۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۶۲۶۷۳۹
حجت الاسلام ذوالنور در گفت‌وگو با رسا:

آقای روحانی شارلاتانیسم رسانه ای فایده ندارد؛ پاسخگوی ناکارآمدی ها باشید

آقای روحانی شارلاتانیسم رسانه ای فایده ندارد؛ پاسخگوی ناکارآمدی ها باشید
رییس کمیسیون امنیت ملی با انتقاد از اظهارات روحانی در یزد، گفت: چرا تا زمانی که حکم حسین فریدون اجرا نشده بود، رییس جمهور سخنی از وجود فساد در کشور مطرح نمی‌کرد؟
حجت الاسلام مجتبی ذوالنور رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، در خصوص اظهارات روز گذشته رییس‌جمهور در شهر یزد و انتقاد وی از قوه قضاییه، گفت: رییس‌جمهور به دنبال تفرقه افکنی و دادن آدرس غلط به مردم است.

وی ادامه داد: آقای روحانی می خواهد توجه مردم را از خود منحرف کند. رییس‌جمهور باید پاسخ بدهد که چرا در این شش سال در خصوص وجود فساد گسترده در کشور صحبت نکرده است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با یادآوری مفاد قانون در خصوص کسانی که در خصوص فساد سکوت می‌کنند، بیان داشت: طبق ماده ۶۰۶ قانون مجازات اسلامی باید رییس‌جمهور به دادگاه معرفی شود، زیرا اقدامی را در خصوص جلوگیری از فساد و یا گزارش آن انجام نداده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با طرح پرسشی در خصوص رفتار متناقض رییس‌جمهور، بیان داشت: چرا تا زمانی که حکم حسین فریدون برادر رییس‌جمهور اجرا نشده بود، ایشان سخنی از وجود فساد در کشور مطرح نمی‌کرد. این رفتار آقای روحانی از دو منظر قابل بررسی است، اول اینکه او در خصوص همین سطح از حکم صادر شده اعتراض دارد، و یا از جهت دیگر او نمی‌خواهد ابعاد پرونده برادرش وسیع‌تر شود.

وی تصریح کرد: واقعیت این است که حکم صادر شده در خصوص پرونده آقای فریدون تمامی جزئیات پرونده او را شامل نمی‌شود، بلکه پرونده آقای فریدون ابعاد دیگری نیز دارد و او باید همچنان از زندان به دادگاه مراجعه کرده و پاسخگو باشد.

حجت الاسلام ذوالنور در خصوص برادر معاون اول رییس‌جمهور نیز گفت: آقای مهدی جهانگیری، رییس بانک گردشگری نیز با قید وثیقه آزاد است و به دلیل ابعاد وسیع پرونده‌ای که دارد، باید به صورت مرتب دادگاه مراجعه کند.

وی تاکید کرد: مردم امروز با این سوال مواجه هستند که چرا برادر رییس‌جمهور و معاون اول به دلیل فساد به دادگاه کشیده شده‌اند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بار دیگر با اشاره به سخنان اخیر رییس‌جمهور در جمع مردم یزد، بیان داشت: این که آقای روحانی کُدهایی را در خصوص وجود فساد در کشور مطرح می‌کند، تنها به این دلیل است که نزدیکان وی و برخی از فرزندان برخی از وزرای دولت‌های او از طریق قوه قضاییه دستگیر شده‌اند و او با این ادبیات تنها به دنبال گروکشی است.

حجت الاسلام ذوالنور اظهار داشت: رفتار‌های اخیر آقای روحانی کار را به جایی رسانده که حتی نزدیکان وی نیز مجبور شده‌اند تا بیانات او را تلطیف کنند.

رییس فراکسیون روحانیت پارلمان با انتقاد از رفتار رییس‌جمهور در قبال مردمی که در یزد را مشکلات خود را مطرح می‌کردند، عنوان داشت: رییس‌جمهور که داعیه صبر در مقابل منتقدان را دارد، در مقابل مردم یزد که مطالبات خود را فریاد می‌زنند رفتار تقابلی انجام داد. مردم یزد در حین سخنرانی رییس‌جمهور تنها از مشکلات اقتصادی خود می‌گفتند و از او درخواست داشتند که به حاشیه‌ها نپردازد.

وی ادامه داد: آقای روحانی به مخالفین خود بی احترامی می کند و آن‌ها را با الفاظی همچون «بی شناسنامه» «به جهنم بروید»، «برو بمیر» و... مورد خطاب قرار می‌دهد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم امروز از گرسنگی و مشکلات  فریاد می‌کشند. آن‌ها این سوال را دارند که چرا باید نزدیکان رییس‌جمهور فساد مالی داشته باشند و وی با کفش میلیونی در انظار ظاهر شود. هرچند که به نظر می‌رسد آقای روحانی حال مردم گرسنه را به هیچ عنوان نمی‌فهمد.

حجت الاسلام ذوالنور گفت: رییس‌جمهور در جریان سخنرانی خود در میان مردم یزد تلاش می‌کرد تا مردم را به جان هم بیاندازد. البته مردم فهیم و با بصریت یزد متوجه این حرکت رییس‌جمهور شدند و به هیچ عنوان درگیری ایجاد نکردند.

رییس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردمی که به رییس‌جمهور اعتراض می‌کنند، تنها به دلیل مشکلات و گرسنگی فریاد می‌کشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر آقای روحانی ادعای رفراندوم می‌کند، بهتر است عملکرد دولت خود را در یک برنامه تلویزیونی و با حضور معتمدین و کارشناسان خود به صورت یک «نظرسنجی» عمومی در مقام قضاوت قرار دهد. بنده پیش‌بینی می‌کنم که اگر این اتفاق رخ بدهد، نود درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی از اقدامات دولت اعلام نارضایتی می‌کنند.

حجت الاسلام ذوالنور گت: آقای روحانی می‌گوید که «با بگیر و ببند» نمی‌توان با فساد مقابله کرد. احتمالا ایشان انتظار دارد تا مفسدان اقتصادی مورد نوازش قرار بگیرند.

وی تاکید کرد: آقای رییس‌جمهور به دلیل اعلام نکردن فساد موجود در مجموعه خود باید مجازات شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به این دلیل باید رییس‌جمهور شخصا پاسخگوی پنهان‌کاری در خصوص فساد‌ها باشد که، دستگاه‌های امنیتی همچون وزارت اطلاعات و همچنین مجموعه‌های اقتصادی همچون بانک‌ها زیرنظر او کار می‌کنند. ایشان اگر ادعای مبارزه با فساد را دارد به راحتی می‌تواند از بدنه قابل اعتماد وزارت اطلاعات و همچنین دریافت تراکنش‌های مالی از طریق بانک‌ها، منشا مفاسد را شناسایی کند.

رییس فراکسیون روحانیت با یادآوری خاطره‌ای از یکی از وزرای سابق گفت: این فرد در یک سفر همراه من بود و در آن زمان به من می‌گفت که توانایی ارتقای یک خودروی شخصی (پراید) خانوادگی را ندارد. حالا امروز مشاهده می‌کنیم که فرزند او در دولت آقای روحانی به ثروت‌های بی‌شماری آن هم از طریق نامشروع رسیده است. این مسائل نشان می‌دهد که منشا فساد و رانت دقیقا در دولت خود آقای روحانی است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: میزان رانت و فساد در دولت روحانی بیش از آن چیزی که مطرح می‌شود است. بنده به عنوان رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مسائلی را می‌دانم که اگر بازگو کنم، ابعاد بیشتری مشخص خواهد شد.

وی گفت: روحانی از نوعی شارلاتانیسم رسانه‌ای بهره می‌برد، وی هنوز در حال و هوای ایام انتخابات به سر می‌برد و در این شش سال نیز مانند دوران انتخابات عمل تبلیغاتی کرده است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: بنده به عنوان نماینده ملت، از منافع ملت دفاع می‌کنم. دلیل اینکه بنده به دولت انتقاد می‌کنم این است که وضعیت مردم را هر روز مشاهده می‌کنم که برای تامین مخارج زندگی خود با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی گفت: امروز بیش از ۸ میلیون بیکار در کشور وجود دارد و رییس‌جمهور به جای اینکه مشکلات آن‌ها را برطرف کند، تنها شعار می‌دهد و کار‌های تبلیغاتی می‌کند.

نماینده مردم قم در خانه ملت تاکید کرد: مردم زمانی که مشکلات خود را در مقابل رییس‌جمهور فریاد می‎زنند، آقای روحانی می‌گوید "بنده این افراد را به اسلام دعوت می‌کنم. " انگار که این مردم معترض کافر هستند. بر همین اساس اگر من نیز که نماینده ملت در مجلس هستم، مشکلات را نگویم، چه کسی می‌تواند حرف مردم را به گوش حاکمیت برساند. آیا باید مردم جهت رسیدن به خواسته‌های خود در خیابان‌ها حضور پیدا کرده و با تخریب و فریاد مشکلاتی که دارند را مطرح کنند.

وی در پایان تاکید کرد: بنده تمام توان خود را به کار می‌گیرم تا در قبال فساد‌های موجود، به خصوص در بدنه دولت، ایستادگی کنم و این روند را نیز از طریق قوه قضائیه پیگیری می‌کنم. /۸۵۶/ت300/ق
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹
مقاومت مبتنی بر گفتمان انقلابی یا تسلیم در برابر دوگانه مذاکره یا جنگ بر اساس سند راهبردی و تحولخواه گام دوم انقلاب:
تا زمانی که مشکلات ساختاری داخل کشور حل نشود، و اصلاحات ساختاری در اقتصاد،نظام پولی و بانکی رانتی کشور صورت نگیرد، دست آقایون و آقازاده های دزد ،رشوه خوار و رانتخوارشان از اقتصاد کشور کوتاه نشود، و هر مسئول فاسدی که در طول این ۴۰ سال در هر رده ای که از موقعیتشان سواستفاده کرده و فساد نموده اند و به قول معروف جیب انقلاب ، نظام و آرمان ها و ارزشهای والای شهدای مردم مظلوم رو زده و حالا کلاس سکولار و لیبرال شدنشان را به رخ مردم می کشند و بخاطر منافعشان ، پاسپورت خارجی و اقامت خارج از کشور خود و فرزندانشان دم از اعتدال گرایی و اصلاح طلبی می زنن و اصولگرای محافظه کار، اعتدالی یا اصولگرای اصلاح طلب شده اند!!!.خود را پشت سر مشکلات معیشتی مردم، ناشی از سوء مدیریت خودشان پنهان نموده ،،فرزندانشان رو به خارج از کشور فرستاده و برای خودشان در غرب خانه و کار و کاسبی راه انداخته اند، و علارغم بی میلی ظاهری مترصد فرصتی-معجزه تکرار- بواسطه مذاکره با غرب یا تهدید به تحریم نظام و باج خواهی با آشوب و قربانی کردن مردم...جهت حفظ منافع شخصی خود و خانواده در داخل و خارج از کشورند، محاکمه نشوند،مذاکره با ترامپ یا غیر ترامپ برای این مردم مظلوم و شهیدپرور بی فایده که هیچ ،پر ضرر هم هست.
1
0
طلبه ای از نسل سلمان
Iran, Islamic Republic of
۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
تاثیرات اجتماعی رسانه شما در حال افول است. سعی کنید کنش رسانه ایتان را در موارد مانند یزد بیشتر کنید. زیرا در فضای آرام اجتماعی رسانه شما خنثی است و شبکه ارتباطات میان فردی در حوزه قوت یافته و شما مشتریهاتان را از دست داده اید.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
رئیس جمهور در مراسم افتتاح همزمان صدها پروژه عمرانی در استان کرمان اظهاراتی درباره استفاده از منابع نفتی، مالیات، سرک‌کشی به مسائل مالی و خصوصی مردم داشت که برخلاف برخی اصول بدیهی حکمرانی اقتصادی بود.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
سلام : با وجود این همه تاکیدات مکرر رهبری در طول این سالها مبنی براینکه در آمد حاصل ازفروش نفت ازبودجه عمومی کشور حذف گردد و آن را درصندق ملی و برای بخش های عمرانی سرمایه گذاری کنید و همچنین قوانین بالادستی که باید درآمد نفت از بودجه عمومی حذف گرددمتاسفانه یکی از افتخارات بزرگ رئیس جمهور بعد از برجام که همیشه به آن می بالد افزایش خام فروشی نفت است .الان که فروش نفت از طرف آمریکادوباره تحت تحریم قرار گرفت عوض اینکه رئیس جمهور این فرصت را غنیمت بشمرد و دنبال در آمدهای دیگری ازجمله اخذ مالیات از همه اقشار جامعه، در آمدصادرات غیر نفتی و ... برای بودجه کشور باشد باشد اینگونه جو سازی می کند
0
0