۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۶۲۶۸۲۷
امام جمعه موقت تهران:

وابستگی به غرب و ترویج اسلام آمریکایی بزرگ‌ترین تهدید است

وابستگی به غرب و ترویج اسلام آمریکایی بزرگ‌ترین تهدید است
آیت الله صدیقی بزرگ ترین تهدید کنونی کشور را وابستگی به غرب و ترویج اسلام آمریکایی دانست و گفت: انسان های ولایتمدار از غرب اطاعت نمی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران، شب گذشته در مسجد امیرالمومنین(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امام سجاد(ع) از خداوند درخواست می کنند و می فرمایند: بارالها؛ مرا به یک هدایت صالح بهره مند گردان که قابل تبدیل نباشد و راه دیگری را انتخاب نکنم.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم می فرماید: تمامی موجودات و مخلوقات از جانب حضرت حق وجود گرفتند و خداوند پس وجود، آنان را هدایت کرد؛ همه مخلوقات بعد از خلقت هدایت شدند و در طول حیات‌شان از هدایت تکوینی برخوردار هستند.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه هدایت انسان از چند طریق حاصل می شود، ابراز کرد: انسان به واسطه هدایت باطنی که شامل عقل و فطرت می شود او را به مسیر حق هدایت می کند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ادامه داد: تنها هدایت باطنی برای هدایت آدمی کافی نیست از این رو خداوند برای هدایت بشر هادیانی قرار داده که مجهز به عصمت و معجزه الهی هسنند؛ انسان اگر هدایت خودش را تحت ولایت انبیای الهی و ائمه اطهار(ع) قرار دهد وجود خودش را ملکوتی می کند.

وی با استناد به آیات الهی، گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید: اطاعت از رسول الله(ص) در اصل اطاعت از من است، انسان اگر سبک زندگی خود را به برنامه های قرآنی و الگوهای خاندان عصمت و طهارت(ع) تطبیق دهد، هدایت می شود.

آیت الله صدیقی بالاترین نعمت را نعمت هدایت دانست و اظهار داشت: هدایت صالح هدایت قرآن و عترت است؛ انسان اگر در مسیر هدایت مجذوب قرآن و عترت شود دیگر به جای ولی فقیه از مستکبران اطاعت نمی کند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ادامه داد: در عصر غیبت انسان باید مراقب بدل های ساختگی ابلیس و شیاطین بزرگ روزگار باشد تا فریب نیرنگ آنان را نخورد؛ یکی از خطرهای مهم کنونی که جامعه ما را تهدید می کند وابسته کردن کشور به بیگانگان و ترویج اسلام آمریکایی در جامعه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تبعیت از مستکبران و بیگانگان در مقابل تبعیت از ولایت فقیه است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات