۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۶۱۹۴۳۵
حجت الاسلام علوی تهرانی:

ولایت پذیری مهمترین ویژگی سبک زندگی نبوی است

ولایت پذیری مهمترین ویژگی سبک زندگی نبوی است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ولایت پذیری مهمترین ویژگی سبک زندگی نبوی است، گفت: تولی و تبری انسان را به مقام لقاء الله می رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علوی تهرانی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجدجامع امیر(ع) گفت: قبل از ظهور اسلام دوران جاهلیت، ذلالت و گمراهی آشکار بود که با طلوع خورشید اسلام این ذلالت به روشنایی و هدایت تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه امامت بعد از رحلت رسول خدا(ص) قطب نما و شاخص برای هدایت است، ادامه داد: احیای غدیر براساس اهمیت دادن به مساله امامت مورد توجه است.

حجت الاسلام علوی تهرانی گمراهی آشکار را از شاخصه های مهم جامعه جاهلی بیان کرد و گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید: گمراه ترین انسان کسی است که از هوای نفس تبعیت کند و از دستورات الهی اجتناب داشته باشد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اگر در جامعه ای هدایت یک رهبر الهی وجود نداشته باشد آن جامعه گرفتار گمراهی جاهلی است حتی اگر از نظر علم و تکنولوژی پیشرفت کرده باشد؛ انسان هرگز به واسطه عقل نمی تواند دین بیاورد چرا که دین باید به وحی متصل باشد از این رو انسان به واسطه عقل می تواند دین را درک کند.

وی بیان داشت: اجماع آرای بشری در پیشرفت و سیر زندگی انسان و موفقیت او لازم اما در سعادت آدمی ناقص است، زیرا مکاتیب مدعی انسان را نمی شناسند و به سعادت او آگاه نیستند و مهمترین دلیل این مدعا اختلافی است که در میان آنان وجود دارد.

حجت الاسلام علوی تهرانی ابراز کرد: زندگی نبوی در مقابل زندگی جاهلی قرار دارد، روایت است پیامبراکرم(ص) می فرمایند: هرکسی که دوست دارد همانند من زندگی کند و مرگی مانند مرگ من داشته باشد و وارد بهشت شود باید ولایت علی و اولاد علی را قبول داشته باشد.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه ائمه اطهار(ع) هرگز هدایت گر انسان ها به دوران جاهلیت هدایت نیستند، گفت: پیامبراکرم(ص) درباره امامان معصوم می فرمایند: امامان معصوم عترت من هستند و آنان همانند من انسان ها را به سوی سعادت هدایت می کنند و وای به حال کسانی که با آنان مخالفت کند.

وی ادامه داد: کسی که نسبت به دوستان و دشمنان اهل بیت(ع) تولی و تبری دارد و اهل تبعیت از فرامین ائمه اطهار(ع) است می تواند به مقام لقاء الله دست نائل شود./813/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات