۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۶۳۰۰۰۳
هشدار مدیرعامل خبرگزاری رسا؛

عده ای به نام عرفان و اخلاق دنبال انحراف نسل جوان حوزه هستند

عده ای به نام عرفان و اخلاق دنبال انحراف نسل جوان حوزه هستند
حجت الاسلام محققی نسبت به سوء استفاده برخی ها از علاقه نسل جوان حوزه و جامعه نسبت به مسائل اخلاقی و عرفانی هشدار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا در دیدار حجت الاسلام والمسلمین ملکی معاون تهذیب حوزه های علمیه، از شخصیت انقلابی و مواضع صریح و روشن وی در دفاع از انقلاب، امام و رهبری و مقابله با جریان های فتنه و انحراف تجلیل کرد.

وی با تقدیر از خدمات و اقدامات ارزنده حجت الاسلام والمسلمین ملکی در معاونت تهذیب حوزه های علمیه راه اندازی شورای تهذیب در مدارس علمیه را از اقدامات ارزشمند وی در این معاونت دانست و بر لزوم گسترش کمی و کیفی این طرح در تمامی مدارس علمیه کشور تاکید کرد.

حجت الاسلام محققی توجه به مباحث قرآن و حدیث، اهتمام به امر مشاوره اخلاقی و خانوادگی، ساماندهی دروس اخلاق، تقویت و گسترش طرح میثاق طلبگی و توجه به گنجانده شدن مباحث اخلاقی، اعتقادی و تربیتی در دروس طلاب را از مهم ترین اقدامات حجت الاسلام والمسلمین ملکی در معاونت تهذیب حوزه های علمیه برشمرد.

وی افزود: راه اندازی درس اخلاق خانوادگی با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله استادی در مدرسه امام کاظم(ع) از دیگر اقداماتی است که بازتاب خوبی در محافل رسانه ای و درون حوزوی داشته است.

مدیرعامل خبرگزاری رسا ادامه داد: ورود معاونت تهذیب حوزه های علمیه به بحث مشاوره خانوادگی اقدام ارزشمند دیگری است که اهمیت آن با توجه به مشکل انقطاع و گسست بین نسل ها به شدت نمایان شده است و باید این موضوع را جدی بگیریم و برای مقابله با آن فکری بکنیم.

پژوهشگر عرصه رسانه، چالش هویتی در عرصه های ملی، دینی و صنفی را موضوعی جدی و مورد اهتمام اهالی رسانه تلقی کرد و گفت: به باور اندیشمندان علوم اجتماعی امروزه اغلب جوامع با بحران هویتی رو به رو هستند و برای آن چاره اندیشی می کنند. این مساله درباره طلاب و جامعه حوزویان نیز در حد معضله ای قابل توجه است؛ خصوصا با فشار روانی و تبلیغات تخریبی رسانه ای دشمن نسبت به قشر روحانیت، مساله تضعیف هویت  حوزویان در دستور کار اتاق های اندیشه ورز دشمن قرار دارد؛ در این زمینه با توجه به تراث ارزشمندی که از علمای سلف و الگوی عالمان مهذب معاصر در اختیار داریم، می توانیم بنیاد هویت طلبگی را بازتعریف کنیم و معاونت تهذیب می تواند پیشگام و  میدان دار تبیین این سیره و الگوی برای طلاب شود.

حجت الاسلام محققی با بیان این که کرسی های اخلاق مراجع و علما در دوره مدیریت حجت الاسلام والمسلمین ملکی رشد خوبی داشته است، گفت: رویکرد اساتید و علما به بیان مباحث اخلاقی در جلسات درس موضوعی ارزشمند است که نشان دهنده نیاز جامعه حوزوی و در عین حال اهتمام بزرگان به مسائل اخلاقی و زی طلبگی است.

وی در ادامه با اشاره به تدوین نظام های جامع برای اداره حوزه های علمیه و طراحی های نظام هایی ویژه تربیت و تهذیب، گفت: مسؤولیت پذیری اجتماعی روحانیت، توجه به امر پیشگیری در مباحث اخلاقی، تقویت دروس اخلاق، تقویت نهاد خانواده، آشنا سازی حوزویان و خانواده های آنان با مهارت های زندگی و توجه به اخلاق زیست در فضای مجازی از جمله محورهای مهمی است که باید در این خصوص تدابیری اندیشیده و الگوهایی ارائه شود.

حجت الاسلام محققی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به سوء استفاده برخی افراد و جریان ها از اشتیاق و علاقه حوزویان و نسل جوان به مسائل اخلاقی هشدار داد و گفت: برخی به نام مباحث اخلاقی و عرفانی، دکان هایی باز کرده و نسل جوان علاقه مند به مباحث اخلاقی را دچار انحراف می کنند، در این زمینه بایستی آسیب شناسی دقیقی از سوی معاونت تهذیب حوزه های علمیه صورت گیرد و خبرگزاری رسا نیز با ظرفیت های خوبی که دارد آماده تعامل و همکاری است./924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۱
هشدار دقیق و مهمی دادن؛ کاش حوزه و آمار بررسی زودتر در این خصوص به فکر می افتادن و اجازه نمی دادن طلاب ما گرفتار این اختاپوس ها شوند
0
0