۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۶۲۳۱۹۶
حجت الاسلام عادل خبر داد؛

خدمات رسانی ۱۰۳ موکب از محل موقوفات و بقاع متبرکه به زائران اربعین

خدمات رسانی ۱۰۳ موکب از محل موقوفات و بقاع متبرکه به زائران اربعین
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امسال ۱۰۳ موکب از محل موقوفات و بقاع متبرکه به زائران اربعین خدمات رسانی خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، امروز در نشست خبری تشریح برنامه های مراسم اربعین حسینی که در همین سازمان برگزار شد، گفت: اربعین حسینی از فرصت های بزرگ معنوی برای اجرای برنامه های فرهنگی و معنوی است.

وی با اشاره به اینکه روایات بسیاری در خصوص زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین وجود دارد، ادامه داد: بزرگان دین اهتمام ویژه ای به پیاده روی اربعین داشتند و در سالهای اخیر موسم معنوی اربعین با استقبال بی نظیر محبان و شیعیان حضرات معصومین(ع) روبرو شده است.

حجت الاسلام عادل با بیان اینکه پیاده روی اربعین معادلات جهان را بر هم زده و آشوب های روزهای اخیر در بغداد نیز در راستای ناامن ساختن کشور عراق طراحی و اجرا شد، اظهار داشت: امسال با توجه به برداشته شدن روادید ما شاهد حضور دوبرابری زائران حسینی در مراسم اربعین خواهیم بود از این رو خدمات رسانی، اسکان و پذیرایی از ظرفیت موقوفاتی که برای عزاداری سیدالشهدا(ع) در نظر گرفته شده برای رفاه زائران انجام شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور درباره خدمت رسانی سازمان اوقاف و امور خیریه به زائران اربعین حسینی، گفت: این خدمت رسانی با 10 محور انجام خواهد شد، چون بسیاری از زائران از مرز میرجاوه و از کشورهای پاکستان، هند و کشورهای شرقی وارد استان سیستان و بلوچستان می شود تمهیداتی برای اسکان و پذیرایی این عزیزان در همین استان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: همچنین استان های کرمان، همدان و خراسان جنوبی ظرفیت خودشان را برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در سیستان و بلوچستان فعال کرده اند، همچنین زائر سرایی از سوی سازمان اوقاف ویژه زوار ساخته شده تا روزانه بتوانند 10 هزار زائر را اسکان دهند.

حجت الاسلام عادل با اشاره به اینکه امسال قریب به 100 هزار زائر از مرز میرجاوه وارد ایران می شوند، عنوان کرد: تمهیدات لازم برای خدمت رسانی به این زوار صورت گرفته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در خصوص دومین محور خدمت رسانی سازمان اوقاف به زائران حسینی را شلمچه بیان کرد و ادامه داد: استانهای بسیاری مانند بوشهر، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد در این محور به برپایی موکب و خدمات رسانی  خواهند داشت.

وی افزود: همچنین در محور چذابه استان های اصفهان، خوزستان و یزد موکب داری خواهند کرد و در محور چهارم یعنی مرز مهران استان های ایلام، گلستان، گیلان، سمنان، خراسان شمالی و آذربایجان غربی برای خدمت رسانی به زائران اربعین مستقر هستند.

حجت الاسلام عادل ادامه داد: استان های کرمانشاه، کردستان، اردبیل و فارس در مرز خسروی مستقر به زائران خدمات ارائه می کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان داشت: علاوه بر مسیر نجف تا کربلا در شهر نجف استان های البرز و قزوین مستقر خواهند بود و استان تهران در عمود 1217 به زائران حسینی خدمت رسانی خواهد داشت.

وی از برپایی بیمارستان سیار در عمود 650 با تمام تجهیزات و امکانات تخصصی خبر داد و گفت: این بیمارستان از محل موقوفه گوهرشاد خراسان رضوی برپا شده است. همچنین در کربلای معلی استان های خراسان رضوی، یزد، قزوین و چهار و محال و بختیاری مستقر خواهند شد.

حجت الاسلام عادل ادامه داد: استان های قم، مازندران، زنجان و آذربایجان شرقی در سامرا مستقر خواهند بود که در مجموع امسال 103 موکب از محل موقوفات و بقاع متبرکه به زائران اربعین خدمات رسانی خواهند داشت./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
رضا رستگاری
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷
کار خوب و پسندیده ای است موفق و موید باشید
2
0
بی پروا
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵
خدا قوت
1
0