۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۶۲۱۰۷۲
آیت الله علم الهدی:

ایران حامی مقاومت در هرجای دنیا است

ایران حامی مقاومت در هرجای دنیا است
امام جمعه مشهد با بیان این که امروز هر جا مقاومت است، ایران هم هست، گفت: امروز هر جا مبارزه در برابر ظلم وجود دارد، آن جا ایران است و امام و رهبری او، رهبر ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی اجتناب از غضب پروردگار را از مصادیق تقوا بیان کرد و گفت: بی اعتنایی به خدا و استکبار در عمل دو عامل برای پرهیز از تقوا بوده و موجب غضب پروردگار می شود که باید از آن ها اجتناب کرد.

وی با بیان این که استکبار در عمل به معنای خود بزرگ بینی است، اظهار کرد: برتر بینی در نژاد، برتر بینی در طبقات اجتماعی به علت داشتن قدرت و ثروت و برتر بینی عمل خود از جمله استکبار در عمل است که موجب غضب خداوند می شود.

آیت الله علم الهدی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در مورد سرپیچی شیطان از فرمان خدا در سجده در برابر انسان، ابراز کرد: شیطان با سرپیچی از فرمان خداوند در سجده در برابر آدم دچار دو نوع استکبار برتر بینی در نژاد و جنس و برتر بینی در عمل شد و فکر می کرد که با عبادت های بسیار، کار بزرگی کرده است در حالی که این سجده در برابر ابتکار و قدرت خدا بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی استکبار در عمل را موجب سقوط  یک شبه انسان دانست و گفت: این که انسان از خود خیلی راضی باشد و با عزاداری و عبادت بسیار خود را بالاتر بداند، استکبار در عمل است و خداوند چنین افرادی را دوست ندارد، انسان در عین این که باید به فضل خداوند امید داشته باشد، نباید دچار غرور و بزرگ بینی در عمل شود چون ممکن است سال ها در عبادت خدا همت داشته باشد اما با یک حرکت، یک خلاف و حتی یک حرف سقوط کند.

وی با اشاره به آیه 56 سوره یاسین که می فرماید: «الْيَوْمَ نَخْتِمُ عَلى‌ أَفْواهِهِمْ وَ تُكَلِّمُنا أَيْدِيهِمْ وَ تَشْهَدُ أَرْجُلُهُمْ بِما كانُوا يَكْسِبُونَ»، ابراز کرد: خداوند در آخرت به دهان انسان های مومن مهر می زند که حرف نزنیم و عبادت ها و کارهای خیر خود را بیان نکنیم بلکه اعضای بدن ما بر اعمال ما گواهی می دهند و خداوند بر همه کارهای ما آگاه است چون همه اعمال ما با یک سرخوردن از بین می رود.

مقاومت عامل اقتدار و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران است

آیت الله علم الهدی درادامه در خطبه دوم به اقتدار و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران نسبت به 39 سال قبل اشاره کرد و گفت: مقاومت ما را از 39 سال قبل به امروز رساند و اگر شهدا و اسرا در برابر تهدیدها و تحقیرهای بعثی ها که با منافقین هم دست بودند، مقاومت نمی کردند وضع ما چیز دیگری بود همچنین در 8 سال جنگ تحمیلی که ما در اول جنگ حتی گلوله نداشتیم و در آخر جنگ موشک ساز شده بودیم، اگر مقاومت فرماندهان و مقاومت مردم زیر گلوله باران نبود، نتیجه این گونه نبود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خطاب به جوانان گفت: شما در آن روز نبودید ممکن است تحلیل شما درست نباشد ولی کسانی که در کنار خیمه نظام ایستاده و مقاومت کردند می توانند بگویند جوهره اصلی در آن روز مقاومت بود و در دنیا و تاریخ چنین مقاومت و ایستادگی سابقه نداشت.

وی به علت مقاومت مردم غیور جمهوری اسلامی ایران و سربازان میهن در جنگ تحمیلی اشاره و ابراز کرد: سیدالشهدا(ع) و فرزندان ایشان منشأ و مبدأ این مقاومت مردم ایران بودند، اگر عاشورا و حسین(ع) نبود ما چنین جوهره مقاومت در این 39 سال را نداشتیم تا از آن عرصه به این عرصه برسیم.

مسأله ایران محدود به مرزهای جغرافیایی نیست

آیت الله علم الهدی با بیان این که امروز مسأله ایران، مسأله یک کشور و در محدوده مرزهای جغرافیایی نیست، اظهار کرد: در 39 سال قبل در شرایطی که ما گلوله توپ نداشتیم و صدام از طرف همه کشورهای دنیا حمایت می شد، فرودگاه مهرآباد را بمباران کردند و از مرز غربی و جنوب غربی به ما حمله کردند اما امروز حشدالشعبی عراق، حزب الله لبنان، انصارلله یمن، جبهه وطنی سوریه و حماس فلسطین ایران است، سید حسن نصرالله اعلام کرد مقاومت یک امام دارد و آن امام جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه مشهد با اشاره به هدف قرار دادن پالایشگاه نفت آرامکو عربستان توسط انصارلله یمن، بیان داشت: این پالایشگاه از مهمترین پالایشگاه های نفت جهان است که عربستان از طریق آن 5 میلیون بشکه نفت در روز صادر می کرده و 5 درصد نفت جهان را تأمین می کرد اما با هدف قرار گرفتن این پالایشگاه کار به جایی رسید که عربستان برای جوابگویی به طلبکاران خود از عراق نفت می خرید و آمریکا مجبور شد مخازن استراتژیک خود را بر روی دنیا باز کند تا قیمت نفت را تعدیل کند در حالی که باز هم 20 درصد قیمت نفت افزایش یافت.

وی به متهم کردن ایران توسط آمریکا و مزدور آن ها عربستان سعودی در حمله انصارالله به پالایشگاه نفت آرامکو اشاره کرد و گفت: همه می فهمند که آمریکا و عربستان با متهم کردن ایران در این حادثه می خواهند سر دنیا را کلاه بگذارند، مگر می شود رادار که می چرخد فقط یک جهت را کنترل کند و نفهمد که پهپاد از سمت دیگر حمله می کند، مگر شمال و جنوب فرق دارد که چنین ادعایی می کنند؟ شمال و جنوب هر دو ایران است.

آیت الله علم الهدی با بیان این که امروز هر جا مقاومت است، ایران هم هست، افزود: مقاومت در ایران، مقاومت در جهان است و هر جا مبارزه در برابر ظلم وجود دارد، آن جا ایران است و امام و رهبری او، رهبر ایران است و دشمن بداند که اگر بخواهد به ایران حمله نظامی کند، اسرائیل نصفه روزه خاک شده است./864/پ201/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات