۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۶۲۳۲۸۸
حجت الاسلام والمسلمین خاموشی خبر داد؛

تصمیم گیری جدید اوقاف برای کمک به حوزه های علمیه

تصمیم گیری جدید اوقاف برای کمک به حوزه های علمیه
حجت الاسلام والمسلمین خاموشی از تصمیم گیری جدید سازمان اوقاف به منظور کمک به حوزه‌های علمیه خبر داد و گفت: این سازمان به صورت ویژه در این بخش برنامه دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امروز در دیدار با آیت الله طبرسی از برپایی ۱۰۷ موکب ویژه مراسم اربعین حسینی در داخل و خارج از کشور خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۷ موکب در داخل خاک عراق پیش بینی شده است.
 
وی با بیان این که برای زائران پاکستانی که از مرز جاوه وارد می‌شوند و همچنین زائران آذربایجانی که از مرز اردبیل وارد می‌شوند تمهیداتی در نظر گرفته شده است، افزود: همه تلاش دستگاه‌های متولی پیاده روی اربعین حسینی برپایی باشکوه‌تر این مراسم با عظمت است.
 
حجت الاسلام والمسلمین خاموشی در ادامه سخنان خود همچنین از برپایی موکب‌های سازمان اوقاف در شهر‌های سامرا، کوفه و کاظمین خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین در مسیر نجف و کربلا نیز موکب‌های اوقاف به زائران حسینی خدمات ارائه خواهد داد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود از تصمیم گیری جدید سازمان اوقاف به منظور کمک به حوزه‌های علمیه خبر داد و خاطرنشان کرد: این سازمان به صورت ویژه در این بخش برنامه دارد.
 
حجت الاسلام والمسلمین خاموشی از وقف به عنوان یک پشتوانه مناسب برای حوزه‌های علمیه یاد کرد و گفت: اوقاف جهت دهی خاصی در کمک به حوزه‌های علمیه را در دستور کار خود قرار داد.
 
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه سخنان خود با تأکید براین که وقف به هیچ عنوان قابل فروش نیست از ممنوع شدن تملک عیانی در اوقاف خبر داد و گفت: این مسأله مورد تأیید رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته است.
 
حجت الاسلام والمسلمین خاموشی همچنین به حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه از شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد موقوفات را به سمت فعالیت محصولات دانش بنیان هدایت کنیم و این مسأله مورد تأکید و جزء دغدغه‌های مقام معظم رهبری بوده است.
 
رییس سازمان اوقاف کشور در ادامه سخنان خود همچنین به مشارکت اوقاف در امر مدرسه سازی اشاره کرد و افزود: در تعامل با آموزش و پرورش می‌توانیم برای کیفی‌سازی این مدارس کمک کنیم.
 
وی همچنین از آزادی بیش از ۳۰۰ زندانی از سوی سازمان اوقاف کشور خبر داد و گفت: علاوه بر این در بیش از ۷۰ بیمارستان در سطح کشور به نام اوقاف ثبت شده است./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۵
خیلی از موقوفات اختصاص به طلاب داردو واقف برای هزینه در مورد طلاب وقف کرده و صرف درآمد های آن برای طلاب واجب می باشد و اگر هم تاکنون اتفاق نیفتاده باید جبران شود
3
0
ناشناس
|
۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱
موافقم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲
صرف هزینه های درست موقوفات باعث پیشرفت چشمگیر نهاد های اسلامی خواهد شد
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱
احسنت
2
0