۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۶۰۱۲۲۲
امام جمعه تبریز:

قوه قضائیه در برخورد با مفسدان دانه‌درشت شجاعت داشته باشد

قوه قضائیه در برخورد با مفسدان دانه‌درشت شجاعت داشته باشد
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: قوه قضائیه باید مرجع برای مردم بوده و حفظ کرامت ارباب رجوع، پاسخگویی، ساده‌زیستی و اجرای احکام از وظایف این قوه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌ های نماز جمعه تبریز با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری؛ اظهار داشت: معظم له در قالب ۱۱ دوگانه فرامین خود را مطرح کرده‌اند که عمده صحبت‌های ایشان این است که مسؤولان باید به مردم در جهت آینده بهتر و رفع مشکلات امید داده و در مقابل مشکلات تمام تجهیزات خودی را بسیج کنند.

وی افزود: معظم له در بخش دیگری از بیانات خود تاکید کرده‌اند که نیروهای داخلی در مقابل هم قرار نگیرند بلکه باید با وحدت و صمیمیت در مقابل دشمنان و استکبار جهانی ایستاده و هیچ‌گاه از ذکر الهی غافل نشده و در هر حال خدا را یاد کرده و از او کمک بخواهیم.

امام جمعه تبریز ادامه داد: رهبر معظم انقلاب خواسته‌اند تا همیشه برخورد چاره‌جویانه داشته و مردم را به آینده امیدوار ساخته و با تدبیر و دقت نظر و جلوگیری از سهل‌انگاری و بی‌توجهی به برخی مسائل جلو رفت و حتی ایشان فضای مجازی را مثال زدند که باید از فرصت برای پاسخگویی به شبهات استفاده کرده و در مقابل تهدیدات فضای مجازی با برنامه‌ریزی صحیح ایستاد.

وی با تاکید بر اینکه باید تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد، گفت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب باید از مدیریت احساسی دور شده و به جوانان اعتماد کرده و از تجربه پیشکسوتان استفاده کنیم.

خطیب نماز جمعه تبریز خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند؛ هیچ کسی نمی‌تواند بگوید که راهپیمایی ۲۲ بهمن کار من است چراکه این کار پروردگار بود و مردم را همدل در کنار هم قرار داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی سفر سه روزه رئیس جمهور ایران به عراق را یکی از تحولات مهم هفته برشمرد و اظهار داشت: این سفر دستاوردهای مهمی از جمله توافقاتی در زمینه صدور ویزای رایگان بین دو کشور، ایجاد شهرک‌های صنعتی، افزایش حجم مبادلات بازرگانی و به هم پیوستن شبکه ریلی دو کشور داشت و بی‌شک این سفر نقطه عطفی در روابط دو کشور است.

وی اضافه کرد: این سفر در شرایط کنونی و اشغال عراق در سال ۱۳۹۲ نقش زیادی در توسعه دارد چراکه تحریم‌های آمریکا علیه ایران نتوانسته بر روابط دوستانه و دیرینه دو ملت تاثیر بگذارد و در حقیقت برنامه تحریم آمریکا علیه کشور ایران را نقش برآب کرد.

امام جمعه تبریز بیان کرد: سفر آشکار رئیس جمهور کشورمان با اعلام قبلی و دیدار رسمی با مقامات بلند پایه صورت گرفته است که در مقایسه با سفر شبانه و مخفیانه ترامپ، نشان از تفاوت دو تفکر و دو الگو در منطقه دارد.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم ادامه داد: سفر رسمی آقای روحانی به عراق یک الگوی ایرانی است که در خط مقدم استکبارستیزی و مقاومت در برابر استکبار و نظام سلطه ایستاده و پیوند عمیقی با ملت‌ دو دولت‌های منطقه دارد. آمریکا یک کشور استعمارگر و سلطه طلب است که اساسا به عنوان یک کشور اشغالگر جایگاه و پایگاه در میان ملت و دولت عراق ندارد.

امام جمعه تبریز در ادامه خطبه های نماز جمعه با اشاره به اعطای نشان ذوالفقار توسط رهبری به سردار قاسم سلیمانی گفت: اعطای این نشان؛ نشانه رضایت ولی‌فقیه زمان است که رضایت خدای بزرگ بر ولایتمداران را گواهی و تائید می‌کند و ما نیز این نشان را به همه مدافعان و سربازان و نیروهای قدس تبریک می‌گوییم.

وی به رزمایش بزرگ "الی بیت‌المقدس" در منطقه خلیج فارس را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: این یک رزمایش بزرگ پهبادی‌ها بود که در اثر این اقتدار نشان داد که هوا و فضای سپاه صاحب بزرگترین ناوگان پهباد بمب‌افکن در سطح منطقه است.

امام جمعه تبریز با تبریک انتصاب آیت الله رئیسی به عنوان رییس قوه قضائیه نیز گفت: با توجه به هشت ملاحظه‌ای که امام خامنه‌ای در حکم این صادر شده است به ضرورت مردمی بودن و انقلابی بودن و ضد فساد بودن تاکید شده است که باید جهت‌گیری قوه قضائیه در این مسیر باشد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تاکید کرده‌اند که قوه قضائیه باید مرجع برای مردم چابک‌سازی تشکیلات بوده و حفظ کرامت ارباب رجوع و پاسخگویی ساده‌زیستی و اجرای احکام از وظایف این قوه باشد. الزامات انقلابی بودن این است که کار را به انقلابی بودن سپرده و در برخورد جرائم با قاطعیت برخورد کرده و با صلابت در مقابل دانه درشت‌ها بایستند.

امام جمعه تبریز اذعان داشت: البته خطابه از الزامات انقلابی صرفا قوه قضائیه نیست بلکه ضد فساد بودن سلامت سازمانی، شجاعت‌، قانون‌گرایی و نقدپذیری از جمله وظایف همه قوه‌هاست که برای آیت الله رئیسی در این مسیر حساس، آرزوی موفقیت و پیروزی داریم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روزهای پایانی سال گفت: از خانواده‌ها درخواست دارم تا از مضرات ترقه‌بازی در چهارشنبه‌سوری با فرزندان خود صحبت کند چراکه ما خواهان شادی و خوش بودن مردم هستیم ولی به صدمات جوانان و فرزندان و مادران باردار سال گذشته ناشی از ترقه‌بازی نگاه کنید و عید خود را به عزا تبدیل نکنیم.

وی ادامه داد: همانطور که قبلا نیز گفته‌ام باز هم تکرار می‌کنم که عید را کمی ساده بگیریم و مخارج آن را به نیازمندان بدهیم تا همه در عید سفره یکسان داشته باشیم چراکه افرادی هستند که سفره شب عید کمرنگی دارند و از این‌رو افرادی که وضعیت مالی خوبی دارند و خیران عزیز لطفا امسال عید را ساده بگیریم و برخی هزینه‌ها را به نیازمندان بسپاریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی متذکر شد: تصادفات جاده‌ای را جدی گرفته و به تذکرات پلیس راهور اهمیت دهیم، چرا با یک سهل‌انگاری و بی‌احتیاطی عید را تبدیل به عزا می‌کنیم،از مردم می‌خواهیم با احتیاط رانندگی کنند.

وی بیان کرد: در نظافت خانه و خانه تکانی‌ها به مصرف آب دقت کرده و صرفه‌جویی کنیم چراکه اولاً اسراف آب حرام است همچنین اگر وضعیت آبی سدها کنترل نشود برای تابستان با مشکل روبه رو خواهیم شد و امیدواریم در مصرف آب رعایت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم بیان کرد: در دیدارهای نوروزی مسائل شرعی را رعایت کنیم چراکه گاها در برخی خانه‌ها و در دید و بازدیدهای عید، اصلا حجاب معنایی ندارد از این‌رو رعایت حجاب اسلامی در دیدارهای نوروزی با فامیل نزدیک رعایت شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال جدید به صورت برادرانه زندگی کرده و در مصالح کشور شریک بوده و برای پیشبرد اهداف انقلاب و تحقق بخشیدن فرامین رهبری دست به دست هم دهیم./935/پ203/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات