۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۶۲۸۰۳۰
حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی:

مردم حامی نظام و پیرو رهبری هستند | نمی توان به تبلیغ سنتی اکتفا کرد

مردم حامی نظام و پیرو رهبری هستند | نمی توان به تبلیغ سنتی اکتفا کرد
رییس انجمن ارتباطات حوزه با اشاره به حوادث اخیر کشور گفت: فرمایشات حکیمانه رهبر انقلاب صف مردم و آشوبگران را جدا کرد و مردم نشان دادند که حامی نظام و پیروان رهبری هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی امشب در مراسم بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی و هفتمین گردهمایی انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به حوادث اخیر کشور گفت: فرمایشات حکیمانه رهبر انقلاب صف مردم و آشوبگران را جدا کرد و مردم نشان دادند که حامی نظام و پیروان رهبری هستند.

وی افزود: امام راحل می فرماید تبلیغات مسأله ای پر اهمیت و حساس است و دنیا با تبلیغات حرکت می کند و آنقدری که دشمن از حربه تبلیغات استفاده می کند از طریق دیگر استفاده نمی کند و باید به تبلیغات اهمیت دهیم، رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند از حوزه انتظار است مبانی اسلامی در زمینه هنر را کشف و تبیین کند، اسلام نه تنها هنر را قبول دارد بلکه به آن تشویق می کند.

رییس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم با بیان این که مراکز علمی به عنوان انجمن ها چند سالی در حوزه شکل گرفته است، اظهار داشت: مجموعه ای از قله ها و نخبگان هر علمی در انجمن مربوطه برای تبادل نظر جمع می شوند.

وی ادامه داد: گاهی تصور می شود که انجمن تبلیغ و ارتباطات برای اعزام مبلغ است در حالی که اینگونه نیست و اعزام مبلغ متولیان زیادی دارد، انجمن به عنوان مجموعه ای از فرهیختگان تبلیغی و ارتباطی تشکیل شده است و از کسانی که شرایط عضویت در انجمن را دارند دعوت می کنیم که مراجعه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با بیان این که اسفندماه انجمن را تحویل گروه بعدی خواهیم داد، ابراز داشت: کسانی که علاقه مند هستند باید حضور پیدا کنند تا از آن ها استفاده شود، انجمن تبلیغ و ارتباطات پاتوق علمی علمای این عرصه است.

وی عنوان کرد: هرچند سخن قدرت سحرآمیز دارد اما تأثیر عمل یک مبلغ بسیار فراتر از اثرگذاری سخن او است، اگر حوزویان در مقایسه با دیگران در تبلیغ موفق تر هستند به دلیل عمل به گفته ها و معارف است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امروز نمی توان به تبلیغ سنتی اکتفا کرد هر چند که تبلیغ سنتی لازم اما کافی نیست، بهره گیری از ابزارهای تازه روز اهمیت ویژه دارد و حوزویان و دانشگاهیان که طلایه دارن فرهنگی جامعه هستند و باید تمام تلاش خود را از وسایل ارتباط جمعی به کار گیرند و مردم را هدایت کنند.

وی اضافه کرد: حوزه علمیه با قدمت 12 قرن باید پایگاهی استنادی داشته باشد که خوشبختانه گام های خوبی در این زمینه برداشته شده اما باید به جایی برسیم که تمام پروژه های تحقیقاتی محققان حوزوی در حوزه درجه علمی بگیرند و دنبال جاهای دیگر نباشند.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با بیان این که بعد از گذشت 4 دهه از انقلاب جایگاه حوزه و حوزویان باید تبیین شده باشد، گفت: باید از استفاده از عناوین مشمئز کننده معادل بپرهیزیم، این که گفته شود که یک حوزوی چند سال بخواند و معادل ارشد و دکترا تلقی شود توهین به حوزه است، قطعا مسؤولان حوزه و بزرگان باید در این زمینه اقدام کنند و باید به جایگاه حقیقی علمی، عملی و اخلاقی حوزه برسیم و نظام اسلامی را به جایگاه واقعی آن در جهان برسانیم.

محمد قمین
ارسال نظرات