۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۶۰۶۹۵۸
امام جمعه اهواز خطاب به غربزدگان:

صلح امام حسن تکرار نمی شود| ملت ایران آمریکا را به زباله دان تاریخ می فرستد

صلح امام حسن تکرار نمی شود| ملت ایران آمریکا را به زباله دان تاریخ می فرستد
امام جمعه اهواز خطاب به غربزدگان و عمله‌های آمریکا گفت: با تبعیت از رهبر معظم انقلاب، صلح امام حسن (ع) دیگر اتفاق نخواهد افتاد و امام خود را تنها نخواهیم گذاشت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد،   نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، در خطبه‌های نماز جمعه با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوی الهی اظهار داشت: گرمی هوا، ورزش و امتحانات سبب نشود تا در برابر انجام روزه کوتاهی کنیم؛ زیرا در این باره راهکار شرعی وجود دارد و پدر و مادر باید بستر را به گونه‌ای فراهم کنند که فرزندان آلوده به گناه نشوند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: راهکار آن است که خانواده قبل از اذان ظهر و بعد از اذان صبح دست فرزند را گرفته و ۴ فرسخ از شهر خارج کند در همانجا غذا را خورده و برگردانند و پس از ماه مبارک رمضان قضا بجا آورد.

آسیب‌ها و مفاسد اجتماعی مهمترین چالش کنونی کشور

امام جمعه اهواز در رابطه با مسائل سیل و پساسیل عنوان داشت: مهمترین مسأله استان کنونی استان پساسیل است، در این باره باید توجه ویژه‌ای صورت گیرد و در حالی ماه رمضان را آغاز کردیم که جمعیت قابل توجهی از هم استانی‌ها در سخت‌ترین شرایط زندگی می‌کنند؛ از این رو در کنار مسؤولان و با برنامه ریزی‌های پیشین در اسرع وقت به پساسیل خواهیم پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد ادامه داد: از مهمترین چالش‌های کنونی بحث آسیب‌ها و مفاسد اجتماعی است و حتی مسأله اقتصاد که نخستین مشکل کشور قلمداد می‌شود ریشه در چنین آسیب‌ها و مفاسدی دارد.

آسیب‌های ناشی از مستی اشرافی گری و حقوق‌های نجومی

وی اعتیاد، تضعیف بنیان‌های خانواده و طلاق، بزهکاری، فحشا، بیکاری، فرار از خانه، جرح و جنایت، فقر، هنجارشکنی و قانون شکنی را از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و افزود: آسیب‌های ناشی از مستی اشرافی گری و حقوق‌های نجومی دست کمی از آسیب‌های اجتماعی ندارند بلکه مستی اشرافی گری تشدید کننده آسیب‌های اجتماعی است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان آسیب‌های اجتماعی را ابرچالش نظام اسلامی بیان کرد و گفت: باید به گونه‌ای به آسیب‌ها و مشکلات کشور پرداخت که گویا در درون خانواده قرار دارد. در این صورت من به عنوان مسؤول باید احساس کنم این مسائل در خانواده ام هستند.

مسؤولان، مردم را خانواده خود بدانند

امام جمعه اهواز تأکید کرد که اهتمام مسؤولان به مردم باید همچون اهتمام به خانواده هایشان باشد و در یک کلام می‌توان گفت که کلید مفقود همه مشکلات کشور در یک جمله رهبر انقلاب خلاصه می‌شود و آن اینکه مسؤولان، مردم را خانواده خود بدانند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به اینکه یک مسؤول برای حل چنین آسیب‌هایی نباید شب و روز بشناسد، خاطرنشان کرد: کدام مسؤول می‌تواند شب و روز خود را در عرصه خدمت به مردم به میدان بیاورد؟ اگر مشکلات را مشکلات خانواده خود بدانیم قطعا حل می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: بعضی از کسانی که ناآگاهانه و یا عامدانه و مغرضانه وضع کنونی جامعه را به رهبر انقلاب نسبت می‌دهند خود مخاطب اول مسائل هستند، حال خود این افراد پاسخ دهند کدام توصیه اقتصادی رهبرانقلاب غیرعلمی و غیرکارشناسی بوده و ثانیا آیا این توصیه‌ها اجرایی شدند و نتیجه نگرفتند که رهبری را مسؤول وضع کنونی بدانند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه مردم به عنوان مطالبه گر در چارچوب قانون حضور داشته باشند، تصریح کرد: مسؤولان نخستین مخاطبان مسائل و مشکلات اقتصادی و اجتماعی هستند که برای حل چنین مشکلاتی باید از راهکار‌ها و توصیه‌های رهبر انقلاب بهره ببرند.

امام جمعه اهواز در رابطه مذاکره با آمریکا گفت: اگر خوب متوجه مفهوم سم شویم آن وقت هر روز شاهد بیچارگی مزدور‌های داخلی و پادو‌های استکبار پیرامون مذاکره با آمریکا و ترساندن مردم در فضای مجازی نخواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد گفت: گذشت آن زمانی که خاورمیانه میدان تسلط آمریکا بود، خلیج همیشه فارس و تمامی مدیترانه جولانگاه و عرضه اندام آمریکا نخواهد بود.

ملت ایران و فرستادن آمریکا به زباله دان تاریخ

وی با بیان اینکه آمریکا و نوکرانش در ۴۰ سال گذشته همه مؤلفه‌های قدرت را برای شکستن کمر ملت ایران با انواع فشار‌ها وارد میدان کرد، اظهار داشت: از خوزستان، قلب مقاومت ایران اسلامی به آمریکایی‌ها می‌گویم اگر بیش از قبل دیوانگی و خطا کنید ملت قدرتمند و شرافتمند ایران اسلامی برای همشه شما را به زباله دان تاریخ خواهند فرستاد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان خطاب به عمله‌ها و پادو‌های بی هویت داخلی آمریکا گفت: با تبعیت از رهبر انقلاب، صلح امام حسن (ع) دیگر اتفاق نخواهد افتاد و امام خود را تنها نخواهیم گذاشت و اگر بنا باشد چنین امری در ایران اسلامی اتفاق افتد، مردم عاشورای دیگری بپا خواهند کرد. /۹۴۵۶/پ202/ق
حاتم شرفی
ارسال نظرات