۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۶۲۳۲۳۹
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

طلاب برای موفقیت باید به سلاح‌ علم و اخلاق مجهز باشند

طلاب برای موفقیت باید به سلاح‌ علم و اخلاق مجهز باشند
حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که سربازی حضرت ولیعصر (عج) شروطی دارد، گفت: طلاب برای سرباز موفق بودن باید خود را به سلاح‌های روز که امروز علم و دانش است مجهز کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه مسجد جامع نکا، طلبگی را نعمتی از سوی خدا دانست و گفت: گام گذاشتن در این مسیر امری است که نصیب هرکسی نشده و توفیق می‌خواهد.
 
وی با اشاره به این که فراگیری علوم حوزه با هدف آموختن و انتقال به دیگران است، افزود: طلاب به عنوان سرباز امام زمان (عج) باید با خوب درس خواندن و کسب تقوای الهی به وظیفه سربازی خود عمل کنند.
 
حجت الاسلام طبرسی با بیان این که گام نهادن در مسیر طلبگی امری است که نصیب هرکس نمی‌شود، ادامه داد: طلابی که امروز در حوزه مشغول تحصیل هستند باید قدر خود را دانسته و وظیفه سربازی امام زمان (عج) را به خوبی انجام دهند.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که سربازی حضرت ولی عصر (عج) شروط و الزاماتی دارد که طلاب جوان حوزه باید به آن پایبند باشند، خاطرنشان کرد: طلاب برای سرباز موفق بودن باید خود را به سلاح‌های روز که امروز علم و اخلاق است مجهز کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، خوب درس خواندن را یکی از مهم‌ترین وظایف طلاب دانست و تصریح کرد: طلاب برای موفقیت در مسیری که در آن گام برداشتند باید تلاش و مجاهدت داشته باشند.
 
وی، سیره علمی و عملی بزرگان حوزه و علمای دین را بهترین الگو برای طلاب جوان دانست و خاطرنشان کرد: طلاب باید بدانند فق‌ها و مراجع دینی جایگاه امروز خود را مرهون تلاش‌ها و مجاهدت‌های علمی و اخلاقی در طول دوران تحصیلی هستند.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلبه‌ای که لباس مقدس روحانیت بر تن می‌کند باید از لحاظ علمی و اخلاقی در جامعه الگو باشد، بیان داشت: حوزویان به دلیل جایگاهی که در جامعه دارند همواره در معرض توجه عموم مردم قرار می‌گیرند به همین دلیل باید همواره مراقب اخلاق و اعمال خود باشند.
 
حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که طلاب در کنار خوب درس خواندن باید توجه به اخلاق را نیز جزء اولویت‌های خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: امروز باید خروجی و محصول حوزه‌های علمیه ما طلابی مهذب و نخبه باشند تا آثار وجودی آن‌ها بیشتر در جامعه آشکار شود./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات