۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۷۳۰۶۷۸

ماجرای پخش ممیزی‌ها، مسابقه سیامک انصاری و سریال «نیوکمپ»

ماجرای پخش ممیزی‌ها، مسابقه سیامک انصاری و سریال «نیوکمپ»
یکی از اتفاقاتی که در نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر افتاده نمایش صحنه‌های ممیزی شده سریال‌‌های نمایش‌خانگی بود.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، یکی از اتفاقات جالبی که در نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر افتاد، نمایش صحنه‌های ممیزی‌شده سریال‌ها بود که برای مسئولانی که به نمایشگاه می‌آیند، پخش می‌شود. 

این خبر را قبلاً سعید مقیسه رئیس سازمان تنظیم و مقررات صوت و تصویر فراگیر در نشست خبری اعلام کردهبود «برخی مسئولان لازم است ببینند چه بخش‌هایی از یک سریال ممیزی شده است.»

او در جریان برگزاری نمایشگاه درباره هدف از پخش ممیزی‌ها، این چنین گفت: هدف این است اولاً بدانند ممیزی در ساترا انجام می‌شود؛ یعنی چه؟ در چه حد و حدودی است بالأخره مسئولین حق‌شان این است نوع مواجهه فرهنگی ما با تولیدات رسانه‌ها را ببینند و از نزدیک دقت کنند.

ماجرای پخش ممیزی‌ها، مسابقه سیامک انصاری و سریال «نیوکمپ»

محتواها برخی در مرحله طرح، برخی در مرحله فیلمنامه و برخی بعد از انتشار دچار نظرات کارشناسان امر می‌شود و اینکه نظرات کارشناسان امر چقدر به سیاست‌های کشور و منافع ملی و حتی منافع صنف مربوطه و فعالان صنعت نزدیک و مربوط است دیگران نقد کنند این اتفاق می‌افتد.

مقیسه همچنین اشاره کرد: نمایندگان مجلس و مسئولان دیگر کشور حضور دارند و خواهند داشت و گفته و نقد می‌شود و نظرات‌شان استفاده می‌شود که ما بتوانیم ان‌شاءالله یک ممیزی و نظرات کارشناسی مورد پسند مسئولین و مورد تأیید اسناد بالادستی انجام دهیم.

اینکه ببینیم نبودن یک نظام تنظیم‌گری چه عواقبی را در پی داشته باشد؛ عواقبی که ضرر مهم به فرهنگ کشور است مثل ضرر به یک ساختمان نیست که بتوانیم با یک بنایی درستش کنیم. گاهی اوقات به شدت عمیق‌تر خواهد بود و امیدواریم بتوانیم جلوگیری از وقوع جرم قبل از ایجاد داشته باشیم.

اتفاق دیگر، پخش تصاویری در مانیتورهای نمایشگاه بود که تصاویری برخی از هنرمندان در آن دیده می‌شد. جلساتی که به شورای انتشار و تولید برمی‌گشت، چهره‌هایی همچون سیامک انصاری، زینب تقوایی (تهیه‌کننده)، منوچهر هادی (کارگردان) و فریدون جیرانی در آن تصاویر حضور داشتند. 

چهره‌هایی که به نظر می‌رسید برای توضیح طرح‌هایشان در آن جلسات حضور پیدا کردند. طرح‌هایی مثل «باغ عمارت» مسابقه‌ای که سیامک انصاری به عنوان مجری و کارگردان آن است. بازیگری که چندی پیش، «جوکر» احسان علیخانی را اجرا می‌کرد. او این روزها «خط استوا» را در سینماها دارد. 

منوچهر هادی و زینب تقوایی در مقام کارگردان و تهیه‌کننده طرح سریالی به نام «نیوکمپ» را ارائه کرده‌اند. هادی کارگردانی است که این روزها «نیسان آبی2» را جلوی دوربین دارد. 

فریدون جیرانی شخصیت دیگری است که به نظر می‌رسد بعد از «نهنگ آبی» که نتوانست توفیقی در شبکه نمایش‌خانگی داشته باشد بار دیگر با طرحی به نام «صفحه حوادث» آمده تا تجربه دیگری را از خودش در فضای پلتفرم داشته باشد. 

ارسال نظرات