۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۶۷۹۴۰۴
آیت الله علم الهدی مطرح کرد؛

فتنه دو قطبی میدان و دیپلماسی برای فرار از ننگ شکست مذاکرات

فتنه دو قطبی میدان و دیپلماسی برای فرار از ننگ شکست مذاکرات
خراسان رضوی - امام جمعه مشهد گفت: شهید سلیمانی توطئه آمریکا در به جود آوردن داعش را خنثی کرد حالا شما با این پررویی و فضاحت می گویید، میدان نگذاشت دیپلماسی موفق باشد؟!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی با بیان این که خداوند در قرآن نتیجه روزه را تقوا معرفی می کند، گفت: تقوا شعار و یک جریان فکری و عقلانی نیست بلکه تقوا از مقوله عمل است و عمل بر مبنای تقوا باید تنظیم شود.

وی ابراز کرد: اگر تقوای عملی در زندگی خانوادگی اجرا شود، براساس آیات قرآن نتیجه آن این است که زن و شوهر قرة العین یک دیگر قرار می گیرند و خداوند در آیات آخر سوره فرقان ویژگی های عبادالرحمن را بیان می کند و از زبان عبادالرحمن می فرماید: «خداوندا این ویژگی را به ما عطا کند که فرزندان و همسر ما قرةالعین ما شود.»

آیت الله علم الهدی در تفسیر «قرةالعین»، بیان داشت: «قره» از ریشه «قُره» به معنای سردی است که به این معنا است که زن یا شوهر موجب شادی و خوشحالی فوق العاده همسر قرار گیرد و از شدت شادی اشک شوق ریخته و خنک شود همچنین «قره» را برخی ار ریشه «قَره» به معنای قرار معنی می کنند که چشم زن و شوهر  با دیدن هم قرار گرفته و همسر خود را بهترین می دانند و به دیگری نگاه نمی کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: اگر زن و شوهری قرة العین هم باشند، با وجود کمبود امکانات به خاطر قرة العین بودن هم در این زندگی چالش و ناراحتی نیست.

امام جمعه مشهد رعایت پروتکل های بهداشتی برای مقابله با شیوع کرونا را واجب شرعی بیان کرد و گفت: مراقب خود در زمان شیوع کرونا باشید و ماسک زده و فاصله اجتماعی را حفظ کنید، ممکن است شما ناقل کرونا باشید پس با حضور بدون رعایت مسائل بهداشتی در مراکز عبادی وسیله گناه نباشید و رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته باشید.

آیت الله علم الهدی در ادامه با اشاره به ایام ولادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام علی(ع) و مظلومیت این دو امام به خاطر فتنه های داخلی، گفت: این برای ما عبرت است که این فتنه های داخلی را پیگیری کنیم و در برابر جریان های فتنه انگیزی که در داخل کشور اجرا می شود، مقدسات ما را مورد هجمه قرار می دهند و چهره های الگوی ما را مسأله دار بیان کرده و یا جریان نظام را مورد هتک قرار می دهند، بی تفاوت نباشیم.

امام جمعه مشهد به اجرای دوگانه دروغین میدان و دیپلماسی به عنوان فتنه امروز اشاره و  ابراز کرد: آن روزی که سر قضیه هسته ای مذاکره و جریان برجام پیش آمد دوگانه دروغی و دوقطبی بین هسته ای و معیشت راه انداختند و شرط درست شدن معیشت مردم را  دست کشیدن از هسته ای بیان کردند حال با شکست در برجام و به وجود آمدن ده ها اشکال در معیشت و اقتصاد مردم و کاهش ارزش پول ملی و رسیدن تورم به 50 درصد، برای فرافکنی و دور کردن خود از این شکست دوگانه دروغ میدان و دیپلماسی را درست کرده اند.

وی افزود: جریانی که براساس قوه قهریه و برخورد قهرآمیز عمل می کند را میدان می گویند و فرمانده این میدان شهید حاج قاسم سلیمانی بود و می خواهند بگویند که این میدان نگذاشت که دیپلیماسی را پیش ببریم در حالی که این میدان عرضه را داشت و شما عرضه را نداشتید.

آیت الله علم الهدی بیان داشت: آن روزی که شما مذاکره را شروع کردید آمریکا داعش را در سوریه و عراق کلید زد و از طرفی رییس جمهورآمریکا برای تهدید اعلام می کرد که گزینه نظامی روی میز است، از یک طرف تهدید و از یک طرف فرستادن داعش و خشونت های غیر قابل تحمل بود در این شرایط رزمندگان مدافع حرم به فرماندهی سرباز غیور بقیه الله وارد میدان شدند و آمریکا را در میدان بدبخت کرده و پیاده نظام جنگ نیابتی آمریکا که داعش بود را به خاک و خون کشیدند و در این میدان پیروز شدند.

نماینده خبرگان رهبری به عقب نشینی تیم مذاکره کننده در برجام و حضور پیش برنده و با افتخار شهید سلیمانی و یارانش در میدان اشاره و ابراز کرد: زمانی که شهید سلیمانی در میدان و زیر باران آتش با افتخار پیش می رفت، جریان دیپلماسی در هتل کذایی وین و در جلسات سور چرانی از نظر دشمن تمکین کرده و شکست خوردند و هر چه آن ها گفتند، عقب رفتند.

 وی خطاب به جریان مذاکره کننده برجام گفت: بالاترین عقب نشینی شما این بود که در مقابل وعده نسیه ای که طرف مقابل داد و یک قدم بر نداشتند، سانتریفیوژها را از کار انداخته و هسته ای را تنزل دادید، دیپلماسی شما این بود که به طور نقد همه مسائل را انجام داده اما آن ها نه تنها کاری نکردند بلکه موارد فراوانی بر تحریم های خود افزودند، شکست در دیپلیماسی از این بدتر؟!

آیت الله علم الهدی بیان داشت: اگر آمریکا با نیروهای خود به خاک ما حمله می کرد نمی توانست چنان جنایت هایی که داعش انجام داد را عملی کند چون دنیا علیه آن ها می شوریدند پس به وسیله داعش این جنایت را کردند که ما بترسیم و تمکین کنیم اما  فرمانده غیور و با اخلاص و سرسپرده ولایت دشمن را عقب راند و همه توطئه ها را از بین برد و این میدان بود حالا شما با این پررویی و فضاحت و افتضاح می گویید، میدان نگذاشت دیپلماسی موفق باشد؟!

امام جمعه مشهد افزود: مردم همه چیز را می فهمند و با درک و شعور در زمان شهادت و مراسم تشییع شهید سلیمانی از ایشان تجلیل کردند، شما معیشت مردم را به خاک سیاه کشیده و مال مردم را با پایین آمدن پول ملی نابود کردید حال مدعی شدید که میدان نگذاشت؛ مردم ما هشیار و بیدار هستند./864/

 

جواد رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
شیخ حیدر
Iran, Islamic Republic of
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
جرم شهید سلیمانی این است که اجازه نمی‌داده است سیاست خارجی کشور در مدار و عرف تحمیلی آمریکا و رضایت کدخدا اداره شود .
1
0