۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۴
کد خبر: ۶۱۰۴۱۰
پیش از دیدار با آیت الله ری شهری؛

تولیت حرم حضرت زینب به زیارت مضجع شریف حضرت عبدالعظیم حسنی مشرف شد

تولیت حرم حضرت زینب به زیارت مضجع شریف حضرت عبدالعظیم حسنی مشرف شد
تولیت حرم مطهر و منور حضرت زینب(س) با تشرف به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با آیت الله ری شهری دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر هانی مرتضی تولیت حرم مطهر و منور حضرت زینب(س) عصر چهارشنبه به حرم مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مشرف شد و با آیت الله محمد محمدی ری شهری تولیت این آستان مقدس دیدار و گفت‌وگو کرد و در جریان فعالیت های این آستان منور قرار گرفت.

براساس این گزارش، آیت الله ری شهری در این دیدار ضمن خوش آمدگویی تاکید بر ارادت قلبی ملت ایران و سوریه به یکدیگر بر محور حضرت زینب(س) و مقاومت اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نه تنها محور مقاومت در ایران و سوریه هستند بلکه اصلی ترین تکیه گاه محور مقاومت در جهان اسلام و مستضعفان دنیا محسوب می شوند.

وی افزود: جهان مستضعفان بر محور برنامه های ایشان مقاومت می کنند و حتی کشورهایی که مسلمان نیستند امیدوار هستند که از وجود معظم له برای مقاومت بهره ببرند.

آیت الله ری شهری ادامه داد: خداوند متعال بعد از امام خمینی(ره)، بر ایران و محور مقاومت در سطح جهان، منت نهاد که رهبر معظم انقلاب را محور مقاومت قرار داد و امیدوار هستیم خداوند ایشان را ظهور امام زمان(عج) حفظ کند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در ادامه با معرفی جایگاه علمی و معنوی حضرت سیدالکریم(ع)، گفت: امروز که شما به این حرم مقدس مشرف شدید همزمان با سالروز وفات این محدث والامقام است.

وی افزود: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تنها امامزاده ای هستند که ثواب زیارت ایشان هموزن با ثواب زیارت سیدالشهدا امام حسین(ع) است، طبق صریح روایات؛ کسی اگر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را در شهرری زیارت کند گویی امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کرده است.

آیت الله ری شهری با اشاره به شجره طیبه این فقیه و محدث والامقام، ابراز کرد: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از نوادگان امام حسن مجتبی(ع) بوده و نسب ایشان با چهار واسطه به حضرت می رسند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با تاکید بر اینکه خانواده حضرت سیدالکریم(ع) به جهاد و مقاومت معروف هستند، بیان داشت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به فرمان امام هادی(ع) در شهرری ساکن می شوند تا از این طریق شیعیان جواب سوالات فقهی خود را از محضر ایشان کسب کنند.

وی با استناد به کلام رهبری که فرمودند ری قبله تهران است، گفت: این بارگاه ملکوتی در طول تاریخ مورد توجه علما و فقهای بسیاری بوده است؛ البته در گذشته وسعت این حرم نورانی به اندازه چیزی که امروز می بینیم نبود اما در حال حاضر می توان به وجود موسسه علمی دارالحدیث، مرکز دارلشفاء کوثر، انتشار کتب مختلف، دو حوزه علمیه برادارن و خواهران و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد که همه از برکات حضرت حق محسوب می شود./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات