۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۶۳۱۷۷۶
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت مطرح کرد؛

سازمان ملل ازحقوق انسانی زکزاکی دفاع کند|نتیجه اسلام لیبرال؛ جدایی از شریعت

سازمان ملل ازحقوق انسانی زکزاکی دفاع کند|نتیجه اسلام لیبرال؛ جدایی از شریعت
آیت الله رمضانی با بیان اینکه حال جسمانی شیخ زکزاکی وخیم است، گفت: سازمان ملل از حقوق انسانی شیخ زکزاکی دفاع کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری رسانه ای دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در چهارمین سالگرد فاجعه زاریا و حبس غیر قانونی شیخ ابراهیم زکزاکی امروز در همین مجمع برگزار شد.

براساس این گزارش، آیت الله رضا رمضانی دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، به راهبرد مجمع در دوره جدید اشاره کرد و‌ گفت: راهبرد مجمع جهانی در دوره جدید معرفی اسلام ناب با شیوه عقلانی، معنویت، عدالت و مقاومت است.

وی اسلام را دین رحمت معرفی کرد و ادامه داد: درست است اسلام وجه رحمانی دارد ولی این به آن معنا نیست که اسلام در برابر استکبار موضعی نداشته باشد؛ بنابراین موضع گیری در برابر استکبار یک امر عقلانی و اسلامی است.

آیت الله رمضانی با اشاره به اهمیت وحدت جوامع اسلامی، ابراز کرد: مکتب اهل بیت(ع) باید در جوامع جهانی به بهترین و زیباترین شکل و با ادبیات جهانی و بین المللی معرفی شود لذا شناخت اقلیم ها و عده و عده مسلمانان بسیار مهم است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: البته معرفی اسلام به جوامع بشری به این معنا نیست که ما دیگران را به اسلام دعوت کنیم بلکه هدف معرفی جامع، دقیق و عمیق اسلام است تا مردم با اختیار خود آن را انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز ما با قرائت های مختلفی در عرصه معرفی اسلام روبرو هستیم، ادامه داد: امروز جوامع بشری شاهد دو‌ قرائت عمده در معرفی اسلام است و این امر به جوامع اسلامی آسیب وارد می کند؛ اسلام لیبرال و اسلام افراطی دو قرائت غلطی است که در راستای تخریب اسلام وجود دارد.

آیت الله رمضانی افزود: نتیجه اسلام لیبرال فاصله گرفتن از شریعت و احکام فردی و اجتماعی در راستای سکولاریزه کردن جوامع و کشورهای اسلامی است و اما اسلام افراطی که امروز در برخی از کشورها حتی در اروپا شاهد آن هستیم با ادبیات غیر عقلانی درصدد آن است که اسلام را دین سراسر خشونت معرفی کند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: چه بسا نامه رهبری به جوانان اروپایی به این منظور خنثی سازی این دو قرائت بوده باشد تا جوانان اروپایی به دور از تبلیغات سوء رسانه های غربی با رجوع به قرآن و عترت اسلام ناب را کسب کنند.

وی با اشاره به اتفاقات ناگوار جوامع اسلامی، گفت: برخی اتفاقات که در جوامع اسلامی رخ می دهد بسیار نگران کننده و ناگوار است و سبب شده رعب و وحشت در جامعه بشری ایجاد کند؛ این اتفاقات از نظر مجمع جهانی و جمهوری اسلامی ایران محکوم است.

آیت الله رمضانی ادامه داد: ایران نسبت به این نگاه سراسر خشونت موضع مخالف دارد و این اتفاقات از جمله اتفاقی که در نیجریه رخ داد و مردم بی گناه کشته شدند را محکوم می کند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: با همین نگاه افراطی بود که در دهه های اخیر مسلمانان بیشترین کشته را داشتند. در این دهه اخیر مسلمانان قربانیان اصلی سیاست های غلط استکباری بودند.

وی شیخ زکزاکی را از علمای برجسته و موثر نیجریه معرفی کرد و اظهار داشت: وی علاقه مندان زیادی را به دین مبین اسلام جذب کرد، او به لحاظ شخصیتی و فکری به دنبال ایجاد و تقویت وحدت جوامع اسلامی و رفع اختلافات بود و نگاه دیالوگی برای حل مشکلات مسلمانان داشت.

آیت الله رمضانی با اشاره به اینکه شیخ زکزاکی معتقد به قانون بود، گفت: بنای او مخالفت با قانون کشورش نبود چرا که او در عرصه های مختلف شخصیتی صلح طلب محسوب می شود. او با توجه به ظرفیتی که داشت مدام تلاش می کرد تا در بعد اصلاحاتی نقش آفرین باشد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با خطاب قرار دادن سازمان های بین المللی، اظهار داشت: سازمان ملل به عنوان مدافع حقوق بشر چرا در برابر کشتار مردم بی دفاع موضع نمی گیرد و امروز با توجه به اینکه متخصصان پزشکی حال جناب شیخ زکزاکی را وخیم اعلام می کنند چرا از جان یک انسان بدون نگاه سیاسی به دفاع بر نمی خیزد.

وی افزود: شیخ زکزاکی امروز با بیماری های متعددی دست و پنجه نرم می کند و باید سازمان های بین المللی بدون نگاه سیاسی به درمان وی اقدام کنند و زمینه سلامت این رهبر نیجریایی را فراهم آورد.

آیت الله رمضانی در پایان تاکید کرد: شیخ زکزاکی باید مورد دفاع انسانی قرار گیرد و سازمان های بین الملل باید در راس این دفاع باشند شاید این فرصتی برای اصلاحات اجتماعی کشور نیجریه به شمار آید./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5

 

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات