۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۲۱۹۵۱
آیت الله مهدوی:

امروز شاهد هزینه‌های سازش در کشور هستیم| اروپا حامی منافع آمریکا است

امروز شاهد هزینه‌های سازش در کشور هستیم| اروپا حامی منافع آمریکا است
امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به ضرورت مقاومت در برابر فشارهای اقتصادی و سیاسی دشمنان، گفت: بیانیه کشورهای اروپایی علیه ایران نشان داد که آنها حامی منافع آمریکا هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، امام جمعه موقت اصفهان، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان با بیان اینکه آمریکا با تحریم حداکثری دنبال فشار آوردن به کشور ما و کشاندن ما پای میز مذاکره است، گفت: آمریکا بارها بدعهدی کرده است. تضمینی وجود ندارد که بازهم بدعهدی نکند، آمریکا می خواهد با تحریم در بین مردم ما و مسؤولان ما تفرقه ایجاد کند و در نهایت بازهم ما را وارد مذاکره کرده امتیاز بگیرد و هیچ تضمینی برای پایبندی به تعهداتش وجود ندارد.

به جای سازش باید مقاومت کنیم

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: مردم دنیا هم دیگر می‌دانند آمریکا قابل اعتماد نیست، این شرایطی که با آن مواجه هستیم هزینه‌هایی است که سازش دارد، رهبر معظم انقلاب فرمودند که مقاومت نتایج بهتر و هزینه‌های کمتری نسبت به سازش دارد، به همین دلیل است که باید راه مقاومت در پیش بگیریم و حاضر به سازش با دشمنان نشویم.

امام جمعه موقت اصفهان به بیانیه سه کشور اروپایی در محکوم دانستن ایران به عنوان عامل حمله به تأسیسات نفتی آرامکو، اشاره کرد و گفت: صدور این بیانیه در شرایطی که رؤسای کشورهای جهان در سازمان ملل حضور دارند و قرار است برای رفع مشکلات جهان هم فکری کنند، صادر شد و نشان دهنده بی خردی و کم عقلی و دشمنی عمیق اینها با کشور ما است، این بیانیه نشان داد مواضع اروپا به آمریکا نزدیکتر است تا مواضع ما و در ادعای خود مبنی بر حفظ برجام صادق نیستند و به دنبال دستیابی به منافع خودشان هستند.

وی با اشاره به جنایات گسترده عربستان علیه مردم یمن، تصریح کرد: اروپایی‌ها علیه جنایات عربستان هیچ بیانیه‌ای صادر نکردند اما وقتی تأسیسات نفتی عربستان که منافع مالی و مادی برای اروپا دارد آسیب می‌بیند، در بدترین زمان ممکن بیانیه صادر می‌کنند، به خیال خودشان با این موضع‌گیری‌ها می‌توانند مانع حملات بعدی و آسیب‌های بعدی شوند، پهپاد یمنی عملیات بسیار موفقیت آمیزی را انجام داده است و ذلت و آسیب پذیری آمریکا و تجهیزات آمریکایی که در اختیار عربستان قرار گرفته است را به خوبی نشان داد. عربستان خواستار پاسخ دادن آمریکا به این حمله شد اما آمریکا اقدامی نکرد و عاجز از حمله به ایران بود.

فساد و اعتیاد ابزارهای ضد فرهنگی دشمن است

آیت الله مهدوی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد معضلات فرهنگی اجتماعی در کشور، اظهار کرد: گسترش اعتیاد یکی از کارهایی است که دشمنان انجام می‌دهند و تأثیر منفی بر روی جسم افراد دارد، شهوت‌رانی هم از دیگر ابزارهای دشمنان است که بر روی فکر و روح جوانان اثر خواهد گذاشت و به سادگی اعتیاد قابل درمان نیست و مشکلات بسیاری را برای جامعه به ویژه جوانان پدید می‌آورد.

امام جمعه موقت اصفهان با تأکید بر ضرورت توجه جامعه به بصیرت و آینده نگری، خاطرنشان کرد: تقوا ابزار مهم بصیرت است و اگر کسی آلوده به گناه شد عقل او دیگر قدرت تشخیص درستی نخواهد داشت، اما تقوا مانند یک لباس انسان را مراقب کرده و از ورود آسیب به روح و فکر انسان جلوگیری می‌کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، تصریح کرد: قرآن می‌فرماید تقوا به انسان تذکر می‌دهد و مانع آلودگی انسان خواهد شد، بی‌تقوایی اما باعث غفلت خواهد شد و غفلت چشم دل انسان را نابینا می‌کند و میان انسان با فطرت پاک و خداوند فاصله ایجاد می‌کند./1304/پ202/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات