۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۶۰۱۴۷۱
رجبی دوانی:

برخی مسؤولان شعار علوی سر می دهند اما رفتار اموی دارند

برخی مسؤولان شعار علوی سر می دهند اما رفتار اموی دارند
پژوهشگر تاریخ اسلام عمده مشکلات جامعه را در عدم اجرای رهنمودهای رهبری دانست و گفت: رونق تولید منوط به همت مسؤولان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، محمد حسین رجبی دوانی پژوهشگر تاریخ اسلام در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به ضرورت توجه مسؤولان به شعار سال «رونق تولید» گفت: نباید اینگونه باشد که بگوییم رفتار علوی داریم، اما رفتار اموی از ما سر بزند؛ متأسفانه باید گفت که برخی مسؤولان شعار علوی سر می دهند، اما رفتاری اموی داشته و دارند.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات جامعه امروزی از عدم تبعیت برخی مسؤولان از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است، اظهار داشت: رهبری بارها فرموده اند که تذکراتی که در مجالس علنی مطرح می کنند، مکرر در جلسات خصوصی به مسؤولان تذکر داده اند، بنابراین اگر مسؤولان رهنمودهای ایشان را اجرا می کردند، دیگر ایشان آن تذکر را در میان عموم مردم مطرح نمی کردند.

رجبی دوانی با اشاره به اینکه رونق تولید منوط به همت مسؤولان است، خاطرنشان کرد: امروز مسؤولان باید فرامین رهبری را نصب العین خویش قرار داده و با تبعیت از رهنمودهای ایشان در راستای رونق تولید و کاهش آسیب های معیشتی تلاش کنند.

پژوهشگر تاریخ اسلام به تبیین ابعاد مختلف شخصیت نورانی حضرت زینب کبری(س) پرداخت و با بیان اینکه ایشان با توجه به حضوری که در کربلا داشتند و رنج اسارت و شکنجه را تحمل کردند، به شهادت رسیده اند، گفت: ایشان در قیام امام حسین(ع) پا به پای امام زمان خود بودند و حتی مصیبت ها و حوادثی را تحمل کردند که امام حسین(ع) آن ها را ندیدند.

وی با تأکید بر اینکه مرگ طبیعی برای حضرت زینب(س) متصور نیست، عنوان کرد: ایشان محضر 7 معصوم(ع) را درک کرده اند و اگر چه مولود تنها زوج معصوم(ع) عالم خلقت هستند، شخصیتشان منحصر در این مسأله نیست، بلکه طبق روایات علم و معارفی که داشته اند اکتسابی نبوده و به صورت لدنی و از سوی خداوند بوده است.

رجبی دوانی با تأکید بر اینکه مقوله دفاع از ولایت به شخصیت حضرت زینب ککبری(س) برجستگی خاصی بخشیده است، ابراز کرد: ایشان شخصیتی بسیار وارسته و والا داشتند و خطبه فدکیه به وسیله ایشان روایت شده است؛ خطبه حضرت زهرا(س) در حقیقت خطبه ئفاع از ولایت است، در حالی که ما آن را به اشتباه فدکیه می خوانیم.

پژوهشگر تاریخ اسلام تأکید کرد: حضرت زینب(س) برای دفاع از ولایت پا به عرصه کربلا گذاشتند و اینگونه نبوده است که بگوییم به امام حسین(ع) وابسته بوده اند، بلکه ایشان پا به پای امام زمان خویش حرکت کرده اند؛ ایشان در راه دفاع از ولایت فرزندان خویش را اهدا کردند و جزع و فزع از خود نشان نداده اند و این سبب شده است عظمت فوق العاده ای پیدا کنند؛ حضرت(س) پس از شهادت امام حسین(ع) پیام رسانی قیام و نهضت حسینی را برعهده گرفت و به احسن وجه از پس این وظیفه بر آمد.

وی افزود: با روشنگری ایشان همه دانستند که جریان عاشورا و ایستادگی امت در برابر ولایت ریشه در سقیفه دارد؛ اگر ایشان نبودند امام سجاد(ع) در همان آغاز امامت به شهادت می رسیدند؛ اثرات سخنان ایشان در کوفه تلاطمی ایجاد کرد که دیگر آرام نگرفت و همواره مردم با استناد به سخنان ایشان علیه طواغیت قیام می کردند؛ حضرت زینب(س) در شام جشن یزید را به محفل بازخوانی فضیلت های اهل بیت(ع) تبدیل کردند.

رجبی دوانی با بیان اینکه حضرت زینب(س) بزرگترین بانوی عالم خلقت پس از حضرت زهرا(س) هستند، ابراز داشت: بانوان ایرانی در راه آرمان های انقلاب از ایشان الگو گرفتند و فرزندان خود را اهدا کردند و اشک نریختند تا دشمنان شاد نشوند؛ همچنین مشاهده کردیم در شرایطی که از سوی استکبار و عوامل پلید منطقه ایشان محاصره شده ایم نیز فرزندان خود را برای دفاع از حرم فرستادند./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات