۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۶۲۶۶۳۴
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

پیاده شدن از قطار انقلاب بیانگر بی تقوایی و تبعیت از هوای نفس است

پیاده شدن از قطار انقلاب بیانگر بی تقوایی و تبعیت از هوای نفس است
آیت الله ری شهری با بیان اینکه دشمن هرگز نمی تواند به جامعه ایمانی نفوذ کند، گفت: پیاده شدن از قطار انقلاب بیانگر بی تقوایی و تبعیت از هوای نفس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز پیش از آغاز درس خارج فقه که در مدرسه علمیه همین آستان مقدس برگزار شد، گفت: معنای لغوی سداد نفوذناپذیری است و اهل سداد کسانی هستند که در برابر وسوسه های شیاطین انس و جن نفوذ ناپذیرند.

وی افزود: اهل سداد بودن کاربرد فردی و اجتماعی حتی سیاسی و اجتماعی دارد و به ما این درس را می دهد که انسان باتقوا چگونه می شود در برابر وسواس شیطانی مقاوم باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: جامعه نفوذ ناپذیر جامعه ای است که از نظر سیاسی نفوذ ناپذیر باشد و دشمن نتواند در آن جامعه رخنه کند؛ انسان های بسیاری در نظام اسلامی بودند که فریب نفس خوردند و برابر وساوس شیطانی مقلوب شدند.

آیت الله ری شهری بیان داشت: انسان به واسطه علم نافع می تواند در برابر وسوسه ها نفوذ ناپذیر شود و دیگر با انجام عمل صالح است؛ عمل صالح به عملی گفته می شود که برای خداوند انجام شود چنین عملی آخرت انسان را آباد می کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: کسی که عمل صالح انجام می دهد تا قیامتی آباد داشته باشد همان عمل صالح او را نفوذ ناپذیر می کند؛ انسان در همه عرصه ها اعم از فردی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی باید قیامت را در نظر بگیرد.

وی افزود: جامعه ای نفوذ ناپذیر است که علم توام با ایمان داشته باشد بنابراین انسان اگر برای خداوند کاری را انجام دهد در برابر دشمنان نفوذ ناپذیر می شود.

آیت الله ری شهری با اشاره به اینکه لباس تقوا به هر میزان محکم‌تر باشد به همان مقدار انسان نفوذناپذیر می شود، گفت: برخی لباس تقوایشان بسیار محکم است و وسوسه های شیطان در جان آنان اثر نمی کند اما شیطان تیرهایی دارد که می تواند از سخت ترین لباس تقوا هم عبور کند مانند خلوت کردن یک جوان با زن نامحرم؛ شیطان در این هنگام آنان را به آلوده شدن به گناه دعوت می کند و از این وسوسه دست بر نمی دارد./813/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات