۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۶۱۹۵۶۳
رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر:

تضعیف نظام بالاترین منکر است| مردم از فساد ناراحت هستند

تضعیف نظام بالاترین منکر است| مردم از فساد ناراحت هستند
آیت الله صدیقی با بیان اینکه مردم از فساد و تباهی موجود ناراحت هستند، گفت: بزرگ ترین معروف تاسیس حکومت دینی و بزرگ ترین منکر تضعیف این حکومت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله صدیقی رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، امروز در گردهمایی فعالان حوزه امر به معروف و نهی از منکر که در مجموعه فرهنگی شهید بهشتی برگزار شد، گفت: وجود ولایت فقیه در جامعه اسلامی مصداق یک گام نزدیک شدن به ولایت امام زمان(عج) است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فقیهی سطح عالی، مجتهدی خودساخته، دارای استعداد خدادادی، حکیمی کاردان، دلسوز ملت و انقلابی هستند و انقلاب اسلامی را تا به امروز به درستی پیش ببردند.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه انقلاب، انقلاب ایرانی نیست بلکه انقلاب اسلامی است، ابراز کرد: ثمره اسلام نجات تمام بشریت است و خداوند وعده جهانی شدن آن را داده است و ما وظیفه داریم در تحقق این امر تمام تلاش خود را به کار ببندیم.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر اقدام قوه قضاییه در مبارزه با فساد را مایه خوشحالی و امیدوار شدن مردم بیان کرد و گفت: الحمد الله ما امروز شاهد مبارزه با ظلم و تبعیض و کم کاری ها در جامعه هستیم.

وی آمران به معروف و ناهیان از منکر را پرچمداران حمایت از خوبی ها و مبارزه با بدی ها بیان کرد و گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر مجاهدان و مبارزان در برابر کفر، شرک، ظلم، فساد و هرزگی هستند؛ امر به معروف و نهی از منکر کار خداوند متعال و ائمه اطهار(ع) است.

آیت الله صدیقی ادامه داد: یکی از برنامه های مهم انسان باید این باشد که دیگران را به خیر دعوت کند و با اعتقاد وارد این میدان شود؛ آمر به معروف و ناهی از منکر به منزله طبیب هستند و آنان باید بیماری های اخلاقی و رفتاری را به درستی تشخیص دهند و با آگاهی به معالجه آن اقدام کنند.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: یکی از آن آگاهی حکمت داشتن است مقصود از حکمت به موقع سخن گفتن و درست عمل کردن است؛ فساد و تباهی ها نتیجه عدم عملکردهای به موقع است.

وی با اشاره به اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر باید جریانی آرام و مستمر باشند، عنوان کرد: امروز تابلوهای دین مداری باید در مدارس، دانشگاه ها، ادارات و کانونهای تربیتی وجود داشته باشد.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه مردم از فساد و تباهی موجود ناراحت هستند، گفت: برای رعایت حدود الهی در جامعه می طلبد شعب مختلف قوه قضاییه درهمه شهرها به حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اقدام کنند و مبارزه با فساد را وظیفه خود بدانند.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در پایان خاطرنشان کرد: فضای حاکم درجامعه باید به گونه ای باشد که بی عفتی و گناه نامن و جایگاه پاکی و با حیایی در جامعه محکم شود؛ بزرگ ترین معروف تاسیس حکومت دینی و بزرگ ترین منکر تضعیف این حکومت است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات