۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۷۵۵۸۴۶
مدیر کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد؛

لزوم همکاری بیشتر مساجد و مدارس

لزوم همکاری بیشتر مساجد و مدارس
رحیمی با اشاره به اینکه دانش آموزان بی پناه و مورد هجوم گسترده دشمن هستند، گفت: بهترین حصار و سنگر برای دانش آموزان مسجد است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، علیرضا رحیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان قم در همایش ائمه جماعات استان قم که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، ضمن بیان اینکه انقلاب اسلامی برای مقابله با رژیم صهیونیستی دارای برنامه است، اظهار داشت: سال ۴۲ به امام خمینی (ره) گفته شد که در منبر برعلیه آمریکا و اسرائیل حرف نزنند، اما امام (ره) بر علیه هر دو صحبت کردند؛ سال ۶۱ حضرت امام (ره) فرمودند که اسرائیل باید از صحنه دنیا حدف شود و چند سال گذشته رهبر معظم انقلاب فرمودند که اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه تمام مطالبی که در رسانه‌ها درباره عملیات وعده صادق گفته شده به نفع جبهه انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی، تمدن اسلامی را به همت رشادت‌های جهادگران اسلامی خواهد دید.

رحیمی با تاکید براین که مهمترین مراکز انقلاب اسلامی، مراکزی است که انسان تولید می‌کنند، افزود: پوشش تحصیلی بیش از ۹۸ درصدی آموزش و پروش نشان دهنده این است که هرچه این نهاد قوی‌تر باشد حرکت آینده انقلاب سهل‌تر و سریع‌تر خواهد بود.

لزوم همکاری بیشتر مسجد و مدرسه

وی با تاکید براینکه مدرسه و امکانات درسی بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: عاملی که همه اینها را پوشش می‌دهد معلم است و باید کمک به جایگاه و هویت معلم شود؛ هفته بزرگداشت مقام معلم زمینه بسیار مناسبی برای تکریم معلمین است و از این فرصت باید به خوبی استفاده شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم ضمن تاکید براینکه نهاد مدرسه و مسجد باید بیشتر با هم هماهنگ باشند، اضافه کرد: در دوسال گذشته روحانیون در روز معلم در مدارس حضور داشتند و این کار باعث دلگرمی معلمین شد؛ تعامل بین مسجد و مدرسه باید روز به روز بیشتر شود و حضور گسترده دانش آموزان قمی روز ۱۷ بهمن سال گذشته الگوی خوبی برای تعامل مدرسه و مسجد است.

رحیمی با بیان اینکه معضلی به نام حریم شکنی معلم و شاگرد در مدارس شکل گرفته است، گفت: تقاضا می‌شود ائمه جماعات بخشی از سخنرانی‌های خود را در مسجد به ارزش علم و عالم اختصاص دهند و از معلمانی که در مسجد حضور دارند تقدیر معنوی شود و از آنها خواسته شود که زمانی را به رفع اشکال علمی دانش آموزان در مسجد اختصاص دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه روز اول تیر، روز جهانی مساجد است، گفت: بچه ها، بی پناه و مورد هجوم گسترده دشمن هستند و بهترین حصار و سنگر برای آنها مسجد است؛ برای تقویت مساجد در این روز مدیران آموزش و پرورش در مساجد حضور پیدا خواهند کرد.

ارسال نظرات