رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در همایش ملی «علوم اسلامی و انسانی دیجیتال» تأکید کرد: فناوری هوش مصنوعی هرچند در خدمت پژوهش و گسترش دانش مؤثر است، اما هرگز نمیتواند جایگزین عالم آگاه و معناگرا شود.
حجت الاسلام سیدناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت، پس از انتشار پیام رهبر معظم انقلاب به سیودومین اجلاس نماز، در کانال خود در پیامرسان ایتا، یادداشتی را با عنوان «پیوند خانه، مدرسه با مسجد» منتشر کرد.
عکسهای منتشرشده از مصطفی آزمایش، وحید بهشتی و چند نفر از همراهانشان که کنار سربازان و خبرنگاران موساد گرفته شدهاند، جنجالی تازهای راه انداخته و این افراد را «همکاری آشکار با رژیم صهیونیستی» نشان داده است.
ویدئویی از برگزاری مراسم ختم در فضایی مجلل و پرزرقوبرق در شبکههای اجتماعی منتشر شده که واکنشهای گستردهای را در پی داشته است. پدیدهای که حالا از حریم سنت و معنویت سوگواری فراتر رفته و بهنوعی فرهنگ ویروسی بدل شده است.
رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، در اولین همایش ملی علوم اسلامی و انسانی دیجیتال گفت: پژوهشگران نباید صرفاً مصرفکننده فناوری باشند، بلکه باید در طراحی، نقد و بومیسازی ابزارهای هوش مصنوعی نقشآفرینی کنند.
به مناسبت دومین سالگرد عملیات طوفانالاقصی، مراسم رونمایی از کتاب «نبرد تمدنی ما» با موضوع «تبیینی پیرامون جنگ دوازده روزه ایران و رژیم صهیونیستی»، در سالن اجتماعات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام) برگزار گردید.
رئیس دانشکده دین و رسانه، تأکید کرد: عرفانهای نوظهور با بهرهگیری از رسانههای نوین مانند اینستاگرام، تلگرام و یوتیوب مخاطبان را از طریق محتواهای جذاب، سادهسازی مفاهیم و پاسخ به خلأهای معنوی جذب میکنند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در همایش ملی علوم اسلامی و انسانی دیجیتال تأکید کرد: در علوم انسانی دیجیتال، سیستم تنها ابزار نیست، بلکه تولیدکننده دانش و نظریه است؛ ازاینرو اگر الگوریتمنگاری آن بر مبانی فلسفی غربی استوار باشد، خروجی آن معرفتی لیبرالی خواهد داشت.
بر اساس پژوهش وحیدرضا املکی، تعبیر «شعور کیهانی» در آثار طاهری دچار نوسان معنایی و تعارض مفهومی است. این ابهام، هیچ تعریف منسجمی از مبادی و موضوع عرفان حلقه ارائه نمیکند و موجب تناقض در اصول بنیادین آن میشود.
نباید اجازه داده شود تا با بیتدبیریها، برخی با یک فنجان قهوه نسل جدید را از ریشه جدا کنند. هنجارشکنی به ویژه برهنگی هیچ گاه در فرهنگ غنی ایران جای نداشته است.
در عرفانی که خدا را به سایهای مجرد و شناختناپذیر تقلیل میدهد و همه قدرتهای الهی را به شبکهای مادی از شعور کیهانی کرانمند میکند، انسان به جای تسلیم در برابر پروردگار، اسیر چرخهای از تسخیر ارواح و درمانهای جادویی میشود؛ پدیدهای که تفاوت میان الوهیت و ماده را محو و عشق الهی را به مهربانی کیهانی تبدیل میکند.