۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۶۶۵۰۸۰
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

ضرورت تهیه زیرساخت های لازم برای ورزش بانوان

ضرورت تهیه زیرساخت های لازم برای ورزش بانوان
اصفهان - آیت الله سلیمانی اختلاط بانوان ورزشکار و آقایان ورزشکار را جایز ندانست و گفت: ضمن تهیه زیر ساخت‌های ورزش بانوان، ورزش بانوان از ورزش آقایان باید تفکیک شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی پنجشنبه شب در دیدار رؤسای هیئات ورزشی و رییس اداره ورزش و جوانان کاشان بر ترویج ورزش همگانی در جامعه تأکید کرد و گفت: به فرمایش رهبر معظم انقلاب ورزش برای جوانان مستحب و برای سالمندان واجب است.

وی با اشاره به اینکه ورزش برای همه به ویژه برای سنین بالا لازم و ضروری است، افزود: ورزش برای سنین بالا که انسان فرسوده و زمین گیر می‌شود نیاز مبرم است.

به گفته وی ورزش تنها یک تفریح نیست، بلکه عامل سلامت و ایجاد نشاط و طروات و تحکیم خانواده است.

آیت الله سلیمانی نقش ورزش در فراهم شدن افزایش سرانه ورزشی و ایجاد سلامت مردم و جامعه را موثر دانست و گفت: ورزش سبب کاهش مصرف دارو و صرفه جویی در هزینه‌های پزشکی خانواده و کشور را به همراه خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در کاشان عقل سالم را در بدن سالم دانست و گفت: تعادل انسان وابسته به داشتن بدن سالم است و انسان سالم عصبانی و بر افروخته و کم حوصله و پرخاشگر نیست.

وی ورزش را عامل سلامتی فردی و خانواده و جامعه دانست و افزود: جامعه امروز نسبت به آثار و دستاورد‌های ورزش بی توجه است و کمبود فضا‌های ورزشی برای نپرداختن به ورزش بهانه است.

نماینده ولی فقیه در کاشان برد و باخت در ورزش را جایز دانست و یادآور شد: امام خمینی (ره) برد و باخت در بازی شطرنج به دلیل افزایش ضریب هوش انسان را جایز دانسته است و این فتوایی است که آیت الله سید احمد خوانساری نیز اعلام کرده است.

آیت الله سلیمانی توجه و سرمایه گذاری برای ورزش‌های بومی محلی را حائز اهمیت دانست افزود: برخی رشته‌های ورزشی قهرمانی که زمینه بومی سازی آن فراهم است باید بومی سازی شود تا ورزشکاران درمیادین بین المللی از توان بالاتری برخوردار باشند.

وی با اشاره به توجه رهبرمعظم انقلاب به ورزش‌های بومی محلی، گفت: امکان بسیاری از ورزش‌های بومی محلی در درون خانه برای همه اعضای خانواده وجود دارد و نیازی به امکانات و تجهیزات و زیر ساخت آن ندارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان سرمایه گذاری برای رشته‌های ورزشی ویژه هر منطقه از کشور را در موفقیت آن رشته ضروری دانست و ابراز داشت: به عنوان مثال سرمایه گذاری برای ورزش‌های آبی در مناطقی که به دریا دسترسی دارند موفقیت بیشتری به همراه خواهد داشت.

آیت الله سلیمانی همچنین ورزش برای بانوان را ضروری دانست و گفت: به دلیل بی تحرکی بانوان و ابتلا آن‌ها به پوکی استخوان در بانوان، به زیرساخت‌های ویژه ورزش بانوان در محیطی امن و آرام نیاز است.

به گفته وی برخی شهرستان‌ها درایجاد زیرساخت‌های ورزشی ویژه بانوان موفق بوده و در کاشان نیز احداث پارک بانوان و تهیه زیرساخت ورزشی ویژه بانوان در محیطی امن قابل تقدیر است.

آیت الله سلیمانی اختلاط بانوان ورزشکار و آقایان ورزشکار از جمله دوچرخه سواری را جایز ندانست و گفت: ضمن تهیه زیر ساخت‌های ورزش بانوان، ورزش بانوان از ورزش آقایان باید تفکیک باشد./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات