۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۶۱۷۷۳۳
رییس مدرسه اسلامی آموزش زبان و فرهنگ کُره:

طلاب زبان دان در ترویج ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب در عرصه بین الملل بکوشند

طلاب زبان دان در ترویج ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب در عرصه بین الملل بکوشند
منصوری خواه با اشاره به این که در بیانیه گام دوم نسخه رهایی برای ملت های جهان ارائه شده است، گفت: مبلغان بین الملل در ترویج ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب بکوشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست هم اندیشی اساتید حوزه علمیه قم با رویکرد تبیین رسالت حوزه های علمیه و روحانیت در قبال بیانیه گام دوم انقلاب پیش از ظهر امروز در سالن نشست های خبرگزاری رسا برگزار شد.

مهدی منصوری خواه رییس مدرسه اسلامی آموزش زبان و فرهنگ کُره در این نشست به ایراد سخنرانی پرداخت و با بیان این که این بیانیه در ساحت بین الملل دیده شود، گفت: مباحث مطرح شده در این باره غالبا ناظر به داخل است؛ نگاه های تخصصی خوب است ولی به بیانیه از نگاه بین الملل کمتر پرداخته شده است.

وی ابراز داشت: ما که در مجموعه خودمان در حوزه تربیت مبلغ فضای مجازی در عرصه بین الملل کار می کنیم معتقدیم، بیانیه گام دوم انقلاب یک سند راهبردی، جامع و کامل است که قرار است در سال های آینده جمهوری اسلامی بر اساس آن پیش برود.

منصوری خواه با بیان این که وقتی حاکم شرع و ولی مسلمین در مقام بیان است قبیح است چیزی را که لازم است ذکر نکند، گفت: حتما بُعد تمدن سازی که در ابتدای بیانیه آمده است، باید مورد عنایت قرار گرفته و ما باید نگاهی به بعد بین الملل داشته باشیم والا آماده سازی برای ظهور کامل نمی شود.

وی افزود: حضرت امام در دهه شصت نامه ای به گورباچوف نوشتند و آنجا اسلام را عرضه کردند به عنوان یک جایگزین ادیان و مذاهب دیگر؛ رهبر معظم انقلاب نیز همین درک صحیح از زمان و مکان را در هنگام صدور این بیانیه داشته اند، بنابراین وقتی بیان می کنند که تمدن غرب در حال افول است و تمدن شرق هم از بین رفته جهان تشنه گفتمان و ایدوئولوژی است که در این زمان بیانیه گام دوم صادر شده است.

رییس مدرسه اسلامی آموزش زبان و فرهنگ کُره در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در نامه به جوانان اروپایی حمله به سلطه غرب کرده و آن را ناکارآمد برشمردند ولی در این بیانیه نوبت به عرضه ما رسیده است که نسخه ارائه بدهیم.

منصوری خواه با اشاره به لزوم تبلیغ همه جانبه ابعاد مختلف بیانیه گام دوم انقلاب یادآور شد: مبلغان بین الملل و طلاب زبان دان باید در این برهه نقش خودشان را ایفا کنند و اگر خودمان را خوب ارائه نکنیم توجه به این بیانیه ضعیف می شود./1330/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
ارسال نظرات