۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۶۲۹۰۲۷
آیت الله ری شهری مطرح کرد؛

نقش رهبری در خنثی کردن توطئه دشمن| ضعف و بی تدبیری دولت در ماجرای بنزین

نقش رهبری در خنثی کردن توطئه دشمن| ضعف و بی تدبیری دولت در ماجرای بنزین
آیت الله ری شهری با اشاره به نقش ولایت فقیه در خنثی شدن فتنه ها، گفت: اگر رهبر انقلاب در اتفاقات اخیر ورود نکرده بودند مشخص نبود چه آشوبی در کشور ایجاد می شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و نماینده مجلس خبرگان رهبری، امروز در جمع روحانیان و طلاب این آستان مقدس، گفت: حادثه اخیری که در تهران و سایر شهرستانها اتفاق افتاد و در فرمایش رهبر معظم انقلاب به توطئه ای عمیق، وسیع و بسیار خطرناک توصیف شد از جنبه های مختلف قابل تامل و عبرت آموز است.

وی با بیان اینکه آشوب های اخیر جنبه های مختلفی داشت، ادامه داد: حوادث اخیر بیانگر خطر سوء تدبیر دولت مردان اجرایی برای نظام اسلامی، نقش ولایت فقیه در خنثی کردن توطئه ها و ناکام گذاشتن دشمن در تحقق اهداف و هشدار به جامعه روحانیت و حوزه های علمیه بود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در خصوص سوء تدبیر مدیران اجرایی، بیان کرد: پیامبراکرم(ص) می فرمایند: من از مشکلات اقتصادی برای امت خودم ترسی ندارم بلکه از سوء تدبیرها و اقدامات نسنجیده بیمناک هستم؛ در این حادثه اخیر بی تدبیری ها کاملا مشهود بود.

آیت الله ری شهری ادامه داد: این تصمیمی که گرفته شد اگر چه به گفته مسؤولان کارشناسانه بود اما نحوه اجرای آن صحیح نبود؛ دشمنان برای چهارماه پایان سال برنامه داشتند تا کشور را به هم بریزند و با برنامه ریزی گسترده پیش آمدند و تصور می کردند در اغتشاشات اخیر کار انقلاب تمام است؛ با این وجود مسؤولان باید ابتدا مردم را توجیه سپس این برنامه را اجرا می کردند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش ولایت فقیه در خنثی شدن فتنه ها، اظهار داشت: اگر رهبر معظم انقلاب در اتفاقات اخیر ورود نکرده بودند مشخص نبود چه آشوبی در کشور ایجاد می شد و کسی نمی توانست این فتنه را خنثی کند. دشمنان تصور نمی کردند این توطئه در عرض 48 ساعت جمع شود.

وی افزود: اگر مسؤولان درست عمل کرده بودند نیازی نبود که رهبر معظم انقلاب از آبروی خویش برای خاموش کردن این آتش استفاده کند؛ نباید اجازه دهیم که ایشان سپر کارهای ما شود بلکه ما باید سپر ایشان باشیم. در گرانی بنزین ضعف مدیریت کاملا مشهود بود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با خطاب قرار دادن مسؤولان حوزه های علمیه و طلاب، گفت: عملکرد مردم در فتنه اخیر بسیار خوب بود؛ سستی و ضعف سبب موفقیت دشمن در فتنه ها می شود اما در مقابل هیچ ابرقدرتی یارای مقابله با استقامت و ایستادگی ملت ها را ندارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری رمز موفقیت جوامع را در مقاومت و تقوا بیان کرد و گفت: حوزه های علمیه مراقب باشند دشمن برای طلاب و بزرگان حوزوی دام گسترانده تا وجهه آنان را در جامعه و فضای مجازی تخریب کند.

آیت الله ری شهری با استناد به کلام امام راحل، بیان داشت: امام راحل می فرمودند: من از کودتا نمی ترسم این انقلاب با کودتا نابود نمی شود بلکه من از این می ترسم که روحانیت نتواند به مسؤولیت خود درست عمل کند؛ دشمنان امروز از راه های مختلف برای نابودی انقلاب اقدام می کنند و نقشه می کشند، آنان درصدد ایجاد تفرقه و جدایی مردم از روحانیت هستند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: دشمن به ویژه آمریکا از روحانیت ضربه خورده است، امروز مشکل اصلی دشمنان قرآن و اسلام است. مدیران حوزه های علمیه در گزینش طلاب، نظارت ها و خروجی ها دقت لازم را داشته باشند.

وی افزود: آتش کشیدن حوزه های علمیه توسط آشوبگران بیانگر ضربه خوردن دشمنان از روحانیت است؛ از هر کاری که موجب وهن روحانیت می شود اجتناب کنید. امروز باید با عمل مردم را به دین علاقه مند کنیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری  ادامه داد: یکی از محورهای اصلی فضای مجازی کنترل و هدایت شبکه های مجازی در داخل کشور است تا کمتر شاهد این آشوب ها و جریانات اخیر باشیم اما متاسفانه تاکنون برای این مهم برنامه ریزی جدی صورت نگرفته است./813/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات