۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۷۲۱۴۳۱

مراسم افتتاحیه بیستمین دوره آموزش روایتگری دفاع مقدس و مقاومت برگزار شد

مراسم افتتاحیه بیستمین دوره آموزش روایتگری دفاع مقدس و مقاومت برگزار شد
افتتاحیه بیستمین دوره آموزش روایتگری دفاع مقدس و مقاومت و یادبود روحانیون شهید حرم رضوی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، افتتاحیه بیستمین دوره آموزش روایتگری دفاع مقدس و مقاومت و یادبود روحانیون شهید حرم رضوی در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام حسین جوشقانیان مدیر موسسه روایت سیره شهدا در سخنانی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مقابله هوشمندانه با تهاجم فرهنگی دشمنان اظهار داشت: دشمنان نه امروز بلکه از دهه‌های گذشته ماهیت، شخصیت، باور و رفتار و سبک زندگی اسلامی ایرانی مردم خصوصا جوانان را هدف قرار داده‌اند.

وی با اشاره به فلسفه و تاریخچه تشکیل موسسه روایت سیره شهدا یادآور شد: مرحوم عبدالله ضابط روحانیون را جمع کردند و گفتند باید با زبان شهدا وارد دانشگاه‌ها شویم. مرامنامه عاشورا سرلوحه همه انسان‌های موحد است تا عصر ظهور و متاسفانه امروز عده‌ای با شعار مرگ بر دیکتاتور جای شهید و جلاد را عوض می‌کنند.

در ادامه حسین یکتا راوی دفاع مقدس گفت: راویان باید خود را سرباز امام زمان بدانند و به نام و یاد ایشان و بر اساس رهنمود رهبر انقلاب حرکت کنند تا کارها برکت پیدا کند. دشمن اهمیت و ارزش این نسل را شناخته و باید مجاهدت کرد تا از گزند دشمنان حفظ شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت، عنوان کرد: خدا را شکر می کنیم در زمان زندگی می کنیم که عطر و بوی شهادت را می بینیم و درک می کنیم. در طول تاریخ، فرهنگ شیعه با شهادت مانوس بوده و می توان گفت شیعه از زمان حضرت زهرا(س) شروع شده است.

ارسال نظرات