۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۶۳۲۸۰۴
آیت الله مکارم شیرازی:

ارمغان اندیشه تکفیر جز کشتار و تخریب نیست

ارمغان اندیشه تکفیر جز کشتار و تخریب نیست
حضرت آیت الله مکارم شیرازی ارمغان جریان های تکفیری را کشتار و تخریب دانست و تنفر از این اندیشه را جهانی خواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت ‌الله ناصر مکارم ‌شیرازى امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین دکتر زمانی رییس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‎های افراطی و تکفیری ودیگر دست اندرکاران، از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته از سوی این دبیرخانه که تاثیر مثبتی در افشای ماهیت جریان های تندرو داشته است تقدیر کرد.

وی در ادامه با تاکید بر این که تا زمانی که فرهنگ تکفیر برچیده نشود آثار آن از بین نمی رود، گفت: ما معتقدیم در راستای مقابله با این اندیشه خطرناک، کار فرهنگی و علمی مقدم بر فعالیت های نظامی و فیزیکی است و باید ریشه تکفیر را بزنیم.

این مرجع تقلید با بیان این که امروز دنیا نسبت به مساله تکفیر آگاه شده و جهانیان از تکفیری ها متنفر هستند، خاطرنشان کرد: ارمغان اندیشه تکفیر جز کشتار و تخریب چیزی نیست؛ تکفیری ها هرکجا قدم گذاشته اند جز نابودی، تخریب و کشتار چیزی به جای نگذاشته اند.

وی یادآورشد: اندیشه تکفیر خشونت را به همگان نسبت می دهد و در این بین تفاوتی هم بین شیعه، اهل سنت و مسیحیت و دیگر مذاهب نیست؛ این موضوع نشان می دهد که از دیگر مذاهب و ادیان نیز ظرفیت همکاری با دبیرخانه کنگره مقابله جریان های تکفیری وجود دارد و باید به درستی از آن بهره گرفت.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: کار به جایی رسیده که عربستان سعودی هم به دلیل تنفر جهانی از تکفیری ها، در ظاهر نسبت به عملکرد جریان های افراطی ابراز ناراحتی می کند.

این مرجع تقلید تنفر جهانی نسبت به تفکر تکفیر را فرصتی ارزشمند برای مقابله همه جانبه با این اندیشه خطرناک دانست و اظهار داشت: ما معتقدیم آرام آرام ریشه تکفیر برچیده خواهد شد و تکفیری ها در آینده نزدیک ریشه کن خواهند شد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: البته در گوشه و کنار هر جامعه ای و هر مذهبی افراد تندرو و افراطی هستند که باید در خصوص آنها نیز فعالیت های لازم و روشنگری درستی صورت گیرد.

وی در پایان ضمن دعا برای موفقیت دست اندرکاران دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان های تکفیری، فعالیت های آن را مفید، مؤثر و چشمگیر خواند. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵
خدا حفظشون کنه
0
0