۱۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۱۰۱۴۷۹
استاد حوزه و دانشگاه:

بیداری اسلامی درهم شکننده الگوی حکومت سکولار است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروز غرب و نوکران آنها که فاقد جایگاه مردمی هستند خود را با تهدیدی جدی مواجه می‌بینند.
آمريكا


حجت الاسلام جواد جعفری، معاونت پژوهش موسسه آینده روشن در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: اوضاع جدید جامعه بین‌المللی نشان دهنده به تزلزل افتادن غرب و نوکران غرب است.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: امروز سردمداران کشور‌های غربی در مواجهه با بیداری اسلامی در جهت حفظ جایگاه خود برآمده اند.

وی با اشاره به اینکه در برخی مواقع مشکلات اقتصادی در این کشورها موجب قیام شده است، گفت: ملت های مسلمان مشکلات زیادی با حاکمان خود دارند و این قیام ها را توجیه می کند اما رفتارها، شعارها و نمازهای جمعه نشان دهنده خواست‌های مردم و هویت اسلامی اعتراضات است.

این استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: غربی‌ها تصور می‌کردند که سکولار کعبه آمال تمامی ملت‌ها شده است و حتی کشورهای اسلامی نیز این الگو را پذیرفته‌اند و هیچ رقیبی جلودار تفکرات آنها نیست اما با وقوع انقلاب اسلامی اصل این تفکر به چالش افتاد.

وی با بیان اینکه انقلاب‌های امروز کشورهای عربی اسلامی نشان دهنده این است که فرهنگ غربی نتوانسته اند در جوامع رسوخ کند و نظریه های فوکویاما و دیگران مبنی بر جنگ تمدن ها با شکست مواجه شده است، ادامه داد: امروز انقلاب اسلامی و مدل مردم سالاری دینی الهام بخش در جهان اسلام و جهان شده است.

وی با اشاره به اینکه مصر قلب علمی اهل سنت محسوب می شود، گفت: غربی‌ها تصور می کردند فرهنگ سکولار و جدایی دین از سیاست در کشورهای اسلامی تلقی به قبول شده است اما بیداری اسلامی این گزاره را با چالش مواجه کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امروز مسلمانان و مستضعفین عالم از تحقیر فرهنگ خود توسط غرب به تنگ آمده اند، بیان داشت: امروز غرب و نوکران آنها که فاقد جایگاه مردمی هستند خود را با تهدیدی جدی مواجه می‌بینند.

وی ادامه داد: امروز بحرین و یمن شاهد به زمین افتادن پیکر پاک شهیدان است که در راه تحقق اهداف الهی و برچیدن طاغوت ها دست به قیام زده‌اند.

این استاد مرکز تخصصی مهدویت در پایان بیان داشت: بیداری اسلامی عنصری است که کسی نمی‌تواند در مقابل آن ایستادگی کند و تهدید و تطمیع اثری نخواهد داشت. /909/ت302/ع

ارسال نظرات