۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۶۱۶۱۳۱

سه ویژگی مهم خبرگزاری رسا از زبان سخنگوی حوزه+ صوت

سه ویژگی مهم خبرگزاری رسا از زبان سخنگوی حوزه+ صوت
حجت الاسلام والمسلمین رفعتی ثقه بودن را از ویژگی های شرعی یک رسانه و خبرنگار دانست و از خبرگزاری رسا به عنوان یک رسانه مورد اعتماد یاد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عباس رفعتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگار و خبرگزاری باید از سه ویژگی شرعی، اجتماعی و صنفی برخوردار باشد.

سخنگوی حوزه های علمیه ادامه داد: ویژگی شرعی این است که خبرنگار باید عادل و ثقه باشد به عبارت دیگر خبر و سخن خبرنگاری از نظر شرعی قابل پذیرش است که از عدالت برخوردار باشد.

وی با اشاره به ویژگی های اجتماعی خبرنگار گفت: در زبان فارسی از جمله خوش خبر باشید بسیار استفاده می شود که به معنای خبرهای امید و مسرت بخش است که ایجاد امیدواری از ویژگی های خبرنگار و خبرگزاری به شمار می رود اما متأسفانه برخی اخبار نا امید کننده به مخاطبان منتقل می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی سریع الخبر بودن را از ویژگی های صنفی خبرنگاران دانست و افزود: خبرنگار و خبرگزاری باید دارای خبر جدید باشد و در ارسال خبر نیز بایستی سریع عمل کند تا بتواند خبرهای تازه را سریع و دقیق به جامعه منتقل سازد.

وی در ادامه با قدردانی از فعالیت های خبرگزاری رسا، خاطرنشان کرد: خبرگزاری رسا و خبرنگاران آن از این سه ویژگی شرعی، اجتماعی و صنفی برخوردار هستند؛ یعنی هم خبرگزاری ثقه و مورد اعتمادی است، هم خوش خبر است و هم خبرهای جدید را سریع به مخاطبان خود منتقل می کند./1324/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 5
مصطفی رستمی
ارسال نظرات