۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۶۱۶۸۹۶
آیت الله اعرافی در جمع اصحاب رسانه قم:

هیمنه خبر رسانی غرب باید شکسته شود | از نقد رسانه ها استقبال می کنیم

هیمنه خبر رسانی غرب باید شکسته شود | از نقد رسانه ها استقبال می کنیم
مدیر حوزه های علمیه با تأکید بر این که هیمنه خبر رسانی رسانه های غربی باید شکسته شود، گفت: رسانه جامعه اسلامی باید در خدمت مردم باشد و در راستای کاهش آسیب ها تلاش کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه عصر امروز در جمع اصحاب رسانه استان قم در مصلای قدس، با بیان این که دنیای امروز با رسانه اداره می شود، گفت: در دنیای غرب خبر و رسانه در خدمت اهداف غلط و اشتباه قرار گرفته است و با اصول غلط اداره می شود.

وی افزود: آنچه که به ما به عنوان بلندگوهای تفکر انقلاب اسلامی باز می گردد این است که تلاش کنیم هیمنه و سیطره خبر رسانی غربی و غیر اسلامی را بشکنیم و تغییر دهیم چرا که خبر و رسانه باید در خدمت مردم و جامعه و اهداف انقلاب و اسلام باشد.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان این که رسانه ها رسالت سنگین و مهمی بر عهده دارند، اظهار داشت: هر موضوع اجتماعی که مطرح می شود رسانه هم در آن نقش دارد، رهبر معظم انقلاب جلساتی برای معالجه آسیب های اجتماعی گذاشته اند و قطعا رسانه در کاهش آسیب های اجتماعی و چگونگی جلوگیری از رشد آسیب ها تأثیرگذاری ویژه دارد.

وی ادامه داد: امروز باید مساجدی داشته باشیم که در شعاع خود نورانیت و اخلاق ایجاد کند و به معیشت نیازمندان محدود خود برسد و قطعا رسانه ها برای رونق پیدا کردن مساجد و نقش آفرینی آن در جامعه اسلامی اثرگذار هستند.

آیت الله اعرافی با بیان این که تأثیر رسانه ها فوق العاده وسیع و دامنه دار است، ابراز داشت: رسانه ها باید به مسؤولیت و رسالت مهم خود توجه کنند و ما هم باید قدردان باشیم که رسانه ها در راستای اهداف اسلام و انقلاب تلاش می کنند.

وی با تأکید بر هم افزایی نهاد نماز جمعه و رسانه ها عنوان کرد: اجتماع هفتگی نماز جمعه باید همبستگی، نشاط و فرهنگ سازی اسلامی را رواج دهد،  به ویژه که قم جایگاه ویژه ای دارد و مسائل و مطالبی که از تریبون قم بیان می شود مورد توجه جهان اسلام واقع خواهد شد.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: حتما باید به زبان های مختلف معارف الهی، اسلامی و انقلابی را به جهان منتقل کنیم، رسانه ها می توانند سوژه های درستی را انتخاب و برجسته کنند و پیرامون آن فرهنگ سازی داشته باشند.

وی اضافه کرد: ما برای همه رسانه ها ارزش و احترام قائل هستیم چرا که تنوع سلایق در چارچوب نظام اسلامی قابل احترام است و از نقد و پیشنهاد رسانه ها هم استقبال می کنیم.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
محمد قمین
ارسال نظرات