۲۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۱۰۰۶۶۹
نماینده ولی فقیه در زنجان:

معماگویی در مسائلی که به اعتقادات مردم برمی‌گردد جایی ندارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان زنجان، معماگویی و مبهم سخن گفتن در مسائل اعتقادی را نادرست دانست و از مبلغان و روحانیان خواست با استفاده از فرصت های ملی از جمله تعطیلات نوروز نسبت به تبلیغ و تبیین معارف اهل بیت(ع) و آموزه های دینی اهتمام بورزند.
حجت‌الاسلام و المسلمين محمدتقي واعظي


حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی واعظی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروز، این ایام را فرصتی مناسب برای مبلغان جهت تبلیغ دین مبین اسلام و نشر آموزه های دینی دانست.

وی با بیان اینکه وظیفه مبلغان تبیین شریعت و معارف اهل بیت(ع) است، تاکید کرد: برگ برنده روحانیان و مبلغان نیز حقانیت مکتب تشیع و آموزه‌های دینی است.

وی با تاکید بر اینکه تشیع و کسانی که دو ثقل (قرآن و عترت) را پذیرفته اند حق محض هستند، ابراز داشت: کسی که این دین و شریعت را تبلیغ می کند، باید روحیه بالا و اعتماد به نفس داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی افزود: کسی که می خواهد در این وادی گام بردارد و معارف اهل بیت(ع) و آموزه های دینی را ترویج و تبلیغ کند، باید نسبت به کار، خودش و مذهب احساس خاصی داشته باشد.

وی یادآورشد: چنین افرادی با شجاعت و قاطعیت تمام و بدون ذره ای تردید، شریعت آسمانی را تبلیغ می‌کنند و در این راستا از هیچ چیز هراسی ندارند و به نصرت الهی نیز ایمان دارند.

امام جمعه زنجان تاکید کرد: بحمدلله مبلغان آراسته به این خصیصه هستند و برای تبیین مسائل دینی و معارف ناب اسلام و اهل بیت(ع) از هر فرصتی استفاده می کنند.

این استاد حوزه علمیه افزود: در چنین شرایطی وظیفه و حساسیت ما، خود را نشان می دهد، ما باید در مقام تبیین این معارف و اثبات این مساله مجهز باشیم.

نماینده ولی فقیه در زنجان یادآورشد: ما اصولی داریم که همه امور مشکوک و مردد برای این که خود را اثبات کنند به آن اصول برمی‌گردند، در بین علما نیز کسانی هستند که مثل خود علم تبدیل به اصول شده‌اند برای اینکه فروعات به آنها برگردد.

وی با بیان اینکه طبقات مبلغان با هم متفاوت است و همه افراد باهم یکسان نیستند، تاکید کرد: مبلغان به هر میزان به اصول انسانی نزدیک تر شوند موفق تر خواهند بود، به طور مثال بزرگانی از جمله علامه طباطبایی، شهید مطهری و سایر بزرگان اصل هستند و بقیه به آنها مراجعه می کنند.

این استاد حوزه های علمیه بیان داشت: در حال حاضر نیز حضرت آیت الله جوادی آملی و دیگر بزرگان اصل و به مثابه کوثر جوشان علم، حکمت، نور و معرفت هستند و بقیه به آنها مراجعه و نگاه می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی بیان داشت: همه نمی توانند اندازه این بزرگان باشند و باید به سهم خود وظیفه‌شان را ادا کنند و در راستای نشر معارف اهل بیت(ع) و آموزه های دینی بکوشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با انتقاد از ترویج مکتب ایرانی به جای مکتب اسلام ابراز داشت: من این مساله را نمی فهمم، هیچ بیان روشنی برای این حرف نشنیده ام که مکتب ایرانی یعنی چه.

نماینده ولی فقیه در زنجان ادامه داد: بعضی که خوشبینانه به این حرف ها نگاه می کنند، می گویند منظور از مکتب ایرانی، تشیع است، اگر بر فرض هم غرض این باشد، اولا یک اشکالی است که ما چرا پیچیده صحبت می کنیم، چه لزومی دارد که مکتب ایرانی گفته شود.

امام جمعه زنجان بیان داشت: اگر مساله چیز دیگری است ما این را نمی پذیریم و اشکال ما بر اینها این است که در مسائلی که به اعتقادات مردم برمی گردد معماگویی جایی ندارد.

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: اگر منظور شما از مکتب ایرانی تشیع است صاف و صریح بگویید و اگر مقصود چیز دیگری است این مساله قابل قبول نیست و حرف وحشتناک و خطرناکی است، چراکه مکتب ایرانی یعنی توحید، قرآن و دین ایرانی.

وی افزود: ما معتقدیم توحید جهانی است نه ایرانی، اهل بیت(ع)، قرآن و پیامبر جهانی هستند و نه عرب و نه عجم و نه ملیت های مختلف در این باب چیزی از خود ندارند.

نماینده ولی فقیه در زنجان تصریح کرد: این حرف مثل این است که ما بگوئیم ریاضی ایرانی، یا کسی دیگری بگوید ریاضی غربی و یا عده ای دیگر بگویند ریاضی عربی، من خیلی به این حرف ها خوشبین نیستم و آن را نمی پذیرم. /924/ت301/ع

ارسال نظرات