۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۱۰۰۴۳۴
آیت الله جوادی آملی:

شیطان و وابستگانش تلاش دارند تا بین پیام الهی و دل مردم فتنه ایجاد کنند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه مغالطه، کار شیطان و جدل فتنه شیطان است، اظهار کرد: شیطان و وابستگان او تلاش می کنند تا بین پیام الهی و گوش و دل مردم وسوسه و فتنه ایجاد کنند.
درس تفسير آيت الله جوادي آملي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی، امروز در درس تفسیر قرآن خود که با حضور صدها نفر از طلاب و فضلای حوزه علمیه در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: طبق آیه 50 سوره حج، اگر کسی ایمان آورد و اعمال صالح انجام دهد، خداوند لغزش های او را مورد مغفرت قرار داده و او را از رزق کریم بهرمند می سازد.

وی با اشاره به اینکه رزق کریم به معنای معارف، کشف های علمی، سعه صدر است، گفت: در قرآن حضرت شعیب از نبوت به (رزق حسن) یاد کرده است.

حضرت آیت الله جوادی آملی بااشاره به آیه 51 سوره حج مبنی بر اصحاب دورخ بودن افرادی که در محو آیات الهی تلاش می کنند، اظهار داشت: افرادی که در حوزه اخلاق، عقاید و قوانین اسلامی در صدد القای شبهه هستند و می خواهند این مفاهیم را سست نشان دهند، از اصحاب جهنم شمرده شده اند.

وی بیان داشت: افرادی که می خواهند دین اسلام را ارتجاعی و مسلمانان را واپس گرا معرفی کنند و در عقب راندن اسلام تلاش می کنند، به عذال الهی دچار خواهند شد و به هدف خود نخواهند رسید.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه القای شبهه و گمراه کردن مردم در تمامی زمان ها وجود داشته است، گفت: به تعداد انبیای الهی، پیامبران دروغین هم وجود داشته اند.

وی ادامه داد: اگر پیامبران دروغین که درصدد بودند تا تلاش انبیا را از طریق مشابه سازی خنثی کنند، موفق نمی شدند به دسیسه کردن و القای شبهه روی می آوردند.

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به آیه 52 سوره حج مبنی بر اینکه (هیچ پیامبرى را پیش از تو نفرستادیم مگر اینکه هرگاه آرزو مى‏کرد و طرحى براى پیشبرد اهداف الهى خود مى‏ریخت، شیطان القائاتى در آن مى‏کرد اما خداوند القائات شیطان را از میان مى‏برد، سپس آیات خود را استحکام مى‏بخشید و خداوند علیم و حکیم است)، گفت: در این آیه مشکل فرهنگی و شبیخون فرهنگی مطرح شده است.

وی ادامه داد: شیطان و وابستگان او تلاش می کنند تا بین پیام الهی و گوش و دل مردم وسوسه و فتنه ایجاد کنند.

این مفسر بزرگ قرآن کریم با بیان اینکه مغالطه، کار شیطان و جدل فتنه شیطان است، ادامه داد: مغالطه به معنای عوض کردن موضوع، عوض کردن محمول، عوض کردن موضوع به جای محمول و به عکس و برهان نما کردن امر غیر برهانی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: هر گروهی امتحانی دارد که امتحان بازاریان ربا، جوانا ن شهوت و عموم مردم مسائل حلال و حرام است.

حضرت آیت الله جوادی آملی، شبهات و تهاجم فرهنگی را امتحان حوزویان و دانشگاهیان برشمرد و گفت: اگر ندانیم که شبهه چیست، از کجا آمده است و جواب آن چیست، به وظیفه خود عمل نکرده ایم.

وی بیان داشت: مردان الهی حرف حق را می شنوند و می پذیرنند و نشر می دهند و روشنگری ایجاد می کنند.

این مفسر بزرگ قرآن کریم در پایان تاکید کرد: وظیفه حوزه و دانشگاه در شرایط کنونی شبهه شناسی و پاسخ به آن است./909/پ202/ص
ارسال نظرات