۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۶۰۷۰۵۰
آیت الله ناصری:

برای استجابت دعا رابطه خود با خدا را اصلاح کنید

برای استجابت دعا رابطه خود با خدا را اصلاح کنید
استاد عرفان و اخلاق با بیان اینکه برای استجابت دعا رابطه خود با خداوند را اصلاح کنید، گفت: دعایی که مستجاب نشود این دعا در قیامت چندین برابر شده و به انسان عطا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری استاد عرفان و اخلاق، ظهر امروز در مسجد کمرزرین اصفهان، با بیان اینکه پیامبرانی که مأمور به دعا بوده‌اند و دعایی کرده‌اند در قرآن نام برده شده‌اند و این نشان دهنده اهمیت دعا کردن است، گفت: دعا گره‌گشا است، باید خود را اصلاح کنیم و با خدا ارتباط داشته باشیم، هرچه هست در دعا کردن است و برای دعا کردن و استجابت دعا باید رابطه خود با خدا را اصلاح کنیم تا دعاهایمان به استجابت برسد.

وی در ادامه با اشاره به دعاهایی که انبیاء و پیامبران کرده‌اند و در قرآن ذکر شده است، اظهار کرد: حوائج و نیازهای خود را از خداوند طلب کنیم، مسائل و مطالبی هم هست که تنها خداوند اطلاع دارد که موجب تأخیر استجابت دعا می‌شود یا موجب می‌شود که دعایی برآورده نشود، این موضوع به مصلحت انسان ارتباط دارد، دعایی که مستجاب نشود در قیامت چندین برابر شده و به انسان عطا خواهد شد. دعایی که برآورده نشود در آخرت به درد انسان خواهد خورد.

آیت الله ناصری با بیان اینکه انسان باید دعایی بکند که امکان استجابت آن وجود داشته باشد، تصریح کرد: انسان باید دعایی کند که امکان استجابت داشته باشد، امام صادق(ع) می‌فرمایند بهترین عبادات دعا است. از امام محمدباقر (ع) سؤال شد چه اعمالی در ماه مبارک رمضان از همه با فضیلت‌تر است؟ ایشان فرمودند: از خدا طلب کنید آنچه در حد و سطح درک و فهم شما است. برای استجابت دعا ابتدا صلوات بفرستید آخر دعا نیز صلوات بفرستید، چرا که خدا وقتی ابتدا و انتهای دعای شما را قبول کند وسط آن را هم مورد عنایت قرار خواهد داد./1304//210/خ

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
 
متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
خبرنگار
Iran, Islamic Republic of
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
ارسال خبر به همراه فایل صوتی آن باعث تقویت اثرگذاری اخبار می باشد.
موفق باشید
0
0