۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۶۰۴۶۰۹
آیت الله شب زنده دار:

تبلیغ معارف الهی توسط روحانیت تبلیغات سوء دشمن را بی اثر می کند

تبلیغ معارف الهی توسط روحانیت تبلیغات سوء دشمن را بی اثر می کند
عضو فقهای شورای نگهبان تأکید کرد: مجالس موعظه و تبلیغی می تواند مانند پادزهری در برابر تهاجمات دشمنان باشد و دل ها را به معنویت و اخلاق رهنمون کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمدمهدی شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان در جلسه تبیین و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با اشاره به توصیه دوم رهبر معظم انقلاب درباره معنویت و اخلاق گفت: ایشان می فرمایند "ابزارهای رسانه‌ای پیشرفته و فراگیر، امکان بسیار خطرناکی در اختیار کانونهای ضد معنویت و ضد اخلاق نهاده است و هم‌اکنون تهاجم روزافزون دشمنان به دلهای پاک جوانان و نوجوانان و حتی نونهالان با بهره‌گیری از این ابزارها را به چشم خود می‌بینیم."

وی افزود: رهبر معظم انقلاب همچنین در ادامه تأکید می کنند: "دستگاه‌های مسؤول حکومتی در این باره وظایفی سنگین بر عهده دارند که باید هوشمندانه و کاملاً مسؤولانه صورت گیرد. و این البته به معنی رفع مسؤولیت از اشخاص و نهادهای غیرحکومتی نیست. در دوره‌ پیش ‌رو باید در این باره‌ها برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت جامعی تنظیم و اجرا شود؛ ان‌شاء‌اللّه."

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به پیش رو بودن ماه مبارک رمضان و تأکید بر انجام رسالت تبلیغی حوزه های علمیه اظهار داشت: یکی ابزارهایی که می تواند خطر تهاجم دشمن را یادآوری کند و  مانند پادزهری در برابر تهاجمات دشمنان باشد و دل ها را به معنویت، اخلاق و خداپرستی رهنمون کند منابر و مجالس موعظه و تبلیغ است.

وی ادامه داد: تبیین معارف الهی و اهل بیت(ع) برای جامعه وظیفه روحانیت است، در اوایل فرودین توفیق زیارت آیت الله العظمی سیستانی را داشتیم، یکی از فرمایشات ایشان  مستند به روایات این بود که اگر کلام اهل بیت(ع) برای مردم بیان شود تبعیت می کنند چون کلام این بزرگواران با فطرت و عقل سازگار است.

آیت الله شب زنده دار ابراز داشت: توصیه آیت الله العظمی سیستانی این بود که روحانیت باید مطالب ناب اسلامی را مستند به آیات و روایات برای مردم بیان کنند تا بر آن ها تأثیرگذار باشد.

وی عنوان کرد: آنچه که رهبر معظم انقلاب در بحث معنویت و اخلاق بیانیه گام دوم می فرمایند بحث بسیار حساسی است، امروز از هر ناحیه تبلیغات بدخواهان وجود دارد تا روحانیت و اسلام را منکوب کنند و مسائل حکومت را به گونه ای دیگر جلوه دهند.

عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: اگر نقدی به دولت یا برخی مسائل داریم نباید به گونه ای باشد که پایه ها را تخریب کند، نباید به گونه ای عمل شود که با طرح ناکارآمدی و این که هیچ کاری انجام شده دل مردم را خالی کنند.

وی اضافه کرد: روحانیت در سایه کتاب و سنت و با اخلاق عملی که باید در تبلیغ داشته باشد به تبلیغ معارف الهی اهتمام داشته باشند، حوزویان حتما باید تبلیغ در ایامی مانند ماه مبارک رمضان، ماه محرم و صفر را در دستور کار داشته باشند چرا که هیچ ضربه ای به درس نمی زند بلکه لازم است و باید انجام شود.

محمد قمین
ارسال نظرات