۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۶۱۷۷۳۰
عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین:

امید ملت های آزادی خواه جهان به رهبر معظم انقلاب است

امید ملت های آزادی خواه جهان به رهبر معظم انقلاب است
حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی با بیان این که امید ملت های آزادی خواه جهان به رهبر معظم انقلاب است از بی توجهی برخی از مسؤولان به فرمایشات ایشان گلایه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست هم اندیشی اساتید حوزه علمیه قم با رویکرد تبیین رسالت حوزه های علمیه و روحانیت در قبال بیانیه گام دوم انقلاب پیش از ظهر امروز در سالن نشست های خبرگزاری رسا برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا علم الهدی استاد علوم قرآنی و عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این نشست با بیان این که در بررسی بیانیه گام دوم انقلاب باید نگاه ویژه ای به تاریخ ایران صورت بگیرد، ابراز داشت: محور اول این است که ما باید مبدأ و آغاز را بررسی کنیم و از ایده های فقهی مرحوم امام که گام اول است شروع کنیم تا گام دوم روشن شود.

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: زمانی که مرحوم امام بحث ولایت فقیه را مطرح کردند، به تمسخر گذاشته شد و این که در کنار بلوک شرق و غرب ایده سومی مطرح شود کسی باور نمی کرد ولی دیدیم که این نظریه جای خود را پیدا کرد.

تفکر ولایت فقیه در دنیا جای خود را باز کرده است

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی یادآور شد: ولایت فقیه اگرچه بحث فقهی تمام عیار بود ولی وقتی عملا جلو رفت دنیا با ایده جدیدی برخورد کرد که هرچه مقدار قدرت داشت برای تخریب آن به کار گرفت ولی اهمیت این مبنا و چارچوب بسته شده آن در فقه غنی شیعه در پرتو قرآن بار سنگین چهل ساله را به دوش کشیده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تفکر فقه شیعه امروز در دنیا دنبال می شود، بیان داشت: کار به جایی رسیده که تز پایان نامه های دکترای اسرائیل بررسی مبانی فقهی فقهای شیعه قرار گرفته است یا این که ما امروز در حوزه مسائلی از جمله فقه نفت در حال گفت‌وگو هستیم.

وی تصریح کرد: باید در مسائل مختلف گام اول را از مبانی مشروعیت ولایت فقیه درست کنیم تا نظریه پردازی بسیار گسترده برای قدم دوم آماده باشد، چراکه امید ما به فقه است و این فقه شیعه است که امروز در دنیا جای خود را باز کرده و طرفدار دارد ولی ما خودمان هنوز به این فقه توجه چندانی نداریم و آن را کوچک می شماریم.

قدر رهبر عزیزمان را بیشتر بدانیم

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی در ادامه سخنان خود با بیان این که امید ملت های آزادی خواه جهان به این رهبری بزرگ در جمهوری اسلامی است، گفت: برخی از مسلمانان خارج از کشور اکیدا می گویند چرا ملت ایران قدر این رهبری را نمی داند؟ امروز دنیا با افکار ایشان رشد می کند ولی ما برنامه ای برای علمی سازی دستورات ایشان در کشور خودمان نداریم.

وی با اشاره به این که بزرگ کردن ارزش ها وظیفه رسانه ها است، گفت: مسأله بزرگ این است که این مرد بزرگی که هدیه الهی به ما است شاگرد امام است و امام راحل در گام اول از ایشان حمایت کردند، بنابراین لازم است روی مبانی قرآنی و فقهی سخنان ایشان کار کنیم که ادامه ولایت فقیه را در دنیا به عنوان نظریه مکمل جهان مطرح کنیم./1330/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
ارسال نظرات