۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۶۳۰۰۸۵
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

منافقان هرگز خیر امت را نمی خواهند

منافقان هرگز خیر امت را نمی خواهند
آیت الله ری شهری گفت: بیشترین ضربه ها را از ابتدای صدر اسلام تا به امروز همین منافقان که سامری امت هستند وارد کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز پیش از آغاز درس خارج فقه که در مدرسه علمیه همین آستان مقدس برگزار شد، گفت: کاملترین و برترین مرشد و راهنمای انسان، خداوند سبحان است.

وی افزود: پس از پروردگار، انبیای و اوصیای الهی و بعد از آن بزرگواران عالمان عامل راهنمای انسان ها هستند، عالم عامل کسی است که نسبت به دین شناخت همه جانبه دارد و به تعبیر قرآن کریم فقیه در دین است و به آنچه می داند عمل می کند.

آیت الله ری شهری با استناد به آیات قرآن کریم، ابراز کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید: سخن چه کسی زیباتر از کلام آن کسی است که دیگران را به دین و خدا پرستی دعوت می کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مبلغ دینی دارای بصیرت است، گفت: عالم الهی عامل به مطالبی است که به دیگران منتقل می کند. همه کسانی که مبلغ و مرشد عامل هستند در مسیر حق گام بر می دارند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه در نقطه مقابل مرشدان الهی کسانی هستند که مردم را به گمراهی هدایت می کنند، عنوان داشت: روایات بسیاری درخصوص خطرناک بودن مرشدانی که عامل نیستند بیان شده است حال مهم نیست این مرشدان در لباس روحانیت باشند و یا نباشند.

وی ادامه داد: پیامبراکرم(ص) می فرمایند: از دو طایفه برای امتم بیم ندارم یکی شخص با ایمان که اهل عمل صالح است و دیگری مشرک که آشکارا شرک خود را بیان می کند؛ بنابراین نه آمریکا خطر جدی برای اسلام محسوب می شود و نه انقلابیون مومن بلکه به فرمایش پیامبراکرم(ص) منافقان زبان دان که خوب سخنرانی می کنند ولی عمل ندارند برای اسلام خطرناک هستند.

آیت الله ری شهری افزود: انسان منافق هرگناهی انجام می دهد و این منافقان در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی، مذهبی و غیره بسیار خوب صحبت می کنند و ما امروز در عرصه سیاست از این نوع افراد فراوان داریم که خوب حرف می زنند اما در عمل به دنبال قدرت و مسائل شخصی هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: بیشترین ضربه ها را از ابتدای صدر اسلام تا به امروز همین منافقان که سامری امت هستند وارد کردند./813/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات