۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۶۳۲۷۳۷
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

قلب سلیم می تواند حقایق هستی را درک کند

قلب سلیم می تواند حقایق هستی را درک کند
آیت الله ری شهری با بیان اینکه قلب سلیم حقایق هستی را درک می کند، گفت: قلب سلیم از حوادث قیامت نمی هراسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز پیش از آغاز درس خارج فقه در مدرسه علمیه همین آستان مقدس به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند سبحان به وسیله انبیا و اولیای الهی انسان را پزشک جان خودش معرفی می کند.

وی افزود: خداوند از طریق همین بزرگان علائم صحت قلب و سلامت انسان را بیان و میکروب و بیماری هایی که برای جان معنوی آدمی تهدید محسوب می شوند را مطرح می کند همچنین برای درمان و نجات از این نوع بیماری ها راهکار ارائه می دهد.

آیت الله ری شهری ادامه داد: انسان با کمی تامل در زندگی دنیوی و معنوی اش صحت و بیماری خودش را تشخیص می دهد؛ به فرموده بزرگان و علمای دین اگر کسی به محضر امام معصوم(ع) که منبع نور است مشرف شود و تغییر و یا حسی در وجود خود احساس نکند پس چنین شخصی بیمار بوده و نیازمند معالجه قلب است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری درباره نشانه صحت و سلامت قلب، گفت: خداوند در سوره صافات بالاترین و سلامت‌ترین قلب ها را مختص انبیا و اولیای الهی بیان می کند؛ قلب سالم احساسات و ادراکات سودمند را درک می کند.

وی افزود: انسان اگر دارای قلبی سالم باشد می تواند حقایق هستی را مشاهده کند و به آن معرفت داشته باشد؛ قلب بیمار نمی تواند این احساسات و ادراکات را درک کند.

آیت الله ری شهری ادامه داد: قلب سالم به هر مقدار به سلامت نزدیک تر باشد احساسات و ادراکات معنوی بیشتری را می تواند درک کند همین سلامت است که به درد قیامت می خورد./813/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 1

 

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات