۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۶۲۶۱۶۵
آیت الله ری شهری:

تقوا انسان را از وسوسه های شیطانی حفظ می کند

تقوا انسان را از وسوسه های شیطانی حفظ می کند
آیت الله ری شهری با بیان اینکه تقوا انسان را از وسوسه های شیطانی حفظ می کند، گفت: تقوا از شاخصه مهم یاران امام حسین(ع) بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی ری‌شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز پیش از آغاز درس خارج فقه که در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، با اشاره به فرازی از دعای شریف مکارم الاخلاق درخصوص عوامل نفوذ ناپذیری، گفت: این سوال در ذهن آدمی وجود دارد که چگونه می تواند اهل سداد باشد تا وسوسه های شیطان بر او نفوذ نکند.

وی با بیان اینکه جامع ترین و کامل ترین عوامل نفوذ ناپذیری لباس تقوا است، ادامه داد: به همین جهت قرآن کریم می فرماید: لباس تقوا بهترین پوشش است؛ لباس ظاهری جسم انسان را حفظ می کند ولی لباس روح، جان را از انواع آلودگی ها محفوظ می دارد.

آیت الله محمدی ری‌شهری با استناد به روایات، بیان داشت: طبق صریح روایات اهل بیت(ع) می فرمایند: توجه داشته باشید لباس تقوا را حفظ کنید و به وسیله آن در برابر وسوسه ها نفوذناپذیر باشید.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: همچنین در روایت دیگری آمده ای بندگان الهی بدانید لباس تقوا قلعه ای محکم است و شیطان نمی تواند به انسان نفوذ کند در حالی که بی تقوایی قلعه ای سست بوده و ساکنان آن نمی توانند خود را از گزندها حفظ کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)اضافه کرد: تقوا در دنیا برای انسان پناهگاه و حفاظ است؛ انسان اگر لباس تقوا برتن داشته باشد دیگر از چیزی هراس نخواهد داشت؛ تقوا از شاخصه مهم یاران امام حسین(ع) بود./813/پ310/ب

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4

 

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات