۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۶۸۵۲۳۳

پیام تسلیت شخصیت ها و نهادهای حوزوی به مناسبت درگذشت محمدحسین فرج نژاد

پیام تسلیت شخصیت ها و نهادهای حوزوی به مناسبت درگذشت محمدحسین فرج نژاد
در پی درگذشت غم بار محمد حسین فرج نژاد شخصیت ها و نهاد های حوزوی در پیام های جداگانه ای این حادثه را تسلیت گفتند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، محمد حسین فرج نژاد، عضو هیئت مدیره انجمن مطالعات فضای مجازی حوزه علمیه قم، از اساتید سواد رسانه و فعالان عرصه پژوهش در حوزه صهیونیسم پژوهی بود که بر اثر سانحه رانندگی همراه با همسر و فرزندانشان به رحمت خدا رفتند.

ایشان از جمله محققین و پژوهشگران برتر کشور در حوزه رسانه بودند و آثار فاخری همچون «دین در سینمای شرق و غرب» و «اسطوره‌های صهیونیستی سینما» از خود به یادگار گذاشتند.

وی خالق آثاری همچون «تحلیل نفوذ فرهنگ کابالیستی(عرفان یهودی) در سینما»، «اسطوره های صهیونیستی سینما» و «دین در سینمای شرق و غرب» و نمونه بارز یک پژوهشگر فعال انقلابی و آتش به اختیار بودند.

شخصیت ها و نهاد های مختلف حوزوی در پیام هایی درگذشت این نخبه حوزوی را تسلیت گفتند که این پیام ها به این شرح است:

پیام تسلیت آیت الله حسینی بوشهری در پی درگذشت استاد فرج نژاد

پیام تسلیت شخصیت ها و نهاد های حوزوی به مناسبت درگذشت محمدحسین فرج نژاد

بسم‌الله الرحمن الرحیم

(انا لله و انا الیه راجعون)

خبر تلخ و غم انگیز درگذشت فاضل جهادی و زمان شناس مرحوم مغفور استاد محمد حسین فرج نژاد (رحمة الله علیه) به همراه همسر و فرزندانش در سانحه تصادف موجب تأسف و تألم بسیار گردید.

آن مرحوم بیش از 20 سال از فعالان عرصه فرهنگی به ویژه بحث‌های رسانه‌ای و نقد فیلم در حوزه انقلاب اسلامی بود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به بازماندگان، شاگردان و همکاران آن مرحوم، از درگاه ایزد منان برای آنان، غفران الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم.

سید هاشم حسینی بوشهری

رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم


آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه درگذشت فرج نژاد را تسلیت گفت


پیام تسلیت شخصیت ها و نهاد های حوزوی به مناسبت درگذشت محمدحسین فرج نژاد

انا لله و انا الیه راجعون

خبر تلخ و غم انگیز درگذشت فاضل گرانقدر، پژوهشگر ارجمند و فرهیخته جناب مستطاب آقای محمدحسین فرج نژاد(طاب ثراه) به همراه اعضای خانواده(ره) در سانحه رانندگی موجب تاسف گردید.

فعالیت علمی و رسانه ای اثرگذار و هدفمند در حوزه انقلاب اسلامی و اهداف آن از جمله یادگارهای آن دانشور متعهد است که عند الله ماجور خواهد بود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به بازماندگان، دوستان و همکاران آن فقید سعید، از درگاه خداوند متعال برای ایشان و اعضای خانواده شان، غفران و روح و رضوان ربوبی و برای بازماندگان، سلامتی و شکیبایی مسئلت می نمایم.

علیرضا اعرافی
مدیر حوزه های علمیه

پیام تسلیت رییس مؤسسه امام خمینی به مناسبت ارتحال استاد فرج‌نژاد

پیام تسلیت شخصیت ها و نهاد های حوزوی به مناسبت درگذشت محمدحسین فرج نژاد

بسمه تعالی

خبر درگذشت جاندار و غم‌انگیز فاضل ارجمند و پژوهشگربصیر آقای محمدحسین فرج‌نژاد رحمةالله علیه به همراه اعضای خانواده موجب تأثر و تأسف گردید.

تلاش‌های مخلصانهٔ آن فرهیخته گرامی در قلمرو حوزهٔ انقلابی و در عرصهٔ پژوهش و رسانه، تجلی تکلیف‌مداری و ولایتمداری آن عزیز است.

اینجانب این واقعهٔ ناگوار را به بازماندگان، دوستان و همکاران آن فقید سعید تسلیت گفته، از درگاه خداوند منان برای ایشان و خانوادهٔ گرامی‌شان علو درجات و رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر جلیل خواستارم.

محمود رجبی

پیام تسلیت آیت الله کعبی عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری

پیام تسلیت شخصیت ها و نهاد های حوزوی به مناسبت درگذشت محمدحسین فرج نژاد

بسم الله الرحمن الرحیم
رحلت ناگهانی و تاثر آمیز محقق گرانمایه و دانشمند جوان و انقلابی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمد حسین فرج نژاد و همسر مکرمه و فرزندان ایشان ثلمه ای به حوزه های علمیه و جامعه علمی کشور بود که به این سادگی قابل جبران نیست.

ایشان فرهیخته ای زاهد و متواضع و سخت کوش و خستگی ناپذیر بود که ایشان را از نزدیک می شناسم و در مباحثه و درس علمی اینجانب نیز شرکت فعال داشت؛ ایشان با سخنرانی های عالمانه و تألیف کتب و مقالات علمی خود فصل جدیدی به روی محققان می گشود. او یک جوان تراز انقلاب بود که زندگی اش می تواند سرمشقی برای هزاران جوانی باشد که می خواهند در گام دوم انقلاب در جنگ نرم نقش موثر ایفا کنند.

اینجانب این حادثه تلخ را به تمام محققان و اندیشمندان حوزه و دانشگاه و خانواده های داغدیده ایشان تسلیت عرض می کنم و علو درجات ایشان را از خداوند متعال خواستارم.

پیام تسلیت آیت الله علیدوست عضو جامعه مدرسین

پیام تسلیت شخصیت ها و نهاد های حوزوی به مناسبت درگذشت محمدحسین فرج نژاد

بسم الله الرحمن الرحیم
إنا لله و إنا إلیه راجعون

خبر درگذشت اندیشمند مِفضال، جوان باظرفیت و در حال رشد و شدنِ حوزه علمیه مبارکه قم، حجةالاسلام محمدحسین فرج‌نژاد -رحمة الله علیه- و خانواده محترم (همسر و فرزندان)، برای کسانی که ایشان را می‌شناختند و با آثار قلمی و بیان وی آشنا بودند، تا عمق استخوان سوزان و ناراحت‌کننده بود. و لکن الله -تعالی- یرید ما یشاء و یختار و الحمدلله علی کل نعمة و علی کل حال.

مصیبت وارده را محضر خانواده‌های محترم فرج‌نژاد و بابایی، به‌ویژه حضرات آقایان حاج علی فرج‌نژاد و محمدرضا بابایی-سلمهما الله تعالی-، دوستان و شاگردان ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

ان‌شاءالله تعالی هستند دوستانی -به‌ویژه از روحانیون جوان شهرستان ابرکوه- که راه ناتمام ایشان را طی کرده و به انجام برسانند.

پیام تسلیت مدیر جامعه الزهرا در پی درگذشت دکتر فرج نژاد

پیام تسلیت شخصیت ها و نهاد های حوزوی به مناسبت درگذشت محمدحسین فرج نژاد

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر جانگداز درگذشت استاد گرانقدر و پژوهشگر گرامی جناب آقای دکتر محمدحسین فرج نژاد به همراه اعضای خانواده در سانحه رانندگی موجب تاسف و تاثر گردید.

این فاضل انقلابی، پرتلاش و سخت کوش حوزه علمیه ضمن فعالیت های علمی گسترده، نگاه دقیقی نیز در تربیت نیروهای اندیشمند و خوشفکر انقلابی داشت که حضور وی در جامعه الزهرا علیهاالسلام و برگزاری دوره های مختلف رسانه ای با هدف گسترش سواد رسانه و دشمن شناسی در عرصه سینما، هنر و رسانه از این جمله بود.

اینجانب ضمن تسلیت درگذشت آن استاد فقید، از درگاه خداوند متعال برای ایشان و اعضای خانواده شان طلب رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان سلامتی و صبر و اجر فراوان مسئلت می نمایم.

سیده زهره برقعی
مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام

استاد خسروپناه درگذشت فرج نژاد را تسلیت گفت

پیام تسلیت شخصیت ها و نهاد های حوزوی به مناسبت درگذشت محمدحسین فرج نژاد

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
خبر دلخراش ارتحال محقق ارجمند و فعال فرهنگی در عرضه رسانه و فضای مجازی و منتقد ایدئولوژی صهیونیستی مرحوم مغفور محمد حسین فرج نژاد و خانواده اش در قربانگاه عید قربان، همه دوستان و دغدغه مندان عرصه فرهنگ را غمناک و عزادار کرد.
این پژوهشگر دانشمند، انسانی خلیق، فهیم، ولایی و متواضعی بود که با زندگی زاهدانه اش، عمرش را وقف دفاع از فرهنگ اسلامی ساخت و خانواده و فرزندانش را در این راه قربانی کرد.
پژوهشگران فرهنگی راه این مجاهد علمی را ادامه دهند و مسئولان امنیتی، پیگیر علل این حادثه ناگوار و مشکوک باشند.
علو‌ درجات این جهادگر بهشتی و خانواده و فرزندان مغفور و مرحومشان را از خداوند سبحان خواستاریم.
رضوان و جنت الهی و ضیافت علوی و فاطمی نصیبشان باد.
طوبی له و حسن مآب
عبدالحسین خسروپناه دزفولی
طلبه حوزه علمیه قم

پیام دبیرخانه انجمن های علمی حوزه در پی درگذشت استاد فرج نژاد

پیام تسلیت شخصیت ها و نهاد های حوزوی به مناسبت درگذشت محمدحسین فرج نژاد

دبیرخانه انجمن های علمی حوزه
انالله و اناالیه راجعون
درگذشت جناب حجت الاسلام و المسلمین فرج نژاد،عضو هیأت مدیره انجمن رسانه و فضای مجازی و همسر و سه فرزند ایشان در سانحه شب عید قربان، در بلوار الغدیر
انجمن های علمی حوزه را در اندوهی جانکاه فرو برد.
ایشان از فعالان کارآمد و مسوولیت شناس رسانه و فضای مجازی بود.درگذشت این سرباز ارزشمند حوزه را به
امام عصر«ع»،حوزه های علمیه، انجمن های علمی حوزه، دوستداران و شاگردان و بویژه خانواده داغدیده ایشان تسلیت می گویم و برای آن مرحوم و همسر و فرزندانش،آمرزش و مغفرت الهی را آرزومندم.
رحمة الله علیهم رحمة واسعه
و سلام علیه یوم ولد و یوم مات و یوم یبعث حیا

عبدالرسول هاجری
دبیر انجمن های علمی حوزه

پیام تسلیت ریاست دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر غم‌انگیز درگذشت #مبلغ_مجاهد و #فاضل_ارجمند جناب آقای محمد حسین فرج نژاد، در اثر سانحه تصادف به همراه فرزندان و همسرشان باعث تألم و تأثر گردید.

فعالیت جهادی و خدمات علمی فرهنگی ایشان که از جمله پژوهشگران برتر کشور در عرصه سواد رسانه، فضای مجازی و نقد فیلم بودند به طلاب مرتبط با معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی در سال‌هایی که به عنوان عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه و استاد سواد رسانه فعالیت داشتند در خاطره خادمان فرهنگی این نهاد به یادگار باقی خواهد ماند.

این‌جانب درگذشت ایشان را به خانواده، دوستان، همکاران و شاگردان آن مرحوم، تسلیت گفته و برای آن عزیز سفر کرده و خانواده ایشان علو درجات و برای بازماندگان و دوستداران، صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.

احمد واعظی
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی


پیام تسلیت مرکز بسیج به مناسبت ارتحال استاد فرج نژاد


بسم الله الرّحمن الرّحیم
مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبديلًا.

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند. (سوره مبارکه الأحزاب آیه ۲۳)

محمد حسین فرج نژاد استاد انقلابی، محقق ، پژوهشگربرتر کشور در حوزه رسانه ، فرهیخته‌ خستگی ناپذیر حوزوی و مرد بی قرار مبارزه با صهیونیسم جهانی ، در اثر سانحه تصادف درگذشت و جامعه علمی و فرهنگی کشور را ماتم زده کرد.

آن مرحوم درباره جریان زرسالار جهانی یهودی و رسانه های این جریان دغدغه جدی داشت و دراین زمینه کار علمی کرده و آثار فاخری همچون «دین در سینمای شرق و غرب» و «اسطوره‌های صهیونیستی سینما» « تحلیل نفوذ فرهنگ کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما» «سینما و فلسفه شک‌‌گرایی و صهیون» و... از خود به یادگار گذاشت.

مجاهدت‌های علمی ایشان نه تنها در رسانه، هنر و اقتصاد تحول آفرین شد، بلکه عرصه فلسفهٔ طب را نیز در نوردیده و از پیشگامان نگاه نو به سلامت گردید.

شخصیتی که سال ها زاهدانه و مجاهدانه در خدمت اسلام و انقلاب و حضور در جبهه های جنگ نرم مبارزه با دشمنان و تعلیم و تربیت شاگردان و خدمتگزاری به مکتب اسلام و تبلیغ فرهنگ اهلبیت(علیهم السلام)، ره توشه فراوانی را برای سفر آخرت خود فراهم آورد و باقیات الصالحات بسیاری را به یادگار گذاشت.

فعالیت‌های متنوع علمی اما هدفمند و اثرگذار در بسترسازی برای تمدن اسلامی، از دست آوردهای آن دانشمند متعهد است که در پیشگاه حضرت حق تعالی، مورد رضایت خواهد بود.

بر همه فعالان عرصه فرهنگی است که ضمن تلاش در روشن نگه داشتن راه و روش مخلصانه و مجاهدانه آن مرحوم و همسرش آثار به جا مانده ایشان را در اختیار همگان قرار دهند.

مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه؛ ضمن عرض تسلیت به بازماندگان، شاگردان و همکاران آن مرحوم، از درگاه ایزد منان برای آنان، غفران الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نماید.

مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم

پیام تسلیت رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و نماینده مردم قم

انا لله و انا الیه راجعون
خبر تلخ مصیبت درگذشت مظلومانه پژوهشگر فرهیخته، فاضل حوزوی و همکار عزیزمان در دفتر قم مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، جناب آقای دکتر محمدحسین فرج‌نژاد و همسر و فرزندان‌شان، موجب تأثر فراوان شد.

مجاهدت مخلصانه آن مرحوم و دغدغه او برای ساماندهی فضای مجازی و تربیت فعالان رسانه‌ای انقلابی، دغدغه‌ای بود که بیش از دو دهه از عمر کوتاه اما با برکت خویش را وقف آن کرد و تا آخرین روزهای عمر خود در آن مسیر پای فشرد که حضور آن مرحوم دو روز قبل از ارتحال، به نمایندگی از مرکز پژوهش‌ها در کمیسیون فرهنگی مجلس جهت دفاع از طرحی که سال‌ها برای آن خون دل خورده بود، گواه آن است.

اینجانب بر خود لازم می‌دانم به حوزه علمیه قم به جهت تربیت چنین فضلای مجاهدی، تبریک گفته و به تمامی شاگردان، همکاران و دوستان ایشان به‌ویژه پژوهشگران «میز فضای مجازی و رسانه» دفتر قم مرکز پژوهش‌ها، تسلیت عرض کرده و توفیق ادامه مسیر این محقق مخلص را از خدای منان طلب نمایم.

همچنین برای پدر، مادر و سایر بازماندگان آن پژوهشگر انقلابی، صبر و اجر و نیز برای همسر و فرزندان مرحومش که همگی در سانحه رانندگی دعوت حق را لبیک گفتند مغفرت الهی مسئلت دارم.

علی‌رضا زاکانی_۳۱/۴/۱۴۰۰

پیام تسلیت معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت استاد بزرگوار وفرهیخته، جناب آقای دکتر فرج نژاد موجب تاثر فراوان گردید. ضمن عرض تسلیت غفران و رحمت وحشر با اولیا الهی را برای ایشان و صبر و اجر جزیل برای بازماندگان از درگاه ایزد منان مسئلت می نمایم.

معصومه ظهیری
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران

 

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی

پیام تسلیت شخصیت ها و نهاد های حوزوی به مناسبت درگذشت محمدحسین فرج نژاد

بسم الله الرحمن الرحیم

خبر درگذشت فاضل جهادی و گرانقدر جناب آقای محمدحسین فرج نژاد به همراه اعضاء خانواده موجب تاثر و تاسف اینجانب گردید.

ضمن عرض تسلیت به حوزویان و فعالین فضای مجازی، برای ایشان و خانواده گرامیشان علو درجات را از خداوند متعال مسئلت دارم.

سیدحسن ربانی

پیام تسلیت استاد پارسانیا

پیام تسلیت شخصیت ها و نهاد های حوزوی به مناسبت درگذشت محمدحسین فرج نژاد

انا لله و انا الیه راجعون
خبر ارتحال استاد متخلق و طلبه فاضل، حجت‌الاسلام محمدحسین فرج نژاد به همراه همسر و فرزندان، پس از دعای عرفه و در شب عید قربان موجب تأثر فراوان گردید. صفای اخلاقی، تلاش علمی و عملی خستگی‌ناپذیر در شناسایی و دفع نقشه‌های نفوذ دشمن و صیانت از مرزهای معرفتی انقلاب اسلامی و التفات ویژه نسبت به محرومان و مستضعفان از ایشان یک شخصیت جامع و شاخص ساخته بود.

بی‌شک عروج این استاد حوزه و دانشگاه، جمع شاگردان را در ادامه راهش، مصمم‌تر می‌کند و فضلای جوان حوزوی و دانشگاهی را با اندیشه بلند او آشناتر می‌سازد.

حضور وی در دفتر قم مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در راستای کمک به مجلس انقلابی، برگ دیگری از آخرین صفحات تلاش خستگی‌ناپذیر ایشان در صیانت از مرزهای فکری و فرهنگی جامعه ایران بود.

اینجانب ضایعه درگذشت جانکاه این اندیشمند انقلابی را به حوزه علمیه، نزدیکان و شاگردان تسلیت عرض نموده و علوّ مقام و درجات ایشان و همسر فداکار و فرزندان معصومش را از خداوند متعال خواهان و خواستارم.

گفتنی است، پیکر این شخصیت ارزشمند به همراه خانواده اش عصر روز عید قربان از مسجد امام حسن عسکری(ع) تا حرم حضرت فاطمه معصومه(س) تشییع شد و پس از برگزاری مراسم یادبود در مدرسه معصومیه قم به زادگاهش در شهر ابرکوه یزد منتقل و صبح امروز به همراه خانواده اش به خاک سپرده شد.

 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۵
دهها نفر دیگه پیام دادند از شخصیت های کوچک و بزرگ و همچنین تشکل های ریز و درشت

خدا رحمتش کنه، حقیقتا ی دونه بود
1
0