۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۶۰۲۷۹۷
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران:

جمع آوری کمک های حوزویان برای سیل زدگان در مرکز خدمات همچنان ادامه دارد

جمع آوری کمک های حوزویان برای سیل زدگان در مرکز خدمات همچنان ادامه دارد
حجت الاسلام والمسلمین اکبری گفت: کمک های نقدی و غیر نقدی طلاب همچنان در مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران جمع آوری می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم اکبری مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در خصوص کمک های این مرکز مردم سیل زده گفت: علی‌رغم آسیب‌های جانی و مالی که سیل ویرانگر به نقاطی از کشور وارد آورد و کام ملت ایران را تلخ کرد امیدواریم سیل مهربانی و همدلی که در امدادرسانی به سیل زدگان شکل گرفت این تلخی را برطرف کرده و رحمت و برکات الهی را به دنبال داشته باشد.

وی در خصوص اقدامات مرکز خدمات حوزه های علمیه استان تهران، عنوان کرد: از همان روزهای اولیه سیل گلستان با توجه به این که در ایام تعطیلات نوروزی بود این مرکز اقدام به ارسال شماره حساب از طریق پیامک تحت عنوان مشارکت نورانی برای طلاب کرد همچنین از طلاب استان خواسته شد کمکهای غیرنقدی خود را به مرکز خدمات حوزه بیاورند، خوشبختانه کمکهای خوبی جمع شد در همان ایام یک محموله از قم و تهران آماده و به استان گلستان ارسال شد.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران در ادامه با بیان اینکه پس از تعطیلات نیز جمع‌آوری کمکهای طلاب و روحانیون در این مرکز ادامه پیدا کرد، اظهار داشت: کمکهایی از قبیل پتو، پوشاک، مواد غذایی، لوازم بهداشتی، فرش، کنسرو و برنج جمع آوری و به مناطق سیل زده ارسال شد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری افزود: همچنین در این ایام ستاد مبارزه با حوادث غیرمترقبه در مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تشکیل و با شناسایی مشکلات اقدامات لازم برای کمکهای نقدی، غیرنقدی و نیروی انسانی صورت پذیرفت.

وی ادامه داد: با توجه به تقسیم کاری که در حوزه‌ها انجام شده مرکز خدمات مسؤول ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی است و اعزام طلاب بر عهده شورای مدیریت حوزه حوزه ها خواهد بود.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران با تاکید بر وحدت و همدلی مردم و مسؤولان، بیان داشت: دشمن انقلاب اسلامی در شرایطی مثل جنگ تحمیلی، جنگ اقتصادی، سیل، زلزله و تحریم همواره در پی ماهی گرفتن از آب گل‌آلود است از این رو در بهم زدن وحدت ملت ایران از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند به همین خاطر ماموریت اصلی حوزویان این است که دلهای مردم و خدمتگزاران خدوم ملت را که در هر نهادی که ایفای نقش می کنند را به هم نزدیک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری اختلاف را بزرگترین آفت برای جمهوری اسلامی و ملت ایران بیان کرد و گفت: کوچکترین حرف و سخنی که سبب تفرقه و اختلاف بین مردم و مسؤولان شود می‌تواند بزرگترین آسیبها را به کشور وارد آورد بنابراین ما باید شعار وحدت کلمه که از ارزشمندترین یادگارهای امام راحل به شمار می رود را حفظ کرده و به آن عمل کنیم.

وی افزود: اگر مردم و خدمتگزاران ملت با هم یکدل و متحد باشند همه این مشکلات حل خواهد شد همانطور که تا به حال اینگونه بوده و ملت ایران مشکلات بزرگتر از این را با اتحاد و همدلی پشت سر گذاشتند، ما به عنوان یک مسلمان اعتقاد داریم که دعا و استغفار سبب نزول رحمت شده و بلا را برمی‌گرداند از این جهت ما به طلاب و مردم عزیز سفارش می‌کنیم از این ایام معنوی شعبان استفاده کرده و با دعا و استغفار رحمت الهی را جلب کنیم./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات