۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۶۰۷۹۸۲
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

وعده‌های دولت تنها برای اخذ آرای مردم در انتخابات بود

وعده‌های دولت تنها برای اخذ آرای مردم در انتخابات بود
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: وعده‌های دولت فریبنده و تنها برای جلب توجه و اخذ آرای مردم در انتخابات بوده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مجلس خبرگان رهبری در دیدار مدیرعامل و جمعی از پرسنل خبرگزاری رسا، قلم را نعمتی الهی و دارای مسؤولیتی قوی در طول تاریخ برشمرد و گفت: به تبع قلم، قلمدار نیز باید عزیز و ارزشمند باشد.
 
وی بر ضرورت حفظ حرمت قلم در جامعه تأکید کرد و با بیان این که حرمت قلم در بیان حقایق، روشنگری افکار عمومی، بیان مصالح و مفاسد و آگاهی دادن است، افزود: اصحاب رسانه در تحقق این امور نقش بسیار مؤثری دارند و اگر ابزار رسانه در اختیار نا اهلان قرار بگیرد عواقب خطرناکی به بار می‌آورد.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که افراد متدین و متعهد باید سعی کنند در روشنگری و مقابله با تبلیغات مسموم عوامل استکبار حضور جدی تری داشته باشند، گفت: امروز حضور مؤثر و اثرگذار رسانه‌های انقلابی در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان امری ضروری است.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود گفت: امام خمینی (ره) پرچم اسلام و توحید را برای برپایی حکومت دینی به اهتزار در آوردند و این یک فرصت استثنایی در طول تاریخ برای ملت بزرگ ایران و همه ملت‌های مسلمان و همچنین محرومان عالم بوده است.
 
وی با اشاره به این که همه قوانین این کشور بر مبنای مفاهیم دینی تدوین و تصویب شده است، افزود: تدوین کنندگان قانون اساسی با ذهنیت صحیح و تبعی سالم و امیدوارانه قوانین را طراحی کردند و هرگز احتمال نمی‌دادند که انتخابات در کشورمان دستخوش حوادث ناگواری شود و دخالت پول و سرمایه در انتخابات اثرگذار باشد، این شیوه مربوط به مستکبرین، اروپایی‌ها و غربی‌ها بود، اما متأسفانه کار به اینجا‌ها کشیده شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این سؤال که چرا دولت امروز در برابر شرکت‌های بزرگ خودرو ساز مقاومت می کند، گفت: در افکار خیلی از آحاد جامعه است که این‌ها در انتخابات ریاست جمهوری هزینه‌های تبلیغاتی را پرداخت کردند و امروز دولت در برابر این‌ها شرمندگی دارد.
 
وی با بیان این که دولتمردان حرف مبارزه با گران فروشی می‌زنند، اما در عمل هیچ اقدام مؤثری را مشاهده نمی‌کنیم، افزود: دشمن خارجی می‌خواهد در سایه گرانی، بدی معیشت و رکود اقتصادی ملت ایران را فلج کند، اما متأسفانه دولتمردان به جای مقابله و تدبیر و برنامه صحیح تماشاگر صحنه شده اند.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امروز مسؤولیت رسانه‌ها سنگین‌تر است، گفت: جمهوری اسلامی ایران، دموکراسی‌ترین نظام آزاد دنیا است و انتخابات در کشورمان بسیار جدی و رأی مردم اثرگذار است.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که برخی‌ها تلاش می‌کنند به بهانه سرپوش گذاشتن بر نقاط ضعف، عملکرد نادرست و بد سلیقگی خود، افکار عمومی را تخریب کنند، افزود: رسانه‌ها باید آنچه را که واقعاً حق است روشنگری، حمایت و پیگیری کنند.
 
وی با بیان این که شخصیت‌های بسیاری برای بقا و ماندگاری این نظام جان دادند و امروز نیز افراد باید فدا شوند، ادامه داد: اگر مسؤولی نتوانست درست عمل کند کنار گذاشتن و زیر سؤال بردنش چه اشکالی دارد.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که مسؤولان باید برای اصلاح امور باید از آبروی خود هم مایه بگذارند، گفت: اگر تعهد دینی و علاقه مندی به تداوم انقلاب وجود داشته باشد باید این ایثارگری‌ها اتفاق بیافتد.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود به تأکید مقام معظم رهبری به مسأله جوان گرایی در دولت اشاره کرد و افزود: در دولت هیچ حرکت جوانگرایانه‌ای مشاهده نمی‌شود.
 
امام جمعه قائمشهر با بیان این که وعده‌هایی که داده بودند، فریبنده و برای جلب توجه و اخذ رأی مردم بوده است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که وعده داده بودند که ارزش پول ملی افزایش پیدا کند، افزایش نخواستیم، اما حداقل همان سطح را نگه می‌داشتند.
 
وی ادامه داد: قبل از مشکلات به وجود آمده خودرو سازان شعار می‌دادند که ما برای ساخت خودرو دو سه درصدی نیاز به واردات داریم و بقیه را در داخل داریم تولید می‌کنیم، اما الآن به بهانه افزایش دلار قیمت خودور در کشور سه برابر شده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که این چرا دولت در برابر این گرانی سرسام آور به وجود آمده ساکت است، افزود: اگر دشمن می‌خواهد ملت ایران عصبانی شود و مقابل نظام قرار بگیرد دولتمردان هم باید دشمن را در تحقق این امر یاری کنند؟
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و با بیان این که رهبری از سال‌ها قبل در این خصوص تأکید ویژه داشتند، گفت: اما متأسفانه یک پروژه و یا طرح مشخصی که بگویند مصداق اقتصاد مقاومتی است در کشور مورد اجرا قرار نگرفته است.
 
وی در بخش پایانی سخنان خود فعالیت خبرگزاری رسا را کاری جهادی دانست و افزود: فعالان این رسانه باید در فعالیت‌ها خدا، منافع و مصالح انقلاب و نظام را در نظر بگیرند.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی همچنین بر ضرورت بازخوانی وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی (ره) تأکید کرد و گفت: اگر مردم در جریان وصیت تامه امام راحل قرار بگیرند، روحیه مطالبه گری از دولت پیدا و مسؤولان پیدا می‌کنند، اما مسؤولان و دولتی‌ها نمی‌خواهند این اتفاق بیافتد.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که رسانه‌های مستقل مسؤولیت بیشتری در احیاء وصیت امام راحل بر عهده دارند، افزود: اگر وصیت امام راحل و رهنمود‌های مقام معظم رهبری رعایت شود رو به جلو هستیم.
 
وی با بیان این که آینده بسیار روشن است، اما بد عمل کردن‌ها است که مشکل ایجاد می‌کند، گفت: هر گاه دولت از ولایت و امامت اطاعت خالصانه داشته باشد به نفع خود آن‌ها است و هر وقت پشت گوش انداختند خودشان ضرر می‌کند به ملت و کشور ضرر می‌رسانند./950/پ210/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات