۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۶۱۵۳۳۲
حجت الاسلام سلیمانی:

رسالت امروز حوزه تمدن سازی در عرصه جهانی است

رسالت امروز حوزه تمدن سازی در عرصه جهانی است
مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) قائمشهر تمدن سازی در عرصه بین الملل را رسالت امروز حوزه‌های علمیه دانست.
حجت الاسلام محمد صادق سلیمانی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به این که حوزه‌های علمیه در طول تاریخ رسالت مهم نخبه پروری را عهده دار بودند، گفت: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند طلاب نخبه و مهذب است.

وی با بیان این که یکی از وظایفی که امروز حوزه‌های علمیه باید در آن مسیر گام بردارند، تمدن سازی است، افزود: وظیفه حوزه تنها به داخل کشور ختم نمی‌شود بلکه حوزه باید در عرصه جهانی سازی نقش آفرین باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مفاهیم و مبانی دینی باید از سوی متخصصان این بخش که روحانیت و حوزه‌های علمیه هستند برای تشنگان معارف الهی تبیین و تشریح شود، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان دین و انقلاب به دنبال تضعیف و تحریف دین هستند وظیفه و رسالت حوزه بیان حقایق دین در داخل و خارج است.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که رسالت حوزه نباید تنها به داخل محدود شود، تصریح کرد: ظرفیت و پتانسیل علمی و تبلیغی که حوزه‌های علمیه از آن بهره‌مند هستند می‌تواند جهان تشنه امروز را سیراب کند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) قائمشهر با اشاره به این که امروز دنیای غرب به دلیل دور شدن از معارف دینی و اخلاقی در باتلاقی از فساد و بداخلاقی‌ها در حال فرو رفتن است، خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از ملت‌های جهان از حکام خود ناامید شده اند و به سوی ارزش‌های دینی و اخلاق روی آورده اند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دین و اسلام ناب تنها پناهگاه امن برای همه ملت‌ها خواهد بود، بیان داشت: امروز در اقصی نقاط جهان شاهد ایجاد یک نهضت بازگشت به دین هستیم که همه این‌ها به برکت انقلاب عظیم اسلامی محقق شده است.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که انقلاب اسلامی، دین را به معنای واقعی در دنیای پرآشوب امروز گسترش داده و پرچم آن را برافراشته نگاه داشته است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که قدرت‌های مادی جهان همه توان و سرمایه خود را برای از بین بردن دین به کار گرفته اند، این جمهوری اسلامی ایران است که به تنهایی پرچم اسلام ناب را در جهان برافراشته نگاه داشته است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) قائمشهر با بیان این که حوزه‌های علمیه و روحانیت امروز باید به رسالت تاریخی خود در برابر دین و انقلاب عمل کنند، تصریح کرد: باید برای تبلیغ دین و ارزش‌های انقلاب افق دید خود را از مرز‌های داخلی خارج کنیم و به جهانی سازی این مبانی ارزشمند در دنیای امروز بپردازیم./۹۵۰/
افشین ایمانی
ارسال نظرات