۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۶۱۵۹۶۳
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

کمرنگ شدن اعتقادات دینی مهم‌ترین عامل کاهش ازدواج است

کمرنگ شدن اعتقادات دینی مهم‌ترین عامل کاهش ازدواج است
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: کم‌رنگ و سست شدن اعتقادات دینی در میان جوانان جامعه مهم‌ترین دلیل کاهش نرخ ازدواج در جامعه امروزی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به مشکلات و کاستی‌های جوانان در جامعه، اظهار کرد: امروز جوانان جامعه اسلامی ایران به سبب وجود مشکلات متعدد اقتصادی نسبت به ازدواج بدبین شده‌اند.

وی اضافه کرد: درواقع این مشکلات و کمبودها سبب کاهش اعتقادات دینی و در پی آن عدم تمایل جوانان به ازدواج شده است.

حجت‌الاسلام سالاری در ادامه اظهار کرد: خداوند در بسیاری از آیات قرآن کریم به ازدواج در زمان مناسب سفارش کرده و همواره به یاری رساندن به جوانانی که با وجود مشکلات مالی و دیگر مشکلات معیشتی در سن مناسب اقدام به ازدواج می‌کنند تأکید کرده است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: با وجود تمام سفارش‌هایی که در آیات و روایات دین اسلام در خصوص ازدواج جوانان شده است، اما متأسفانه در زمان حاضر جوانان جامعه ما به خاطر کم‌اعتقادی به دین و بی‌اعتنایی به مزیت‌های که دین اسلام در خصوص ازدواج در زمان مناسب بیان کرده، تمایلی به ازدواج ندارند.

وی با بیان اینکه علاوه بر سست شدن اعتقادات دینی جوانان، دلایلی دیگری نیز سبب کاهش نرخ در جامعه شده است، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دلایلی که جوانان جامعه در خصوص عدم تمایل به ازدواج مطرح می‌کنند، مشکلات اقتصادی و مالی است و باید برای رفع این مشکل نرخ اشتغال و درآمدزایی در جامعه بهبود یابد.

حجت‌الاسلام سالاری افزود: از عوامل مهمی که در شکل‌گیری یک خانواده و رخ دادن ازدواج میان دو جوان مؤثر است، توانایی مالی به‌منظور تشکیل زندگی است و همیشه در طول تاریخ با ضعیف شدن توانایی مالی جوانان هر جامعه‌ای، تمایل و آمار ازدواج در آن جامعه کاهش یافته است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نفوذ و تأثیر فرهنگ غربی را یکی دیگر از دلایل دلسرد شدن جوانان جامعه اسلامی نسبت به ازدواج دانست و گفت: ترویج فرهنگ بی‌بندوباری غربی و در پی آن کم‌رنگ شدن نقش بنیاد خانواده در جامعه، یکی دیگر از دلایل تأثیرگذار بر کاهش آمار ازدواج در جامعه است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۶
هر ایده مقدس تا زمانیکه رنگ قدرت نگرفته باشد قداست خود را حفظ میکند ..
0
0