۲۱ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۱۰۱۷۷۷
آیت‌الله علوی گرگانی:

تذکرات و نصایح اخلاقی علما زنگار از دل انسان می‌زداید

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی با تاکید بر اینکه همه انسان ها محتاج موعظه هستند، گفت: تذکراتی که علما و بزرگان در این زمینه می دهند زنگار غفلت را از جان و دل انسان ها می زداید.
آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، روز یکشنبه در دیدار شماری از فرماندهان و کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شرکت کننده در اردوهای تعالی بصیرت، برگزاری این طرح ها که با عنایت مقام معظم رهبری انجام می شود را در شهر مقدس قم اقدامی ارزنده و ستودنی خواند.

وی با بیان اینکه عمل به رهنمودهای بزرگان و علما باعث می شود انسان گرفتار انحرافات نشود، تصریح کرد: به برکت نصایح علما و بزرگان است که ما امروز در این جایگاه هستیم و همه باید قدر خود را بیش از پیش بدانیم و به ماموریت های مان توجه کنیم.

آیت‌الله علوی گرگانی همه انسان ها را در هر پست و مقامی که هستند محتاج موعظه دانست و خاطرنشان کرد: مواعظ و تذکرات اخلاقی باعث می شود که انسان به خود بیاید که چه بوده و به کجا رسیده است.

وی تمسک به اهل‌بیت(ع) و عمل به آموزه های دینی را یکی از عوامل مهم نجات انسان از انحرافات دانست و بیان داشت: انسان اگر به حال خود رها شود و هر آنچه دلش می خواهد انجام دهد هواهای نفسانی بر او غالب و چیره خواهد شد.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم تذکرات اخلاقی علما و بزرگان را عامل زدوده شدن زنگارهای غفلت از انسان دانست و ابراز داشت: اگر انسان لحظه ای از نفس اماره غافل شود زنگارها قلب و جان او را فرا می گیرد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات