۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۵۹۹۳۲۳
عضو فرهنگستان علوم پزشکی مطرح کرد؛

تأکید رهبر انقلاب بر نهادینه‌سازی سلامت معنوی

تأکید رهبر انقلاب بر نهادینه‌سازی سلامت معنوی
کلانتر معتمدی گفت: افرادی همانند ابوعلی سینا باید تربیت شوند که جامعه محور باشند و بتوانند در زمینه ارتقای سلامت معنوی فعالیت کنند.

دکتر سید محمدرضا کلانتر معتمدی، عضو گروه سلامت معنوی فرهنگستان علوم پزشکی در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، درباره نقش حوزه‌های علمیه در ترویج سلامت معنوی در جامعه اظهار داشت: زمانی که امام خمینی(ره) دستور تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی را صادر کرده و برنامه سلامت جامعه تدوین شد، تصور همه بر این بود که مسأله ارتقای سلامت جامعه بر عهده حوزه‌ علمیه است.

تأکید رهبر انقلاب بر نهادینه سازی سلامت معنوی در جامعه

عضو گروه سلامت معنوی فرهنگستان علوم پزشکی ادامه داد: [تصور این مسأله که همه وظایف بر عهده حوزه علمیه است] سبب غفلت کلی دیگر نهادها نسبت به این مسئولیت شد تا این که رهبر معظم انقلاب دستور فرمودند که مراکز ارائه خدمات بهداشتی و درمانی باید در جهت ارتقای سلامت جامعه هم عمل کنند.

وی با اشاره به تأکید رهبر انقلاب بر تربیت نیروهای متخصص در زمینه سلامت معنوی بیان کرد: افرادی همانند ابوعلی سینا باید تربیت شوند که جامعه محور باشند و بتوانند در زمینه ارتقای سلامت معنوی فعالیت کرده و جامعه را در این جهت با خود همراه کنند.

افرادی همانند ابوعلی سینا باید تربیت شوند که جامعه محور باشند و بتوانند در زمینه ارتقای سلامت معنوی فعالیت کرده و جامعه را در این جهت با خود همراه کنند.

ضرورت‌های همکاری حوزه علمیه و فرهنگستان علوم پزشکی

جراح و پزشک معالج امام خمینی(ره) ادامه داد: بنابراین [با توجه به نقش حوزه علمیه در زمینه تربیت نیروهای دینی و سالم] دست به دامان حوزه شده و ارتباطات خوبی بین حوزه و فرهنگستان علوم پزشکی ایجاد شد.

وی با اشاره به ضرورت‌های همکاری حوزه علمیه و فرهنگستان علوم پزشکی بیان کرد: این ارتباط دو سویه بین فرهنگستان علوم پزشکی و حوزه علمیه به منظور فهم درست سلامت معنوی، انجام اقدامات لازم برای آینده‌ای نزدیک توسط پزشکان در جهت ارتقای سلامت معنوی جامعه و گام‌های مؤثری در این زمینه برداریم، ایجاد توانمندی سلامت معنوی در خود و سایر پزشکان تربیت شده و پیاده سازی و به منصه ظهور رساندن این مهم بوده است./876/ت302/س

خبرنگار: مهدی شاهی

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
مهدی شاهی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
هنگامی که در فرهنگ دنیای مدرن به سنت نظاره می‌کینم، موجی از آلام و درد‌ها در ذهن ما تداعی می‌شود. این نگاه با فضای کلیسا و حوزه دینی مسیحیت تا حدودی دارای مطابقت است؛ ولی نمی‌توان آن را بر تاریخ حوزه‌های شیعی تطبیق نمود. حوزه را اگر به معنای مدرن سنتی بدانیم، حوزه سنتی مفهومی بسیار ناگوار و ناخوشایند خواهد بود؛ ولی ما از حوزه سنتی معنایی به‌مراتب رقیق‌تر اراده می‌کنیم؛ هرچند وجوه منفی آن را از نظر دور نمی‌داریم. تاریخ هزار ساله حوزه‌های شیعی مملو از افتخارات و دستاورد‌های بی‌نظیری است که همین دنیای مدرن نیز برخی از پیشرفت‌های خود را مدیون ترجمه تولیدات علمی آن حوزه‌ها می‌داند.
0
0