۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۶۲۶۰۱۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

تقوای سیاسی و اقتصادی مانع قدرت طلبی و دزدی می‌شود + فیلم

تقوای سیاسی و اقتصادی مانع قدرت طلبی و دزدی می‌شود + فیلم
آیت الله محمدی ری‌شهری با بیان اینکه نفوذ ناپذیری ویژگی مهم انسان با تقوا است، گفت: تقوای اقتصادی مانع دزدی و کسب مال حرام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی ری‌شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز پیش از آغاز درس خارج فقه که در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، با اشاره به فرازی از دعای شریف مکارم الاخلاق درخصوص عوامل نفوذ ناپذیری، گفت: این سوال به ذهن آدمی خطور می کند که چگونه می شود انسان در برابر وسوسه های نفسانی و شیاطین به صورت فردی و اجتماعی مصونیت پیدا کند.

وی جامع ترین عوامل نفوذ ناپذیری را تقوا بیان کرد و ادامه داد: مهمترین و اساسی ترین عوامل نفوذ ناپذیری تقوا است و امام علی(ع) در بخشی از خطبه 191 کتاب شریف نهج البلاغه می فرمایند: شما را به تقوای الهی توصیه می کنم و سفارش می کنند آن را شعار دلهای خود قرار دهید.

آیت الله محمدی ری‌شهری ادامه داد: از نظر لغوی در زبان عربی شعار به آن لباس زیرین گفته می شود که انسان را می پوشاند همچنین خداوند در آیه 26 سوره اعراف می فرماید: ما برای شما لباسی فرستادیم که زینت شما باشد و بتوانید با آن عیوب خود را بپوشاند و سپس می فرماید لباس تقوا بهترین پوشش است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه تقوا پوشش و زیبایی خاصی دارد، اظهار داشت: امام علی(ع) تقوا را به عنوان لباس دل بیان می کنند و می فرمایند تقوا باید در وجود انسان ملکه شود در چنین حالتی است که به نفس اماره لجام می زند و اجازه نمی دهد انسان معصیت کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر کسی از لباس تقوا برهنه شود از انجام هیچ کار بدی ابایی نخواهد داشت و اجتناب نمی کند.

وی با تاکید بر اینکه لباس تقوا بهترین لباسی است که می تواند جان انسان ها را از آسیب های نفسانی و شیطانی حفظ کند، گفت: هر چه سد تقوای انسان بیشتر باشد نفوذ در او سخت تر خواهد بود.

آیت الله محمدی ری‌شهری بیان داشت: انسان باید تلاش کند این لباس را از گزند خطرات حفظ کند در این حالت است که نفوذ ناپذیر می شود و دیگر هیچ شبیخون فرهنگی و یا شبهات فضای مجازی در او اثر نمی گذارد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: اگر کسی تقوای سیاسی داشته باشد هرگز دچار وسوسه قدرت طلبی نمی شود همچنین اگر کسی دارای تقوای اقتصادی باشد از وسوسه های مالی دور می شود؛ بنابراین انسان اگر ملبس به لباس تقوا شود از وسوسه های نفسانی و شیطانی آسیب ناپذیر می شود./813/پ210/ب1

تعداد بازدید : 6

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات