنتشر نخواهد شد.
آخرین اخبار
پربازدید
پربحث
پرطرفدارترین