۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۰۰۵۰۹
مسؤول دبیرخانه کانون‌ مساجد خوزستان:

تأثیر فعالیت فرهنگی در روشنگری افکار عمومی غیر‌قابل انکار است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، از اعزام مربیان طرح چهره به چهره خوزستان، در قالب اردوی فرهنگی تفریحی به شیراز خبر داد و اظهار داشت: تأثیر فعالیت فرهنگی در روشنگری افکار عمومی غیر قابل انکار است.
حسين براتي، مسؤول دبيرخانه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خوزستان
حسین براتی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از اعزام مربیان طرح چهره به چهره خوزستان، در قالب اردوی فرهنگی تفریحی به شیراز خبر داد و اظهار داشت: مربیان طرح چهره به چهره خوزستان، صبح امروز به شیراز اعزام شدند.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، بابیان این که فعالیت فرهنگی در تنویر افکار و بالا بردن سطح آموزش بسیار مؤثر است، گفت: کار فرهنگی به خصوص اردو فعالیتی بسیار مفرح، آرامش بخش و متنوع برای فکر و روح جان انسان است.

براتی، با اشاره به حضور فعال مربیان طرح چهره به چهره استان در این اردوی فرهنگی تفریحی، افزود: این اردو می تواند برای ادامه کار طرح چهره به چهره در دو بخش برادر و خواهر مؤثر باشد و قطعاً افرادی که در این اردو حاضر نشدند، ضرر کردند.

این مقام مسؤول در ادامه سخنان خود، به اهداف برگزاری این اردو اشاره کرد و اظهار داشت: این اردو با هدف تجلیل از مربیان طرح چهره به چهره و با حمایت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان برگزار شد.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، با بیان این که قول این سفر در دهه کرامت به مربیان این طرح داده شد، اضافه کرد: این اردو پنج روزه و به مقصد شیراز است که در خلال آن یک دوره آموزشی با حضور استاد امینی از تهران برگزار می شود.

براتی در پایان سخنان خود، با بیان این که کل مربیان این طرح 65 نفر هستند، تصریح کرد: از این تعداد 35 نفر برادر و 12نفر خواهر در قالب یک دستگاه اتوبوس در این اردو شرکت کردند.

بازدید بیش از 180 زایر خارجی از مناطق عملیاتی خوزستان

محمد سلیمانی، مسؤول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج، از بازدید بیش از 180 زائر خارجی از مناطق عملیاتی خوزستان خبر داد و اظهار داشت: این امر کارنامه راهیان نور را درخشان تر می کند.

مسؤول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج، افزود: در دو هفته گذشته شاهد بازدید بیش از 180 نفر زائر خارجی از مناطق عملیاتی جنوب کشور بودیم و این کارنامه راهیان نور را درخشان‌تر می‌کند، چون به هدفمان یعنی تأثیرگذاری فرهنگ دفاع مقدس در میان مردم ایران و جهان دست پیدا کردیم.

وی به جلسه قرارگاه راهیان نور به منظور بررسی و ارزیابی عملکرد متولیان و دست اندرکاران راهیان نور اشاره کرد و افزود: ارائه و بررسی گزارش وضعیت زیارتگاه‌ها، ایجاد بستر کار جهت بازدید از یادمان‌ها و رسیدگی به مباحث رفع نیازمندی‌های اقشار بازدیدکننده، توجه به مسائل و نیازمندی‌های فرهنگی و برنامه‌ریزی در مورد مباحث و نیازمندی‌های محتوایی، بازدید اعضای جلسه از زیارتگاه‌ها و یادمان‌ها و رزمایش فرهنگی بصیرتی در اردوگاه شهید مسعودیان و... از جمله اهداف برگزاری این جلسه بود.

سلیمانی ادامه داد: با توجه به اینکه در این روزها،‌ شاهد اوج حضور زائران برای بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور هستیم، می‌طلبد که برنامه‌ریزی جدی برای رفع مشکلات و فراهم کردن امکانات برای این افراد داشته باشیم که در این مورد مسئولان کشوری و استانداری خوزستان اهتمام جدی‌تری باید داشته باشند.

وی با بیان این‌که امسال شاهد رشد چهل درصدی حضور دانشجویان و دانش‌آموزان در اردوهای راهیان نور بوده‌ایم، تصریح کرد: امسال حضور دانشجویان و دانش‌آموزان کشورمان نسبت به سال گذشته چهل درصد افزایش داشته، به طوری که از آذر ماه تا‌کنون بیش از 370 هزار نفر، از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید کردند و این نقطه مثبتی در کارنامه ما محسوب می‌شود.

مسؤول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج، با اشاره به اینکه،‌ امروزه سفرهای راهیان نور به یک کار فراملی تبدیل شده است، خاطر‌نشان کرد: سفرهای راهیان نور یک کار فراملی است و بارها شاهد حضور زائران خارجی در این سفرها بودیم./945/ت302/س
ارسال نظرات